ciasto z wiorkami kokosowymi -prosba o przepis

1. Data: 2002-11-27 16:24:59

Temat: ciasto z wiorkami kokosowymi -prosba o przepis
Od: "Urszula" <u...@n...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mili moi,

Moja jeszcze-nie-tesciowa zrobila niedawno bardzo fajny placek z wiórkami
kokosowymi z przepisu z opakowania maki. Wyszło super, zupełnie nie suche,
polane polewą czekoladową zupełnie milutkie. Nie zależy mi akurat na takim
samym przepisie, ale na jakimkolwiek cieście z wiórkami (bo juz zakupiłam),
prostym (najlepiej z miksera) i do 5-u jajek (bo tyle mam w lodówce). Czy
ktoś ma podobny przepis? bede bardzo wdzieczna

Urszula

1. Data: 2002-11-27 17:37:33

Temat: Re: ciasto z wiorkami kokosowymi -prosba o przepis
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Urszula" <u...@n...poczta.gazeta.pl> napisała:
> [...]
> prostym (najlepiej z miksera) i do 5-u jajek (bo tyle mam w lodówce). Czy
> ktoś ma podobny przepis? bede bardzo wdzieczna

Zrobilam kiedys kokosanke, ktora bardzo mi posmakowala, przepis jest tu:
http://cytronia.w.interia.pl/kokosanka.htm

Kokosanka
Masa 1

1 kostka margaryny
1 szklanka cukru
3 łyżki kakao
1/2 szklanki wody
Składniki zagotować.

Masa 2

6 białek
1 szklanka cukru
2 paczki wiórek kokosowych
Ubić białka, dodać cukier- ubić, dodać wiórki- wymieszać.

Kiedy masa 1 ostygnie dodać do niej 6 żółtek, dwie szklanki mąki
i dwie łyżeczki proszku do pieczenia - masę podzielić na pół.
Blachę wysmarować tłuszczem.
Masy wylewać na przemian - ciemna, jasna, ciemna.
Ciasto piec ok. 45 minut w piekarniku nagrzanym od 150 do 200 stopni.
Po upieczeniu polać czekoladą.

Wprawdzie w przepisie jest mowa o 6 jajkach, ale mysle, ze z 5 tez
wyjdzie smaczne ciasto. To taki murzynek z masa kokosowa w srodku,
mnie smakuje.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-11-27 17:43:48

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Urszula" <u...@n...poczta.gazeta.pl> napisał a:
> (najlepiej z miksera) i do 5-u jajek (bo tyle mam w lodówce). Czy
> ktoś ma podobny przepis? bede bardzo wdzieczna

Znalazlam jeszcze inny przepis na kokosanke, ale tego ciasta jeszcze
nie robilam, wiec musisz sobie sama wyobrazic efekt koncowy :)
Zaleta jest to, ze potrzeba tylko 5 jajek.
http://www.republika.pl/moje_www/kokosanka.shtml

Kokosanka

kostka palmy
5 dużych żółtek
1.5 szklanki mąki
łyżka kwaśnej śmietany
łyżeczka proszku do pieczenia
4 łyżki cukru

Powyższe składniki wymieszać i wylać na blachę.
Białko ubić na sztywną pianę dodając 1.5 szklanki cukru i 20 dkg kokosu ,
wymieszać i wyłożyc na blachę.
Piec do uzyskania złotego koloru.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-11-27 21:43:05

Od: "Anita" <v...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Lilla" <l...@f...krasnik.pl> wrote in message

> Zrobilam kiedys kokosanke, ktora bardzo mi posmakowala, przepis jest tu:
> [...]

Ile waza te 2 paczki wiorkowe?

Dziekuje
Anita

1. Data: 2002-11-28 06:20:11

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anita" <v...@s...ca> napisała:

> Ile waza te 2 paczki wiorkowe?

Podejrzewam, ze chodzi o 2 paczki po 100 g, czyli trzeba dac 200g
wiorkow kokosowych.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-11-28 07:17:41

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prostym (najlepiej z miksera) i do 5-u jajek (bo tyle mam w lodówce). Czy
> ktoś ma podobny przepis? bede bardzo wdzieczna

Polecam szybkie ciasto kokosowe wg wkn:

http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis243.html

Smacznego,
AniaR

1. Data: 2002-11-28 07:49:35

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisała:
> Znalazlam jeszcze inny przepis na kokosanke, ale tego ciasta jeszcze
> nie robilam, wiec musisz sobie sama wyobrazic efekt koncowy :)

Zrobilam to ciasto wczoraj i juz moge napisac, ze wyszlo calkiem
smaczne.

