złodziej w klasie

1. Data: 2006-10-14 15:31:48

Temat: złodziej w klasie
Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

W mojej Anuli (7 lat) jest w klasie złodziej. nie wiadomo kto, ale wiadomo,
że pieniądze (kwoty 15 i 7 zł) zginęły w czasie lekcji. Dokładniej to rano
dzieci wchodząc do klasy miały pieniądze a po przejściu z klasy do świetlicy
już nie miały. Wychowawczyni, kiedy świetliczanka przekazała sprawę, uznała
za rozwiązanie zakomunikowanie dzieciom, że mają przynosić pieniądze do
szkoły tylko i wyłącznie wtedy, gdy pani na coś zbiera. Moja Ania nosi ze
sobą zwykle kilka zł z kieszonkowego, bo w bufecie w szkole kupuje jakiś sok
czy inną gumę do żucia. Jak uważacie - powinnam spokojnie siedzeć, czy żądać
od wychowawczyni podjęcia jakichś kroków - jakich?

pozdrawiam Tatiana
--
Czas wzmaga przyjaźń, lecz osłabia miłość
/La Bruyere/

2. Data: 2006-10-14 15:43:37

Temat: Re: złodziej w klasie
Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Xena napisał(a):
> [...]
> Dokładniej to rano dzieci wchodząc do klasy miały pieniądze a po
> przejściu z klasy do świetlicy już nie miały.
A dokladniej to gdzie dzieci trzymaja te pieniadze, tzn. przy sobie, w
piórniku czy torbie? kto w tym czasie miał dostęp do rzeczy dzieci, czy
kazdy czy tylko uczniowie tej klasy?
Nie mósisz odpowiadać, ale warto się zastanowić.

Wychowawczyni, kiedy
> świetliczanka przekazała sprawę, uznała za rozwiązanie zakomunikowanie
> dzieciom, że mają przynosić pieniądze do szkoły tylko i wyłącznie wtedy,
> gdy pani na coś zbiera. [...]
Ale czy to rozwiązało problem?

[...]
Jak uważacie - powinnam spokojnie siedzeć, czy żądać od
> wychowawczyni podjęcia jakichś kroków - jakich?

Jesli to nie rozwiązazło problemu, to proponuje zebranie rodziców.
Wspólnie (na podstawie opowieści dzieci i pani) łatwiej ustalic plan
działania.
Jeśli ktoś kradnie (warto wybadać dlaczego) to zabronienie dzieciom
noszenia pieniedzy niewiele może zmienić. W takim układzie moga zacząc
znikać np. mazaki.
pozdrawiam
Ania

--
strona Konrada: www.konrad.fotokam.net

3. Data: 2006-10-14 16:29:59

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Oct 2006 17:31:48 +0200, Xena napisał(a):

> Jak uważacie - powinnam spokojnie siedzeć, czy żądać
> od wychowawczyni podjęcia jakichś kroków - jakich?

Zakaz przynoszenia pieniędzy nie powinien być jedyną reakcją pani.
Lepiej zwrócić uwagę na to, by jeśli się pieniądze przyniesie były one
odpowiednio zabezpieczone- schowane w tornistrze, kieszeni. Dzieci bardzo
często trzymją pieniądze na ławce, często potem je zrzucają, czymś
przykrywają. Jeśli ktoś przynosi to pilnuje.
No i pani nie powinna dopuszczać do tego żeby np. w czasie przerwy ktoś sam
przebywał w klasie. Dzieci na przerwie= sala zamknięta na klucz. Na lekcji
raczej trudniej jest coś zwinąć niż kręcąc się po sali.

--
Elżbieta

4. Data: 2006-10-14 22:40:35

Temat: Re: złodziej w klasie (ot)
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> wrote in message

> Czas wzmaga przyjaźń, lecz osłabia miłość
> /La Bruyere/

co za idiotyczna mysl. imo powinno byc
"czas wzmaga przyjazn, poglebiajac milosc".

iwon(k)a

5. Data: 2006-10-15 04:10:12

Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:egr0j9$bn8$...@n...onet.pl,
Anna G. <a...@N...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> czy kazdy czy tylko uczniowie tej klasy?
> Nie mósisz odpowiadać, ale warto się zastanowić.

W tornistrze, dostęp w czasie lekcji mają tylko uczniowie tej klasy.

> Wychowawczyni, kiedy
> Ale czy to rozwiązało problem?

