Spostrzeżenia

1. Data: 2002-05-24 09:31:58

Temat: Spostrzeżenia
Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sobie czytajac ostatnio korespondencję na tutejszej grupie
dyskusyjnej zauważyłam co następuje :

1. Podział ról męsko-damskich jest w polskiej rodzinie a przynajmniej
tej reprezentowanej na forum jest bardzo tradycyjny. Nie prowadzę
statystyki, ale chyba 80 % piszących tutaj pań zajmuje się w domu
wychowaniem dzieci, podczas gdy na utrzymanie całej rodziny zarabia
mąż.
2. Wychowanie dzieci - to też głównie domena kobiet, panowie się tego
boją.
3. Wiernosć małżeńska jest jedną z podstaw udanego życia małżeńskiego.
Kiedy nastepuje zdrada - pojawiają sie tragedie. Ze strony kobiet były
liczne głosy "ja nigdy nie wybaczyłabym zdrady".
4. Kobiety muszą sie starać aby cały czas być dla swoich mężczyzn
atrakcyjne i pociagające. O panach nie ma na ten temat ani słowa.

Nie piszę - czy to dobrze, czy żle, ale takie mam wrażenie czytając
posty na tej grupie newsowej.

I proszę potraktować to z przymróżeniem oka ;-)).

Pozdrowienia.

Basia

2. Data: 2002-05-24 09:52:41

Temat: Re: Spostrzeżenia
Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Zygmańska" <j...@s...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> statystyki, ale chyba 80 % piszących tutaj pań zajmuje się w domu
> wychowaniem dzieci, podczas gdy na utrzymanie całej rodziny zarabia

Tak jest u nas..bo ja jestem filologiem i zarabiałabym grosze, a mąż
informatykiem....
Ale nasze dzieci są malutkie, potem pewnie pójdę do pracy.

> 2. Wychowanie dzieci - to też głównie domena kobiet, panowie się tego
> boją.

Mój mąż sobie radzi dobrze, kiedy leżałam 3 miesiące (!) na patologii ciąży
był doskonale się sprawdzającą samotną, pracującą matką/tatką, która
opiekowała się niespełna dwuletnim dzieckiem.
Córeczka to dobrze zniosła - paznokcie miała w miarę obcięte, nie zarosła
brudem a i psychicznie było OK :)

> 3. Wiernosć małżeńska jest jedną z podstaw udanego życia małżeńskiego.
Nooooo..... :)

> 4. Kobiety muszą sie starać aby cały czas być dla swoich mężczyzn
> atrakcyjne i pociagające. O panach nie ma na ten temat ani słowa.

Ja się staram w miarę - nie odstawiam się na bóstwo do robót domowych. Nie
odchudzam się do rozmiaru 36 (noszę 40). Mój mąż nie oczekuje ode mnie
biegania do solarium/kosmetyczki i fryzjera - twierdzi, że mu się podobam. W
czasach "narzeczeńskich też nie uczęszczałam do tychże przybytków, więc po
prostu się nie zmieniłam w tym względzie. I też byłam w rozmiarze 40 ;-)

Ale męża nie moge namówić na zrzucenie paru kilo, które nabrał podczas
naszego życia małżeńskiego (bo co do higieny itp. - nie mam zarzutów).
Trudno mu się wysilić :(

Ola

3. Data: 2002-05-24 10:05:52

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> Ale męża nie moge namówić na zrzucenie paru kilo, które nabrał
podczas
> naszego życia małżeńskiego

Czyżby statystyka znowu nie zawiodła - jak w anegdocie:
"Dlaczego mężczyzna przed ślubem chudy po ślubie tyje?
- Bo przed ślubem otwiera lodówkę - Eeeee! - i idzie do łóżka a po
ślubie odkrywa kołdrę - Eeee! - i idzie do lodówki"

Pozdrawiam
(potraktuj z przymrużeniem oka)
Qwax

4. Data: 2002-05-24 10:06:08

Od: "Variete" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:acl0ji$1peh$...@n...ipartners.pl...
> 1. Podział ról męsko-damskich jest w polskiej rodzinie a przynajmniej
> tej reprezentowanej na forum jest bardzo tradycyjny.

Ja pracuję. Mąż również. Oboje do 16.00. A potem ja zajmuję się domem (w
czym on mi pomaga jesli go poproszę), a on jeszcze pacuje w domu (tzw.
fuchy).

> 2. Wychowanie dzieci - to też głównie domena kobiet, panowie się tego
> boją.

Dzieckiem zajmujemy się oboje, choć obowiązków przy niej raczej ja mam
więcej. Ale wychowywanie córki to nasza wspólna sprawa. I wcale nie jest
mężowi cięzko zabrać Anitę na mecz pilki noznej, kiedy ja chcę posiedzieć w
domu.