> [...]
> łyżeczka proszku do pieczenia
> 4 łyżki cukru
>
> Powyższe składniki wymieszać i wylać na blachę.

Troche trudno bylo wymieszac te skladniki, bo ciasto mialo bardzo
gesta konsystencje.
Utarlam margaryne z cukrem, potem dodawalam po jednym zoltka,
smietane i na koniec przesiana make wymieszana z proszkiem do pieczenia.
Po wymieszaniu wylozylam ciasto na duza blache wylozona papierem
do pieczenia i rozsmarowalam rownomiernie na calej powierzchni,
ale nie bylo to latwe :)
Uwaga na przyszlosc: mysle, ze warto roztopic margaryne i po ostudzeniu
dodawac do reszty utartych skladnikow, wowczas ciasto bedzie mialo
rzadsza konsystencje i da sie latwiej rozsmarowac na blasze.

> Białko ubić na sztywną pianę dodając 1.5 szklanki cukru i 20 dkg kokosu ,
> wymieszać i wyłożyc na blachę.

Od razu uprzedzam, ze tego cukru jest stanowczo za duzo, bo na 5 bialek
w zupelnosci wystarczy 1 szkl. cukru, tak tez zrobilam.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-11-28 08:24:12

Od: lisek <m...@a...cc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja znam przepis na ciasto dla zmylenia nazwane ananaskiem, choc z ananasami
nie ma nic wspolnego, a ktore wlasnie przykryte jest "pierzynka" kokosowa.
Mam nadzieje ze w podam dobre proporcje, bo strasznie dawno go nie robilam.

Ananasek

I. Na prostakatnej blasze pieczemy biszkopt z 6 jajek. Tak zeby byl lekko
zolty:o))))

II.Kilogram jablek najepiej kwaskowych kroimy w kosteczke, wrzucamy do
garnka, zalewamy mala iloscia wody tak zeby tylko co przykryly jablka,
dodajemy okolo 1/2 szkl cukru i gotujemy tak aby jablka byly miekkie ale
sie nie rozlecialy tylko zachowlay swoj ksztalt kosteczki.Trwa to bardzo
szybko. Teraz odzielamy jablka od wody, ktora z tego gotowania zostala.
Potrzebujemy jej 2 szklanki, jesli tyle nie ma dolewamy odpowiednia ilosc
wody.Na tym gotujemy budyn smietankowy bez cukru.

Na ostudzony biszkopt, kladziemy istudzone jablka i cieply ale nie goracy
budyn:o)

III. Na patelni topimy 1/2 kostki margaryny, dodajemy do tego 2 paczki
wiorkow kokosowych /razem 200 gram/ i cukru tu nie pamietam dokladnie ale
chyba okolo 1/2 szkl. cukru - najlepiej tyle zeby nam odpowiadalo
slodkoscia:o))). To wszystko mieszamy, zasmazamy na koniec dodajemy 2 jajka
znowu dobrze mieszamy. I tak spreprowanym kokosem przykrywamy jablka z
budyniem ulozone wczesniej na biszkopcie. To wszystko buch do srednio
nagrzanego piekarnika az do zarumienia wierzchniej warstwy wiorkow
kokosoych. Tylko trzeba uwazac zeby biszkopt sie w miedzy czasie za bardzo
nie przypiekl. Mozna asekuracyjnie wlozyc blache z plackiem do innej.

Smacznego
--
lisek

1. Data: 2002-11-28 08:36:38

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Ja znam przepis na ciasto dla zmylenia nazwane ananaskiem, choc z ananasami
> nie ma nic wspolnego, /.../

Chyba wiem skad ta nazwa - znam podobny przepis z ananasami wlasnie (zamiast
jablek), a budyn gotuje sie na zalewie z ananasa. Ten Twoj przepis to
wersja "ekonomiczna" :).

Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2002-11-28 09:13:47

Od: lisek <m...@a...cc.pl> szukaj wiadomości tego autora

bardzo mozliwe:o)))

--
lisek

a...@p...onet.pl wrote:

> Chyba wiem skad ta nazwa - znam podobny przepis z ananasami wlasnie
> (zamiast jablek), a budyn gotuje sie na zalewie z ananasa. Ten Twoj
> [...]

łazanki
Kasztany jadalne zjedzone!
test-nie czytac
Pomozecie?