Znieczulenie zeba podczas ciazy-PILNE

1. Data: 2000-09-11 05:27:23

Temat: Znieczulenie zeba podczas ciazy-PILNE
Od: Joanna Górska <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie!
Mam pytanie jestem w 6 tygodniu ciazy i bardzo rozbolal mnie zab w
dodatku dolna 6! Jest on zaplanbowany i jest ok, ale z zewnetrznej
strony zrobila mi sie chyba dziurka bp lekarz stomatolog powiedziala
kiedys ze to bedzie bolesne leczenie tzw. "przyszyjkowe". Jak wiadomo
nie mozna zrobic przeswietlenia RTG bo jest zabronione - grozi to bardzo
roznymi wadami rozwojowymi plodu, wiec nie ma mozliwosci zobaczenia c
tam sie dzieje pod plomba,
Mam pytanie w zwiazku z tym czy istnieje mozliwosc podawania kobieta w
ciazy znieczulen zeby mozna bylo naprawic wszystkie ubytki aby w
przyszlych miesiacach nic sie takiego nie powtorzylo??
Sprawa jest dosc pilna poniewaz bol sie nasila i chyba bede musiala isc
dzis do stomatologa.
Z gory dziekuje
--
Joanna Górska
tel.kom. 0605 064 584

2. Data: 2000-09-11 06:22:58

Temat: Re: Znieczulenie zeba podczas ciazy-PILNE
Od: "Ewa K" <e...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wystarczy do przeswietlenia zeba zalozyc specjalny fartuch, który ma kazda
pracownia RTG. Do przeswietlenia zeba potrzeba bardzo znikomej dawki
promieniowania i wierz mi, ze nie bedzie to mialo zadnego wplywu na dziecko.
Ja przeswietlalam zeba nie wiedzac ze jestem juz w ciazy i nic sie nie
stalo. A jesli chodzi o znieczulenia u stomatologa to nie musisz sie równiez
niczego obawiac. W 9 miesiacu ciazy wypadla mi plomba z ósemki i stomatolog
zdecydowal, ze trzeba by tego zeba wyrwac. Oczywiscie uzyl znieczulenia nie
powodujac tym zadnych komplikacji. Wiec jak widzisz nie musisz sie niczego
obawiac, grunmt to wyleczyc zeby zanim dzieciatko przyjdzie na swiat.
Zycze powodzenia.
Ewa

Uzytkownik "Joanna Górska" <j...@k...pl> napisal w wiadomosci
news:39BC6D3A.8E2CCA4A@kama.pl...> Witam ponownie!

3. Data: 2000-09-11 07:01:41

Od: "Krzysztof Lyzwa" <K...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa K napisał(a) w wiadomości: <8phtrs$4kg$1@h1.uw.edu.pl>...

> [...]
>powodujac tym zadnych komplikacji. Wiec jak widzisz nie musisz sie niczego
>obawiac, grunmt to wyleczyc zeby zanim dzieciatko przyjdzie na swiat.

No wlasnie. Szosty tydzien.
To jest okres dosc wredny, bo wlasnie w tym czasie zaczynaja sie ksztaltowac
narzady wewnetrzne i w tym czasie moze dojsc do powstania wad wrodzonych.
Nie mozna tego przyrownac do 9-go miesiaca, kiedy dziecko jest w pelni
uksztaltowane i trudno bylobu mu zrobic powazna krzywde.
AFAIK sposrod dostepnych srodkow przeciwbolowych jedynie Paracetamol jest
uznawany za nieszkodliwy w ciazy i podczas karmienia - chociaz i w jego
przypadku zaleca sie ostroznosc w stosowaniu podczas pierwszych 3 miesiecy
ciazy.

Moc - mozna. Robi sie zastrzyk i juz. Tyle, ze nie ma sie co oszukiwac -
ryzyko istnieje. To jest wybor "mniejszego zla".

No, to idz i porozmawiaj z nim, przedstawiajac mu sytuacje.
IMHO - musisz przecierpiec leczenie tego zeba "na zywca", a z reszta
poczekac do konca 3-go miesiaca ciazy.

Nie ma za co ;-(((

Pozdrawiam
Krzysztof Lyzwa
Rafalek 2 lata
Ania 5 mies.

