Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Tylko odbić się od dna... Tylko odbić się od dna...

Grupy

Szukaj w grupach

 

Tylko odbić się od dna...

następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Tylko odbić się od dna...
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze,pl.sci.psychologia
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Reply-To: i...@g...pl
Date: Mon, 20 Jan 2014 20:56:59 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 71
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 95.49.6.63
X-Trace: 1390247816 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2356 95.49.6.63:4970
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:47309 pl.sci.psychologia:678778
Ukryj nagłówki

...koedukacyjnego:

https://www.sternik.edu.pl/o-nas-2/43-nieedukacyjna-
koedukacja

"Chłopcy i dziewczynki powinni uczyć się w odrębnych szkołach. I to nie
tylko na studiach, w gimnazjach czy liceach, ale już od pierwszych lat
swojej edukacji.

Gdyby takie stwierdzenie padło dziś z ust polskiego ministra,
prawdopodobnie nie obyłoby się bez wieców protestacyjnych młodzieży i
rodziców, a nawet błyskawicznej dymisji.

Szkoły żeńskie i męskie

Tymczasem powrót do nauczania chłopców i dziewcząt w odrębnych klasach i
szkołach popiera coraz więcej psychologów, pedagogów, lekarzy na całym
świecie. Swoją opinię opierają nie na spekulacjach światopoglądowych, ale
wynikach najnowszych badań naukowych, prowadzonych na wszystkich
kontynentach.

Również w Polsce mamy wiele przykładów tego typu rozwiązań. Na
przedmieściach Warszawy, w Międzylesiu i Falenicy, w 2004 roku powstały
dwie szkoły podstawowe, których założyciele zaryzykowali uczenie dzieci w
grupach zróżnicowanych ze względu na płeć. Powołali je do istnienia rodzice
ze Stowarzyszenia Wspierania Edukacji i Rodziny ,,Sternik". Od dwóch lat
uczniów przybywa tak szybko, że dziś szkoły mają problem z przyjęciem
wszystkich chętnych, choć klasy wcale nie są małe, a co miesiąc trzeba
płacić czesne w wysokości minimalnej pensji krajowej. Niektórzy rodzice
zapisują już nienarodzone jeszcze dzieci, by za trzy lata zarezerwować dla
nich miejsce w przedszkolu ,,Sternika", w którym przygotują się do szkoły
żeńskiej pod nazwą ,,Strumienie" i męskiej - ,,Żagle".


Sześć lat różnicy

Amerykański specjalista neurologii dziecięcej, Verne S. Caviness, w 1996
roku opublikował wyniki swoich badań, które uzasadniają rozdzielenie dzieci
w szkołach ze względu na płeć. Wyniki te wskazują niebagatelną, bo liczącą
około 6 lat różnicę w czasie dojrzewania dziewcząt i chłopców. Caviness
udowadnia, że chłopcy dopiero w wieku siedemnastu lat osiągają poziom
dojrzałości jedenastoletnich dziewcząt.

Nowoczesna technika komputerowa, która daje możliwość obserwowania pracy
mózgu, bezsprzecznie dowodzi tych różnic. Mózg kobiety i mózg mężczyzny nie
tylko są zbudowane inaczej. Także inaczej się rozwijają i funkcjonują.

Psycholog i lekarz rodzinny dr Leonard Sax, szef Amerykańskiego
Stowarzyszenia na Rzecz Rozdzielenia Płci w Edukacji Publicznej (NASSPE -
National Association for Single Sex Public Education), twierdzi, że chłopcy
w szkole potrzebują więcej ruchu, mają gorszy słuch i problemy z
identyfikacją oraz nazywaniem uczuć. Nauczyciele muszą poświęcać im dwa
razy więcej czasu niż dziewczętom, choćby dlatego, żeby treści, które
dziewczynki chwytają w lot, chłopcy po prostu usłyszeli. Nauczyciele szkół
koedukacyjnych dużo więcej energii zużywają też na to, aby uspokoić
nadmierną aktywność chłopców, wynikającą niejednokrotnie ze znudzenia
zagadnieniami, których ich umysł nie jest w stanie pojąć! I nie chodzi tu o
ich złą wolę czy mniejsze zdolności. Leonard Sax nie waha się powiedzieć
głośno, że warunki panujące w koedukacyjnej szkole nie dają dziewczynkom i
chłopcom równych szans i nie dostosowują się do ich naturalnych potrzeb."


Ze swojej strony dopowiem: nic innego tylko własnie od koedukacyjnej szkoły
zaczynają się problemy obyczajowe na styku obu płci. Przebywanie chłopców i
dziewcząt podczas całego dnia powoduje zanikanie wzajemnego szacunku,
pozytywnego dystansu czyli najważniejszych pozytywnych norm. Na ich miejsce
weszła wczesna i przypadkowa inicjacja seksualna, seksualne rozpasanie
dzieci i młodzieży vide "słoneczko" czy twerkingowe popisy dziewcząt na
imprezach.
--
XL
"Przypadek - to Bóg przechadzający się incognito." A. Einstein

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
20.01 zdumiony
20.01 Ikselka
20.01 zdumiony
20.01 Ikselka
20.01 zdumiony
20.01 Ikselka
20.01 Ikselka
20.01 zdumiony
20.01 zdumiony
20.01 Ikselka
20.01 Ikselka
20.01 Jakub A. Krzewicki
20.01 Ikselka
20.01 zdumiony
20.01 zdumiony
Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Syndrom Dudusia u dzisiejszej młodzieży
Coś się komuś pomyliło.
Prymitywne Piractwo Prawne
U Was też tak jest?
Szóstki
testując trzecioklasistów - OBUT 2014
Tylko odbić się od dna...
www.vampisoft.com - serwis dla dzieci
opiekun medyczny
Cynamonowe wyzwanie
Dlaczego faggoci są źli.
Autotranskrypcja dla niedosłyszących
Zmierzch kreta?
is it live this group at news.icm.edu.pl
"Schabowe"
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Demokracja antyludowa?
Trzy łyki eko-logiki ?????
Jak Ursula ze szprycerami interesik zrobiła. ?
Naukowy dowód istnienia Boga.
Aktualizacja hasła dla Polski.
Kup pan elektryka ?