zapiekanka

1. Data: 2004-08-12 19:54:23

Temat: zapiekanka
Od: "Zulka" <izullka@(no.spam)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
macie jakies przepisy na zapiekanki? np z ziemniakami i kiełbasa/boczkiem +
ser zółty?

bo wlasnie cos takiego za mna chodzi, ale nie umiem zrobic ;(

Z góry dzieki
Zulka

1. Data: 2004-08-12 20:18:26

Temat: Re: zapiekanka
Od: kag <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zulka wrote:

> macie jakies przepisy na zapiekanki? np z ziemniakami i kiełbasa/boczkiem +
> ser zółty?

Zulko Droga, naprawde zapiekanka, to jest prawdziwe pole do popisu.
IMHO trudno tutaj cokolwiek zepsuc, wiec kombinuj autentycznie z tym
co lubisz. Naczynie zaroodporne + ulubione skladniki + wyraziste
przyprawy i niemal wszystko bedzie zjadliwe ;-)

Ogolnie - warstwy, jakis zapelniacz typu ziemniaczki, cos co lubisz (np.
boczek), na przelozenie np. szpinak, jakis sos np. z czosnkiem, na
wierzch najczesciej ser, a w srodek to naprawde dopiero poczatek - moze
byc marchewka, groszek, kielbasa, cokolwiek, naprawde. pieczarki,
soczewica, na co masz ochote! sprobuj. pamietaj, przyprawy to 50%
sukcesu, wiec nawet, jesli zapodana przez Ciebie mieszanka nie bedzie
Ci na poczatku smakowac, to do sosu dodaj sporo przypraw (szczegolnie
polecam ziola prowansalskie, a dla tych co lubia czosnek, rowniez jego,
bo mocny w smaku) i ciesz sie! aha, nie przesadz z iloscia, bo
napelniajac naczynie zaroodporne wydaje sie, ze to na 2 osoby za malo,
a pozniej 4 os. jedza to przez tydzien :-)

powodzenia!

AM

--
Andrzej GG: 5404692

1. Data: 2004-08-13 05:36:03

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

no i duuuuużo serka żółtego :-))

---
Jini.
Grzeczne dziewczynki chodzą do nieba, niegrzeczne chodzą tam gdzie chcą...

1. Data: 2004-08-14 08:54:59

Od: "Mariolkka" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapiekanka z ziemniakow

Składniki:
- 1 kg ziemniaków,
- 0.5 l slodkiej smietany 30%,
- 450g grzybów (moga byc pieczarki),
- 1 cebula,
- 0.25 g żółtego sera do posypania.

Jak przyrządzić?
Ziemniaki pokroic w polplasterki i przesmazyc. Smietane wlac do garnka i
zagotowac. Do smietany wrzucic przesmazone ziemniaki. Grzyby pokroic w
kostke, cebule rowniez po czym przesmazyc na oleju. Dodac do smietany z
ziemniakami. Doprawic sola i pieprzem. Gototwac na wolnym ogniu ok 10min.
ciagle mieszajac. Forme posmarowac maslem i obsypac bulka tarta, przelozyc
uduszone w smietanie ziemniaki z grzybami i piec okolo 25min w temp. 180C.
Ser zólty zetrzec na tarce i posypac nim zapiekanke przed wyjeciem.
Smacznego!

1. Data: 2004-08-14 09:01:12

Od: "Mariolkka" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapiekanka z makaronem

Składniki:
- paczka makaronu swiderki,
- 6-8 pieczarek,
- 0,5 kg kiełbasy,
- cebula,
- sol, pieprz do smaku,
- 2-3 lyzki papryki słodkiej mielonej,
- ser zółty,
- smietana,
- przecier pomidorowy,
- jajko.

Jak przyrządzić?
Kiełbasę obrac ze skórki pokroic w kostkę,cebulę pokroic, dusic na oleju ok
5 min.pieczarki obrac ze skorki pokroic dodac do cebuli dusić ok. 10 min.
Następnie dodac kiełbase. Doprawic wszysko sola i pieprzem oraz papryką.
Makaron gotowac w osolonej wodzie na półtwaro. Odcedzic na sitku wymieszać z
powyższymi składnikami. Szkalnke smietany wymieszac z przecierem pomidorowym
i wymieszac, aby zapiekanka nie była "sucha" Przygotować zaroodporne
naczynie, smarujac dno masłem, ser żółty zetrzec na grubych oczkach. Do
zaroodpornego naczynia włozyc troche wymieszanego makaronu, nastepnie troche
sera i tak ok 3 warst. Przed zapiekaniem wymieszac resztę śmietany z jakiem
i polac zapiekankę. Piec ok 30 min. w temperaturze 180 st. A 5 min przed
wyjeciem posypać reszte sera na wierzch zapiekanki.