4. Data: 2000-09-11 07:12:21

Od: laute <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Mialam podobny problem w ok. 8-9tyg. ciazy. Dentysta polecil skonsultowac
sie z poloznikiem prowadzacym ciaze, a ten ostatni uswiadomil mnie, ze jest
specjalny srodek znieczulajacy dla kobiet w ciazy (bez adrenaliny). Dalam
sie wiec znieczulic tym wlasnie srodkiem, w dodatku w mniejszej (1/2) dawce.

Niedlugo potem mialam rowniez borowanie przyszyjkowe, ale poniewaz moja
dentystka obiecala mi, ze nie bedzie bolec - to tym razem sie nie
znieczulalam.
Wiem, ze duzo zalezy od samego polozenia zeba. Zeby gorne latwiej sie
znieczulaja i mozna uzyc skutecznie mniejszej dawki, podczas gdy
znieczulanie dolnych jest troche bolesne i moze wymagac wiekszej ilosci
"znieczulacza". To sa wiadomosci uzyskane od dentysty.
Radzilabym zaczac bez znieczulenia, a jak bedzie bolalo poprosic o
znieczulenie bez adrenaliny w mniejszej dawce.
Powodzenia!
laute

5. Data: 2000-09-11 07:43:43

Od: "zuzak" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Górska napisał(a) w wiadomości: <3...@k...pl>...
> [...]
>przyszlych miesiacach nic sie takiego nie powtorzylo??
>Sprawa jest dosc pilna poniewaz bol sie nasila i chyba bede musiala isc

Na poczatku wspolczuje bardzo.
Nie znam sie na stomatologii, ale moge napisac co doradzali mi lekarze. W
pierwszych 3 miesiacach od znieczulenia zdaleka.
To jest najwazniejszy i najbardziej niebezpieczny okres w calej ciazy. Jesli
bardzo boli to coz, pozostaje leczenie na zywca :-(( albo moze jakies
czesciowe zaleczenie, moze da sie cos takiego zrobic zeby jak najmniej
cierpiec.
W drugim symestrze mozna juz znieczulac jest to specjalne znieczulenie dla
kobiet w ciazy bez adrenaliny. Sama mialam takie znieczulenie podane az 6
razy (nawet sami lekarze namawiali mnie na niego).
W trzecim symestrze znowu sa zalecenia, aby znieczulenia nie podawac ( ja
jednak musialam miec podane ze wzgledu na leczenie kanalowe i wyjatkowa
odpornosc mojego zeba na wszelakie trutki)Najlepszy ores na wszelakie
leczenia to jest wlasnie drugi symestr.Dodam tylko jeszcze,ze zeby w ciazy
trzeba koniecznie leczyc. ja nie moglam nadazyc, co 2 tygodnie nowa dziura-
to byl horror!!!
Pozdrawiam serdecznie i zycze duuuzo odwagi( ktorej mnie u dentysty wyraznie
brakuje)
Renata & Zuzia 16m

6. Data: 2000-09-11 09:12:39

Od: Joanna Górska <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiecie co??
Dzwonilam wlasnie do pani doktor stomatolog, ktora jest zona mojego
ginekologa i przyjmyja drzwi w dzrzwi i zdecydowalam sie isc do niej.
Powiedziala ze gabinet ma nieczynny do konca wrzesnia, ale mnie przyjmie
w srode!!! - coz za poswiecenie!!!! -bede wdziewczna.Postanowilam isc do
niej poniewaz jest jego zona wiec powinna jak najbardziej znac sie na
tym i byc w temacie! Sa napewno w stalym kontakcie i wymieniaja sie co
raz to nowszymi informacjam.
Powiedziala ze nie da mi znieczulenia -absolutnie!-zwlaszcza w tak
wczesnej ciazy -moze zastosowac tylko znieczulenie w 1/2 dawce i to
miejscowe! typu zamrazacze czy zimne powietrze itrp. -a najlepiej mowi
jak poznecamy sie troche i potrujemy go a ok. 3 m-ca ciazy -zrobi sie go
na cacy!!!!! jak i inne rowniez!
Zobaczymy co da sie zrobic napisze w srode jak bylo!!
Trzymajcie kciuki za mnie i za TO 6 tyg. malenstwo!!!

