Re: Znieczulenie zeba podczas ciazy-PILNE

From: Maja Krężel <o...@f...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.soc.dzieci
Subject: Re: Znieczulenie zeba podczas ciazy-PILNE
Date: Tue, 12 Sep 2000 08:13:35 +0200

Joanna Górska napisała

> Mam pytanie w zwiazku z tym czy istnieje mozliwosc podawania kobieta w
> ciazy znieczulen zeby mozna bylo naprawic wszystkie ubytki aby w
> przyszlych miesiacach nic sie takiego nie powtorzylo??
> Sprawa jest dosc pilna poniewaz bol sie nasila i chyba bede musiala isc
> dzis do stomatologa.

Moja dentystka powiedziała mi kiedyś, że znieczulenie miejscowe zęba w czasie
ciąży (tzn. Twojej ciąży, a nie zęba ;~) niczym nie grozi. Co innego oczywiście
pełna narkoza, ale tego się raczej nie stosuje. Ja na szczęście pozałatwiałam
wszystkie podejrzane zębiska przed ciążą, ale znajoma leczyła się dość
intensywnie podczas całej ciąży (w tym kilka w znieczuleniu miejscowym) i nic
jej ani dziecku nie było. Jeśli piszesz, że to tylko jeden ząbek, to uważam, że
warto zdecydować się na znieczulenie. Przecież to działa (stosunkowo krótko)
tylko w obrębie niewielkiego miejsca w jamie ustnej i nie wiem, czy przenosi się
do krwioobiegu w tempie i ilości takich, by poważnie zaszkodzić dziecku.

Maja