zapiekane danie

1. Data: 2005-08-26 10:25:07

Temat: zapiekane danie
Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uwielbiam pieczonki z ziemniaków :

ziemniaki ( kroimy w talarki),
cebula (kroimy w kostkę),
czosnek (kroimy na mniejsze kawałki),
kiełbasa (kroimy w kostkę),
boczek (kroimy w kostkę),
liście kapusty (na wierzch potrawy)
przyprawy:

sól,
pieprz,
pieprz ziołowy,
majeranek,
bazylia,
można również dać ziele angielskie liść laurowy

Do naczynia żaroodpornego układamy partiami:
ziemnaki
posypujemy je wszystkimi składnikami i przyprawami

Na wierzch kładziemy liście kapusty.
Zamykamy naczynie i wkładamy do piekarnika 180-200 stopni
Zapiekamy około godziny.

Danie najlepiej smakuje np. na działce przygotowane w żeliwnym garnku.

Ponieważ bardzo lubię takie zapiekane dania to chętnie poznałabym Wasze
przepisy. Oczywiście niekoniecznie z ziemniakami np. zapiekany makaron z
zółtym serem itp.
Jakie macie sprawdzone, ulubione przepisy?

Pozdrawiam,
Ann

2. Data: 2005-08-26 11:35:00

Temat: Re: zapiekane danie
Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** Ania <a...@o...pl>:

> Ponieważ bardzo lubię takie zapiekane dania to chętnie poznałabym
> Wasze przepisy. Oczywiście niekoniecznie z ziemniakami np. zapiekany
> makaron z zółtym serem itp. Jakie macie sprawdzone, ulubione przepisy?

Składniki:

* Brokuły
* Pieczarki
* Cebula
* Czosnek
* Pietruszka
* Boczek (niekoniecznie, jak ktoś nie lubi mięsa to może być bez)
* Ser rokpol (albo inny który ładnie się topi)
* Śmietana (tłusta)
* Oliwa
* Sól, pieprz (zielony)
* Masło, bułka tarta.

Brokuły gotujemy na średnio twardo, nie powinny być rozgotowane (nie
solimy wody). Po ugotowaniu dzielimy na drobne (~4cm) kawałki.

Pieczarki pocięte w cieniutkie plastry, cebulę pociętą w drobną kostkę i
boczek (drobne paseczki) podsmażamy i podduszamy na oliwie, do tego
wyciskamy czosnek (ja lubię dużo).

W garnku powoli podgrzewamy śmietanę dorzucając do niej (grubo) starty
ser, mieszamy aby sos połączył się na gładko (proporcja ser/smietana
mniej więcej 1/1) na bardzo umiarkowanym ogniu - nie można przesadzić bo
śmietana jest dosyć niestabilna ;). Do sosu wrzucamy posiekaną natkę
pietruszki, sól, grubo pokruszony zielony pieprz.

Naczynie do pieczenia smarujemy od środka masłem, na masło wysypujemy
bułkę tartą aby się przylepiła na całej powierzchni. W środku układamy
brokuły wymieszane z pieczarkami/cebulka/boczkiem. Całość zalewamy
sosem. Z wierzchu można położyć grube plasterki wspomnianego sera i
obsypać pietruszką.

Zapiekamy 45m w temp. ~180 st., po wyjęciu potrawa musi całkowicie
ostygnąć, potem można ją kroić (jak tort) i podgrzewać.

Smacznego.

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

3. Data: 2005-08-26 12:28:24

Od: "plitkin" <NICK_JAK_W_NAGLOWKU-"OD"@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czanahi - bylo na grupie dawno temu. Ja podawalem soj przepis, Bozenka z
wilna tez cos podawala. Poszukaj - pycha! ;-)

4. Data: 2005-08-26 12:52:40

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mogę znaleźć Czanahi - może inaczej się pisze?

Ania

Użytkownik "plitkin" <NICK_JAK_W_NAGLOWKU-"OD"@interia.pl> napisał w
wiadomości news:den1te$ldj$1@atlantis.news.tpi.pl...

5. Data: 2005-08-26 13:47:16

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ania" wrote in message news:den3af$bu2$1@news.onet.pl...
| Nie mogę znaleźć Czanahi - może inaczej się pisze?

Aniu, odpowiadamy pod postami wycinając niepotrzebne kawałki z postów
przedpisców.

O czanachach lub czenakach było tu:
http://glinki.com/?l=vhhzzw

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
http://kuchenna.host.sk

6. Data: 2005-08-26 19:07:49

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:den6hk$jll$1@news.onet.pl...
> Aniu, odpowiadamy pod postami wycinając niepotrzebne kawałki z postów
> przedpisców.

OK - dzięki i sorry.
> O czanachach lub czenakach było tu:

> http://glinki.com/?l=vhhzzw
>
> Bożenka z Wilna :-)

Dziękuję Bożenko z Wilna za ciekawy przepis.

Ania

7. Data: 2005-08-26 19:15:11

Od: "meksyk" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Dziękuję Bożenko z Wilna za ciekawy przepis.

A "Bożenka" na to
ne suprantu

meksyk

8. Data: 2005-08-26 19:30:23

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "meksyk" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Ania" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> A "Bożenka" na to
> ne suprantu
>
> meksyk

:))))
Ann

9. Data: 2005-08-27 07:36:32

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "meksyk" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Ania" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> A "Bożenka" na to
> ne suprantu
>
> meksyk

A może jest coś meksykańskiego?

Ann

Balkanskie przepisy??
Smażone udka kurczaka - jak?
niekonwencjonalne smaki
jaki gatunek ziemniakow uwazacie za najlepszy?
Ceramika z Boleslawca w Warszawie - gdzie?