--
Joanna Górska
tel.kom. 0605 064 584

7. Data: 2000-09-12 06:13:35

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Górska napisała

> [...]
> przyszlych miesiacach nic sie takiego nie powtorzylo??
> Sprawa jest dosc pilna poniewaz bol sie nasila i chyba bede musiala isc

Moja dentystka powiedziała mi kiedyś, że znieczulenie miejscowe zęba w czasie
ciąży (tzn. Twojej ciąży, a nie zęba ;~) niczym nie grozi. Co innego oczywiście
pełna narkoza, ale tego się raczej nie stosuje. Ja na szczęście pozałatwiałam
wszystkie podejrzane zębiska przed ciążą, ale znajoma leczyła się dość
intensywnie podczas całej ciąży (w tym kilka w znieczuleniu miejscowym) i nic
jej ani dziecku nie było. Jeśli piszesz, że to tylko jeden ząbek, to uważam, że
warto zdecydować się na znieczulenie. Przecież to działa (stosunkowo krótko)
tylko w obrębie niewielkiego miejsca w jamie ustnej i nie wiem, czy przenosi się
do krwioobiegu w tempie i ilości takich, by poważnie zaszkodzić dziecku.

Maja

8. Data: 2000-09-13 10:55:56

Od: "Adam Szczebak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

moze ci sie cos pomylilo z rtg???
przeciez znieczulenie miejscowe jak sama nazwa wskazuje, dziala w miejscu, a
nie w calym organizmie. owszem, dustrybucja znieczulenia jest, ale w calym
organizmie jest to napewno taka ilosc, ze nie zaszkodzi, nawet w ciąży.
a poza tym ktos tu wspomnial o leczeniu 'na zywca' - brrrr....
ten ktos chyba nie ma wyobrazni, wlasnie podczas leczenia bez
znieczulenia moze dojsc do komplikacji predzej, niz podczas podania.

zycze mimo wszystko bezbolesnych wizyt podczas ciazy.

adam

--
Wielki konkurs Serwisu RUBIKON! Sprawdz, mozna wygrac: http://konkurs.rubikon.pl

9. Data: 2000-09-13 11:49:43

Od: "zuzak" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Szczebak napisał(a) w wiadomości:
<8pnm0a$14j$1@aquarius.webcorp.com.pl>...
>moze ci sie cos pomylilo z rtg???

Nie nie pomyliło mi sie z rtg. Napisalam to co sugerowalo mi dokladnie 3
lekarzy.
> [...]
>organizmie jest to napewno taka ilosc, ze nie zaszkodzi, nawet w ciąży.
Tutaj dokladnie chodzi o bardzo wczesna ciaze, a powinienes wiedziec ze
wtedy wystepuje najwieksze zagrozenie wystapienia u dziecka wad
rozwojowych.Wytlumacz mi po co ryzykowac ???? skoro wiekszosc lekarzy
odradza znieczulenia w I symestrze i skad ta pewnosc ze na pewno nie
zaszkodzi ?

>a poza tym ktos tu wspomnial o leczeniu 'na zywca' - brrrr....
>ten ktos chyba nie ma wyobrazni, wlasnie podczas leczenia bez
>znieczulenia moze dojsc do komplikacji predzej, niz podczas podania.

Jesli juz cytujesz moj post to nie zwracaj sie per "ktos" !!!!!!
Nie bede polemizowac kiedy moze dojsc bardziej do komplikacji, bo ani nie
jestem poloznikiem, ani stomatologiem. Poza tym kazdy z nas inaczej odczuwa
bol i ma inne doswiadczenia jesli chodzi o leczenie zebow.
>zycze mimo wszystko bezbolesnych wizyt podczas ciazy
Na razie nie mam w planach nastepnego dzieciatka, ale dzieki
>adam
Renata

10. Data: 2000-09-13 12:29:55

Od: Joanna Górska <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Masz racje!
Bylam wlasniedzisiaj podleczyc tego zeba i p. doktor nie pozwolila zastosowac
tego znieczulenia w chwili obecnej, poniewaz moze to zadzialac na wczesna
ciaze i doprowadzic do wad rozwojowych ktore sa w chwili obecnej! Zgodzilam sie
z nia i poczekamy do 3 m-ca gdy ryzyko bedzie znikome i zajme sie leczeniem
wszystkich ubytkow - a juz teraz zaczynam ......... zbierac pieniadze na
nastepna wizyte i leczenie dalsze!
Pozdrawiam jOnna i 6 tyg. ONO

--
Joanna Górska