Wykwintne aczkolwiek proste - piersi kurczacze w bialym winie

Data: 2001-12-11 23:34:23
Temat: Wykwintne aczkolwiek proste - piersi kurczacze w bialym winie
Od: <i...@y...com>

Z telewizyjnej serii Golego Szefa.
Musicie mi uwierzyc na slowo, ale on to gotowal dla dzieciakow w szkole 15-16
lat.
Ja zaserwowalam na nasza 5 rocznice slubu i powtorze te potrawe na pewno.

Bajecznie prosty przepis na piersi kurczacze w bialym winie.

Wykwintne a zarazem dziecinnie proste.
Potrzebne sa max 2 srednie piewsi/osobe
1/6 butelki wytrawnego wina/osobe do duszenia
dwie duze garscie swiezych grzybow - dobrej jakosci pieczarek, shitake, kilka
suszonych wonnych - b.wskazane
4 srednie ziemniaki /osobe.
Przyprawa ziolowa - ja uzylam liscia kolendry z tubki (oh ten zgnily zachod),
moze byc pewnie cos innego, co pasuje do kurzyny.

Podgotowac obrane i pokrojone na kawalki 3cmx3cm ziemniaki na polmiekko, gdy
sie one gotuja, ponacinac pierwsi na skos, wrzucic do wiekszawej miski, do tego
sporo ziol, wino, poszarpac grzyby na spore kawalki. Ja suszonych nie mialam,
totez nie wiem, czy warto wczesniej namoczyc, ale Goly Szef tego nie robil
tylko dodal suche.
Ja mialam swieza fasolke, to podgotowalam ja na polmiekko rowniez, tak spora
garstke/osobe. Dodac do winowo-kurczaczej miski (On nie uzywal zadnego warzywa).
Po odcedzeniu ziemniakow dodac owe do tej samej miski, potrzasnac aby sie
wszystko rownomiernie pokrylo.
Do niesmiertelnego zaroodpornego polmiska wsypac te mieszanke, przykryc czyms
szczelnie - u mnie folia alu. I siup do piekarnika - 200 Celcjusza na 40 min.

Niebo w gebie.

Zapijac winem uzytym do gotowania.

Nie wiem, co pasowaloby nna starter ale moz zupa marchewkowo-korzenna. W kazdym
razie nic ciezkiego.
Na deser On zrobil mus czekoladowy

Smacznego

iza