No właśnie nie i dlatego moje pytanie

> [...]
>>

> Jesli to nie rozwiązazło problemu, to proponuje zebranie rodziców.
> Wspólnie (na podstawie opowieści dzieci i pani) łatwiej ustalic plan

Jaki plan? W jaki sposób go ustalić?

> Jeśli ktoś kradnie (warto wybadać dlaczego) to zabronienie dzieciom
> noszenia pieniedzy niewiele może zmienić. W takim układzie moga zacząc
> znikać np. mazaki.

Dlatego pytam, co Waszym zdaniem powinnam zrobić, bo zdaję sobie sprawę z
tego, że może zaczynać się od drobiazgów, a kończyć na innych, bardziej
wartościowych rzeczach.

pozdrawiam Tatiana
--
Prowizorka zawsze okazuje się najtrwalsza.
/Prawa Murphy'ego/

6. Data: 2006-10-15 04:13:52

Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:1...@4...net
,
Elżbieta <w...@p...onet.pl> napisał(a):

> Zakaz przynoszenia pieniędzy nie powinien być jedyną reakcją pani.

Też tak uważam, ale jak na pani wymóc inną reakcję?

> [...]
> bardzo często trzymją pieniądze na ławce, często potem je zrzucają,
> czymś przykrywają. Jeśli ktoś przynosi to pilnuje.

Pieniądze były w tornistrach. Na pewno nie zostały zgubione, tylko
(niestety) ukradzione.

> [...]
> ktoś sam przebywał w klasie. Dzieci na przerwie= sala zamknięta na
> klucz. Na lekcji raczej trudniej jest coś zwinąć niż kręcąc się po

20 października jest pasowanie na ucznia i przy okazji zebranie - poruszę
ten problem, bo nie wydaje mi się, aby zakaz przynoszenia pieniędzy do
szkoły był dobrym rozwiązaniem.
Ale liczyłam na bardziej konkretne odpowiedzi, zwłaszcza od Ciebie -
Elżbieto. ;-( (w sensie - czego mogę kategorycznie wymagać od pani)

pozdrawiam Tatiana
--
Jak pokazują badania, 50% Polaków nie ma pojęcia,
że stanowi połowę społeczeństwa

7. Data: 2006-10-15 04:14:01

Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:egrp10$gs4$...@n...onet.pl,
Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> napisał(a):
> "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> wrote in message

> co za idiotyczna mysl. imo powinno byc
> "czas wzmaga przyjazn, poglebiajac milosc".

> iwon(k)a

Iwon(ka) - z La Bruyerem nie będę dyskutować, zwłaszcza, że podejrzewam, że
chłopina może już nie żyć...
--
pozdrawiam Tatiana

8. Data: 2006-10-15 04:18:26

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Iwon(ka) - z La Bruyerem nie będę dyskutować, zwłaszcza, że podejrzewam,
> że chłopina może już nie żyć...

ja tez nie zamierzam, ale za pana Boga go nie uwazam, wiec sobie komentuje
:)

iwon(K)a

9. Data: 2006-10-15 04:25:14

Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:egscqg$ah7$...@n...onet.pl,
Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> napisał(a):
> "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> wrote in message
>
> ja tez nie zamierzam, ale za pana Boga go nie uwazam, wiec sobie
> komentuje :)

Ależ proszę Cię uprzejmie - komentuj do woli, jednak lepiej znajdź mi sposób
na te kradzieże ;-(

pozdrawiam Tatiana
--
Jeśli nie można kochać wyłącznie jednej osoby przez całe życie,
niech przynajmniej będzie szereg lat, gdy wierzy się w taką możliwość

10. Data: 2006-10-15 13:35:34

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ależ proszę Cię uprzejmie - komentuj do woli, jednak lepiej znajdź mi
> sposób na te kradzieże ;-(

dam Ci. nie dawaj dziecku pieniedzy do szkoly a jesli juz musisz to niech
dziecko je trzyma _przy sobie_ (w kieszeni, w woreczku na szyi iid i tp).

Pani mozesz powiedziec o zdarzeniu, ale co niby pani moze zrobic.
zainstalowac kamere? powinna powiedziec dzieciom i rodzicom o tym zjasciu i
ew konsekwencjach. i w zasadzie moze tyle.
i co wystarczy?

iwon(k)a

Trudna rozmowa z rodzicami...
nie wiem czy już było ale czadowe wycinank i;-)
Czy 10 latkowi mozna dać cos na poprawę koncentracji??
muzyka - poradźcie mi coś
Klik uczy ortografii