drżenie lewej dłoni - jaki specjalista ?

11. Data: 2008-11-08 21:58:43

Temat: Re: drżenie lewej dłoni - jaki specjalista ?
Od: "EM" <n...@c...spamu> szukaj wiadomości tego autora

<>PS. Zakładam, że te drżenie nie jest spowodowane zażywanymi lekami i
<>nie ma podłoża nerwicowego.
<>Może jeszcze być padaczka (i po to by było robione wspomniane przez
<>Ciebie EEG) i choroby metaboliczne, które jednak pewnie ujawniły by
<>się wcześniej w życiu.

Jestem dosyć nerwowa, to fakt niezaprzeczalny.
Jednak zastanawia mnie to (i lekarza również), że odczuwam to drżenie
wyraźnie bardziej w lewej ręce.
Np gdy wyciągnę ręce przed siebie, prawa dłoń porusza sie bardzo delikatnie,
a lewa bardzo wyraźnie, szczególnie 3 palce.
W życiu codziennym to właśnie ta lewa mi dokucza, czasem nie mogę jeść, bo
jedzenie mi z widelca spada...
Któregoś dnia oglądałam zdjęcie, musiałam oprzeć rękę o coś, bo zwyczajnie
nie mogłam obejrzeć tej fotografii.
Lewą ręką nie niosę szklanek, talerzy... A prawa jest całkowicie sprawna.
W momentach stresu odczuwam również drżenie nóg, a np. ostatnio zauważyłam,
że lewą mam cały czas jakby napiętą (tzn. tak jakbym miała napięty mięsień).
Czasem nie mam też siły w lewej ręce, coś robię i zwyczajnie nie mam siły
czegoś docisnąć, nacisnąć...
Nie wiem więc czy może to być nerwica... - czy te objawy mogą właśnie
wynikać z nerwicy.
Ciśnienie mam ok, duszności nie mam (może raz na rok gdzies tam poczuje
ukłucie w klatce piersiowej).
Ten problem z ręką mam od kilku ładnych lat... Tylko teraz sie trochę
nasilił.
Ale padaczki chyba nie mam ?

Dziękuję za duuużo informacji, za odpowiedź.
Szczerze mówiąc znajomy radiolog poradził mi zrobienie rezonansu zamiast
tego tomografu, ale tomograf udało mi sie zrobić dużo wcześniej niż miałabym
termin rezonansu.

Nie jestem z Warszawy.

Dziękuję raz jeszcze

12. Data: 2008-11-08 22:22:32

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Np gdy wyciągnę ręce przed siebie, prawa dłoń porusza sie bardzo delikatnie,
a lewa bardzo wyraźnie, szczególnie 3 palce.

No właśnie, czy te 3 palce to są kciuk, wskazujący i środkowy ?
Bo właśnie je unerwia jeden nerw.
Zapomniałem jeszcze - czy nie dokucza przypadkiem kręgosłup szyjny?
Niezależnie od tego, czy to z powodu kręgosłupa i uciskania nerwów,
czy nie, warto zacząć chodzić na basen, nawet jeśli nie umie Pani
pływać - wystarczy posiedzieć w wodzie z biczami wodnymi, w dżakuzi
(pisownia polska :-) ) i to już pomaga na kręgosłup. Warto było by
zacząć ćwiczenia tej ręki, niezależnie od przyczyn tego stanu, żeby ta
ręka się wyćwiczała - zarówno nerwy, mięśnie, jak i stawy.

> Nie wiem więc czy może to być nerwica... - czy te objawy mogą właśnie
wynikać z nerwicy.

Może to wynikać z nerwicy - ale uwaga, żeby nie przesadzić z
przypisywaniem wszystkiego nerwicy. Jeśli Pani tak ujmie sprawę, to
lekarz bardzo chętnie na to pójdzie. Profilaktycznie może Pani zacząć
brać jakieś przeciwlękowe leki, ale tylko na spróbowanie. Niektóre
jednak mają także działanie neurologiczne, tzn. poprawiają także
działanie neuronów ruchowych i czuciowych - to mają być nie takie, bo
chcemy żeby działały tylko na nerwicę. Np. Seroxat o ile wiem byłby
odpowiedni, ale też jest to lek bardzo silny i później trzeba go długo
odstawiać. Trzeba by go pobrać ze 2 miesiące. Ale to dopiero, gdy
wszystko inne zawiedzie.

> Dziękuję za duuużo informacji, za odpowiedź.

Odkąd nauczyłem pisać się bezwzrokowo, długie odpowiedzi nie są
problemem :-).
No i jak widać, jeszcze mi się przypomniało sporo.

> Szczerze mówiąc znajomy radiolog poradził mi zrobienie rezonansu zamiast
tego tomografu, ale tomograf udało mi sie zrobić dużo wcześniej niż
> [...]

E, to żadna przeszkoda. Czasem lepiej pojechać gdzieś do innego miasta
i zrobić badanie, niż czekać. Dodać trzeba koszt przejazdu. Takie
rzeczy znajduje się w Internecie - gdzie robią. A w ośrodkach, gdzie
mają nowoczesny sprzęt i dużo pacjentów jest czasami nawet taniej, nie
mówiąc o tym, że lepszy sprzęt da o wiele lepszą jakość. Mnie pierwszy
rezonans zrobili na starej maszynie i ortopeda dziwił się, że chyba
ten rezonans jakiś przedpotopowy, słaba rozdzielczość. Trzeba było
powtarzać.
W Warszawie robią rezonans dobrze i tanio w szpitalu bielańskim. Mają
nową maszynę.

pozdrawiam
B.

13. Data: 2008-11-08 22:31:24

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha, czy oprócz drętwienia (co sugeruje, że oprócz nerwów ruchowych są
także problemy z czuciowymi), odczuwane są także parestezje (to takie
łaskotanie) i kłucia?

14. Data: 2008-11-08 22:35:38

Od: "EM" <n...@c...spamu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "biggero" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
n.googlegroups.com...
Aha, czy oprócz drętwienia (co sugeruje, że oprócz nerwów ruchowych są
także problemy z czuciowymi), odczuwane są także parestezje (to takie
łaskotanie) i kłucia?

Odczuwam czasem takie jednorazowe ukłucia po prawej stronie kręgosłupa mniej
więcej w połowie wysokości pleców. Objaw ten mam zawsze w tym samym miejscu,
występuje niezbyt często, czasem raz, a czasem 5 razy w miesiącu. Jest dosyć
nieprzyjemny, takie silne ukłucie...

Dziękuję za pomoc

15. Data: 2008-11-09 20:26:13

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odczuwam czasem takie jednorazowe ukłucia po prawej stronie kręgosłupa mniej
> więcej w połowie wysokości pleców. Objaw ten mam zawsze w tym samym miejscu,
Hm, nie za wiele to wnosi do sprawy, ale na pewno trzeba o tym
powiedzieć neurologowi. No i trzeba po kolei wykonywać badania i
eliminować kolejne choroby, aż do dojścia do prawidłowej diagnozy.

Nagła senność
Bol martwego zeba
Bezsennośc
Naprawdę dziwne uczucie z żołądkiem.