Re: zupa - jak to sie robi??

Data: 2007-09-21 07:10:59
Temat: Re: zupa - jak to sie robi??
Od: "Misiek" <p...@o...pl>

Użytkownik "kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:1190291577.607359.207610@o80g2000hse.googlegrou
ps.com...
> Witam,
>
> Jakosc zbiorowych punktow zywienia w okolicy mojegu biura siegnela dna
> wiec postanowilem pogodzic sie z zabrac sie za to sam:) Postanowilem
> zaczac od zup bo podobno sa proste do przygotowania. Niestety ja mam o
> tym baardzo mgliste pojecie i dlatego prosze o rady jak ugotowac zupe.
> Zamierzam zaczac od jakies warzywnej (warzywa mrozone). Wiem ze mozna
> gotowac uzywajac kostki rosolowej lub lepiej kupic kawalek miesa/
> kosci? Ale co to dokladnie mam byc i jak duzo? I w ogole wszelkie rady
> mile widziane typu dobra zupa w 5 krokach:)
> [...]

Jeszcze jeden "dziwny" dla wiekszosci przepis na zupe...
Ugotowac ziemniaki (wody nie solic !!!)
W wywarze z ziemniakow gotowac (jak klasyczny wywar) porcje rosolowe
(kurczak, zeberka, antrykot, szponder, rosolowe... inne - co kto lubi, im
wiecej rodzajow miesa tym lepszy wywar), po ok. 1,5 godziny gotowania dodac
wloszczyzne, gotowac jeszcze minimum 0,5 godziny (im dluzej gotowany wywar
tym bardziej esencjonalny, jednak mieso przy tak dlugim gotowaniu juz jest
be)
Z wywaru wyciagnac mieso, warzywa, wywar przecedzic (najlepiej przez plutno
wlozone do durszlaka), wlozyc wczesniej ugotowane ziemniaki( mozna polowe i
zmiksowac, nastepnie dodac reszte)
Dobry wywar wychoidzi tez jak sie doda wedzoine zeberka (lub kosci), ale to
juz do nie wszystkich rodzajow zup sie nadaje. Ostatnio gotowalem golonko i
wywar zachowalem - rowniez nadaje sie na dobra zupe...