bezy

11. Data: 2015-12-09 22:12:37

Temat: Re: bezy
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Ależ oczywiście, pani linguistko. Jeśli już.

To wszystko bardzo ciekawym jest, bowiem u mnie w domu
rodzinnym "kopyścią" nazywało się wszystko co drewniane,
a służy co mieszania. W garze czy w kotle, w kuchni czy
w pralni. Nawet to z drewna, co wyląda jak buzdygam, i
służy do ucierania w makutrze (jak toto właściwie się
nazywa?) też mogło być kopyścią. Słowo "kopystka też
było w użyciu, gdy utensylium zdarzyło się niewielkie.

Jarek

--
Żegnaj mi, lipowa łyżko,
moja wierna towarzyszko

12. Data: 2015-12-09 22:23:42

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nazywa?) też mogło być kopyścią. Słowo "kopystka też
> było w użyciu, gdy utensylium zdarzyło się niewielkie.

Aby przytrzymać drzwi piekarnika, raczej użyłabym kopyści niż kopystki.
Zawsze to pewniejsze rozwiązanie. Ale ja zwykle stosuję w tym celu grubą
rękawicę kuchenną.

Ewa

13. Data: 2015-12-09 23:31:05

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Aby przytrzymać drzwi piekarnika, raczej użyłabym kopyści
> niż kopystki. Zawsze to pewniejsze rozwiązanie.

Można też byle czym. Patykiem jakim chiciażby. Ja bym tak.

> Ale ja zwykle stosuję w tym celu grubą rękawicę kuchenną.

Spalić się ona może. Żywym ogniem.

Jarek

--
W Kwaśniewicach stanął w ogniu dom
Jedzie, jedzie straż ogniowa, trąbka gra

14. Data: 2015-12-10 01:51:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 09 Dec 2015 21:56:44 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-12-09 21:48, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Ależ oczywiście, pani linguistko. Jeśli już.

Ot, wiedza ogólna.

--
XL
http://www.eioba.pl/a/2zax/szczepionki-ktore-zabijaj

15. Data: 2015-12-10 01:56:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Dec 2015 22:23:42 +0100, FEniks napisał(a):

> Aby przytrzymać drzwi piekarnika, raczej użyłabym kopyści niż kopystki.
> Zawsze to pewniejsze rozwiązanie. Ale ja zwykle stosuję w tym celu grubą
> rękawicę kuchenną.

Przy bezach da radę, ale przy innych ciastach chyba niekoniecznie...

16. Data: 2015-12-10 06:09:06

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Złej baletnicy.
> Ja torty bezowe (dakłasy) robię w piekarniku bez termometru ani
> termoobiegu, opalanym drewnem - w kaflowej kuchni.

Stokrotce zapewne chodziło o to, że gazowy produkuje
wilgoć bo w produktach spalania gazu jest para wodna.
W przeciwieństwie do osuszających powietrze piekarników
elektrycznych czy też tych opalanych drewnem.

17. Data: 2015-12-10 07:28:20

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nazywa?) też mogło być kopyścią. Słowo "kopystka też
> było w użyciu, gdy utensylium zdarzyło się niewielkie.

Kopystką to koniuszy kopyta koniom czyścił. I nie drewnianą.

Bezy niezawodne są tylko z cukrem drobnym kryształem, nigdy z pudrem,
zresztą już Qrczak o tym pisał. Jak kto początkujący, można dodać
odrobinkę (łyżeczkę) mąki ziemniaczanej dla zapewnienia sukcesu
dodającego skrzydeł na przyszłość, w miarę nabycia doświadczenia
wyeliminować ją. Piekarnik uchylony, długość suszenia zależna od
wielkości docelowej, czy małe beziki, czy blaty. Pomaga na ścięcie się
białka dodatek soku z cytryny, czy innego kwasu.
--
B.

18. Data: 2015-12-10 08:09:32

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Spalić się ona może. Żywym ogniem.

Bez obawy, już nie raz tak robiłam. Oczywiście trzeba rękawicę umieścić
w odpowiedniej odległości od grzałki. Przy bezach temperatura jest na
tyle niska, że na odległość rękawica się na pewno nie zapali.

Ewa

19. Data: 2015-12-10 09:31:14

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-10 o 07:28, bbjk pisze:

> Kopystką to koniuszy kopyta koniom czyścił. I nie drewnianą.
Koniuszy? Taki dygnitarz koński? Nawet masztalerz się za czyszczenie
kopyt nie brał. od tego jest stajenny.
nawiasem mówiąc:
to kopystka
http://sklep.wojdrew.pl/kopystka-drewniana-p-212.htm
i to kopystka
http://www.sklep-skoczek.pl/api-kopystka-z-glowa-kon
ia.html
i to też kopystka
http://shop.vorwerk.pl/thermomix/akcesoria/kopystka-
thermomix-tm5.html
pozdr
Stefan

20. Data: 2015-12-10 09:59:00

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15-12-10 o 09:31, stefan pisze:

> Koniuszy? Taki dygnitarz koński? Nawet masztalerz się za czyszczenie
> kopyt nie brał. od tego jest stajenny.

A to całkiem być może, koniuszego, ani masztalerza nie znam osobiście,
znam tylko Koniuszę.

I jeszcze taka kopystka bywa też:
http://www.crestpointmgt.com/pdshop/images/6-102.jpg
--
B.

Ach ten dyktator!
Zupa na kościach jagnięcych...
Gotowanie... wody
Garnek rzymski glazurowany czy nie
[gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)