> 3. Wiernosć małżeńska jest jedną z podstaw udanego życia małżeńskiego.
> Kiedy nastepuje zdrada - pojawiają sie tragedie. Ze strony kobiet były
> liczne głosy "ja nigdy nie wybaczyłabym zdrady".

Nie jest jedyną podstawą. Ale jest niezmiernie ważna. bo wąże się z
zaufaniem, szacunkiem, poczuciem wartości, zasadami, itd...
Jesli chodzi o wybaczenie... trudno powiedzieć. Może raz.... (piszę to bo
wiem, że mąż na pewno nie przeczyta :-)) - on nie może o tym wiedzieć.

> 4. Kobiety muszą sie starać aby cały czas być dla swoich mężczyzn
> atrakcyjne i pociagające. O panach nie ma na ten temat ani słowa.

Ja się staram. On też.
I dzięki temu chyba kryzys małżeński mamy już chyba za sobą :-)).
Dobrze jest być razem.
I muszę przy okazji napisać, że dużo nauczyłam się z tej grupy. Przede
wszystkim dostrzegłam jego zalety, o których zapomniałam i... zrozumiałam
mężczyzn, ich sposób postrzegania świata i nas, kobiet. Kłaniam się nisko
wszystkim panom uczestniczący w grupie. W mojej rodzinie to naprawdę
pomogło.

Pozdrawiam. Variete

5. Data: 2002-05-24 10:10:20

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> i... zrozumiałam
> mężczyzn,

Moje gratulacje. Och gdyby to było tak łatwe w drugą stronę.

A nawet jak się już uda tę ukochaną zrozumieć jak ją przekonać że
postępuje nierozsądnie (efekty jej działań są różne od zamierzonych).

Pozdrawiam
Qwax

6. Data: 2002-05-24 10:10:42

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...q> napisał w wiadomości

> [...]
> - Bo przed ślubem otwiera lodówkę - Eeeee! - i idzie do łóżka a po
> ślubie odkrywa kołdrę - Eeee! - i idzie do lodówki"

Traktuję :)
O.

7. Data: 2002-05-24 10:19:35

Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nisko
> wszystkim panom uczestniczący w grupie. W mojej rodzinie to naprawdę

Ha wiesz co - ja też zauważyłam zalety mojego męża o których
zapomniałam ;-)) !
I staram się być dla niego bardziej miła.
I to jest dla mnie podstawowa korzysć z tej grupy.

Pozdrowienia.

Basia

8. Data: 2002-05-24 10:29:43

Temat: OT było: Spostrzeżenia
Od: <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> opiekowała się niespełna dwuletnim dzieckiem.
> Córeczka to dobrze zniosła - paznokcie miała w miarę obcięte, nie zarosła

pamietam:-)) i wciąz jestem pełna podziwu dla Tomka, że tak sobie radzili z
Janeczka:-))

> [...]
> prostu się nie zmieniłam w tym względzie. I też byłam w rozmiarze 40 ;-)

Olu, a ja własnie sobie Ciebie wyobrazałam w rozmiarze 36;-)) i dosyć niskiego
wzrostu....Ok od dzis "widze" Ci inaczej (ja wcale nie lubie rozmiaru 36;-))

> naszego życia małżeńskiego (bo co do higieny itp. - nie mam zarzutów).
> Trudno mu się wysilić :(

o! A Tomka zawsze sobie wyobrazałam jako wysokiego chudzielca:-)))

Dwója z wróżkarstwa;-)

Pozdrawiam i przepraszam za OT

9. Data: 2002-05-24 10:36:13

Od: "Sunnta" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyżby statystyka znowu nie zawiodła - jak w anegdocie:
> "Dlaczego mężczyzna przed ślubem chudy po ślubie tyje?

mój schudł :)
ale nas czasem zżerają nerwy on wtedy chudnie a ja tyję
Joanna

10. Data: 2002-05-24 10:36:45

Od: "Sasanka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kiedy nastepuje zdrada - pojawiają sie tragedie. Ze strony kobiet były
> liczne głosy "ja nigdy nie wybaczyłabym zdrady".

Bo to pisaly glownie kobiety ktore przerabialy temat raczej czysto
teoretycznie ...... to takie osady jak z pytaniem : "czy lubisz plywac? " -
nie nie lubie , woda zimna i mokra jest przeciez . .. " no tak, a plywalas
juz kiedys ? " ..... - "hm..... jeszcze ..... nie probowalam " :)

Jak zauwazylam zupelnie inaczej wypowiadaja sie ludzie ....ktorzy sie otarli
o ten problem od strony praktycznej ....

> 4. Kobiety muszą sie starać aby cały czas być dla swoich mężczyzn
> atrakcyjne i pociagające.
hahahah Przekornie napisze wierszyk jaki kiedys zacytowal mi kolega "
Prawdziwy facet nic od kobiety nie wymaga, moze byc nawet naga " ;)

Pozdrawia
Sasanka

wakacje?
TV - znowu