1. Data: 2004-09-22 16:54:02

Temat: Odp: Re: zapiekanka
Od: malutka <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

- makaron swiderki - pol paczki
- pomidor - 2szt
- papryka kolorowa - po pol wiekszego strška
- brokul - 1szt
- cebula- 2 srednie
- czosnek - 1 wiekszy zšbek
- filet z kurczaka - 2 szt
- 300 gram pieczarek
- smietana - 500ml (ja dodaje jogurt naturalny)
- ser zolty (250gram)
- jajko - 2szt
sol, pieprz, papryka ostra

makaron ugotowac al dente, odcedzic
pomidory sparzyc, obrac ze skorki, pokroic w ósemki
cebule obrac, posiekac w cwierctalarki, podsmazyc
pieczarki umyc, obrac, pokroic w czastki, podsmazyc
brokula umyc, podzielic na czastki, podgotowac w osolonej wodzie (tak na pol twardo,
wystarczy 5 min)
filet z kurczaka: umyc, pokroic w grubsza kostke, obsmazyc po uprzednim przyprawieniu
papryke umyc, usunac gniazda nasienne i w gruba kostke

smietane wymieszac z rozbeltanym jajem
ser zolty zetrzec na grubej tarce, dodac do masy smietanowo - jajecznej, wymieszac,
doprawic sola, pieprzem i ostra papryka
polowe makaronu wylozyc na natluszczona i wysypana tarta bulka blache, na makaron
wylozyc polowe przygotowanych skladnikow, zalac czescia sosu, pozniej znowu makaron,
reszta przygotowanych warzyw i miesa, zalac reszta sosu
doprawic sola, pieprzem i papryka
posypac startym zoltym serem i ziolami prowansalskimi

piec w piekarniku nagrzanym do 180-200 stopni C przez ok. 20-30 min

do sosu mozna dodac posiekany koperek, swietnie sie komponuje smakowo z cala reszta

jak dziewczyny napisaly na poczatku: zapiekanki to jeden wielki experyment, wiec masz
pole do popisu
ja kiedys po powrocie z pracy (niestety bylo juz po 20:00) otworzylam szafke:
ziemniaki, brukselka.... hmmmmm
ugotowalam ziemniaki, brukselke
ziemniaki pokroilam w plastry
ulozylam w natluszczonej tortownicy naprzemian z brukselka i podsmazona cebula,
zalalam beszamelem, posypalam startym zoltym serem, sol pieprz, papryka, czosnek w
proszku i ziola prowansalskie
zapiekane w piekarniku (180 stopni) przez 20 min
no i mialam pyszna kolacje

pozdrawiam i zycze smacznego
malutka

1. Data: 2004-09-22 17:04:37

Od: "Asia z Krakowa" <h...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no i duuuuużo serka żółtego :-))
>
> ---
> Jini.
> Grzeczne dziewczynki chodzą do nieba, niegrzeczne chodzą tam gdzie chcą...

Jini ty przecież aniołek kobieta ......a co Ci chodzi po główce gdzie ty
chcesz iść ;))))zabierzesz mnie.....wiem !!!pójdziemy na wafelki .Asia z
Krakowa.
PS.A co do serka to fakt ja zjadam go w całości inni mają reszte...prawda?
Najlepszy roztopiony mniaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

1. Data: 2004-09-23 05:30:45

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak tak tak na wafelki !!! ;-)))

a do zapiekanki?
np.
- makaron, pieczarki, kiełbaska, cebulka, przecier pomidorowy no i
oczywiście seeerek żółty a to wszystko przyprawione, wymieszane i zalane
śmietanką wymieszaną z jajkiem i zapieczone...
albo:
- cukinia, pomidorki, mięsko mielone, czosnek oczywiście serek żółty ;-)...
albo to, czym wczoraj się zajadałam:
-makaron razowy (ugotować), zmiksować biały serek ze śmietanką oraz jajkiem
ubitym z cukrem, wymieszać z makaronem i dodać duuuuzo rodzynek ->
zapiec.... ech... CUDO :-)))

Jini - anioł kobieta, co to chodzi gdzie chce - ale do nieba jej jakoś nie
po drodze - bo czy Oni mają tam wafelki Asi?? ;-))))

1. Data: 2004-09-23 08:05:00

Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> -makaron razowy (ugotować), zmiksować biały serek ze śmietanką oraz
jajkiem
> ubitym z cukrem, wymieszać z makaronem i dodać duuuuzo rodzynek ->
> zapiec.... ech... CUDO :-)))
brzmi ciekwie- wyproboje
pzdr
Ktoska

Do wszystkich z Galicji
proporcje kasza gryczana a woda??
twarde krówki
muffiny jagodowe i matematyczny problem z jogurtem
czy ja dobrze myślę - krewetki