dziczyzna

1. Data: 2002-11-10 14:19:58

Temat: Re: dziczyzna
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"kamila slawinska" <k...@a...com> a écrit dans le message de news:
6...@4...com...

> ewo, to moze wklep w wolnej chwili wersje ortodoksyjna? chocby z
> ciekawosci chcialabym wiedziec, jak to sie powinno robic... nie mowiac
> o tym, ze w zwiazku z tym, ze wczoraj udal mi sie pierwszy w zyciu
> chataubriand bearnaise zaczelam troche wierzyc we wlasne mozliwosci i
> moze kiedys sie porwe na ten grand veneur :)

Moge sprobowac, ale naprawde po kawalku, bo wszystkie klasyczne sosy
francuskie sa na bazie tkzw. "fond" i ich przyrzadzenie trwa conajmniej
tydzien, w pelnowymiarowym czasie pracy :-(
Sos grand veneur jest na bazie "fond de veau". A fond de veau zaczyna sie od
tego, ze nalezy posiasc 10 kilogramow (minimum) kosci cielecych... mam dalej
pisac ???

Ewcia

bravo pour la béarnaise et son chateaubriand !

--
Niesz !

1. Data: 2002-11-10 14:55:24

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> a écrit dans le message de news:
3dce675f$0$11845$6...@n...free.fr...
> [...]
od
> tego, ze nalezy posiasc 10 kilogramow (minimum) kosci cielecych... mam

Kamila, wyslylam Ci na priva wersje francuska, bo sily nie mam tlumaczyc
:-) (3 strony maczkiem)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-11-10 22:35:29

Od: kamila slawinska <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 10 Nov 2002 15:19:58 +0100, "Ewa \(siostra Ani\) N."
<n...@y...com> wrote:

>Moge sprobowac, ale naprawde po kawalku, bo wszystkie klasyczne sosy
>francuskie sa na bazie tkzw. "fond" i ich przyrzadzenie trwa conajmniej
>tydzien, w pelnowymiarowym czasie pracy :-(

wielkie dzieki za przepis.... wstrzasnal do glebi mym jestestwem!
rozumeim, ze z przygotowaniem tego bede musiala poczekac, az dorobie
sie stadka cielat, ktoee ewentualnie mozna by przerobic na baze do
sosu. czy to przepisy czyjejs prababci??

>bravo pour la béarnaise et son chateaubriand !

oh merci! jestem tym bardziej dumna,ze wygrzebalam gdzies w archiwum
stara grupowa dyskusje, w ktorej mowa byla o tym, jaki to sos
bearnenski jest niewykonalny. swiadkiem jestem,z e wykonalny jest jak
najbardziej, wymaga jednak serca i cierpliwosci. na poewno zrobie
jeszcze kiedys, bo wyszlo pyyycha.

pozdrowienia,
kamila
--
It isn't pollution that's harming the environment.
It's the impurities in our air and water that are doing it.

1. Data: 2002-11-11 00:45:41

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"kamila slawinska" <k...@a...com> a écrit dans le message de news:
l...@4...com...

> [...]
> sie stadka cielat, ktoee ewentualnie mozna by przerobic na baze do
> sosu. czy to przepisy czyjejs prababci??

Och, poczekaj po prostu, zeby miec wlasna restauracje, byc kapitanem na
mostku, i do tego miec kilku majtkow na pokladzie :-)
(nie liczac cielat)

Ewcia
ps. wszystkie rece na poklad...

ps2. caly czas sauce béarnaise mi nie wychodzi :-(

--
Niesz !

1. Data: 2002-11-11 02:14:16

Od: kamila slawinska <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 11 Nov 2002 01:45:41 +0100, "Ewa \(siostra Ani\) N."
<n...@y...com> wrote:

>ps2. caly czas sauce béarnaise mi nie wychodzi :-(

a co mu dolega, warzy sie? moze za szybko maslo dodajesz? naprawde
trzeba je dodawac po malenkiej kropelce, i caly czas ubijac.

pozdrowienia,
kamila

1. Data: 2002-11-12 16:49:27

Od: "ac3" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!
widze ze moje zapytanieo dziczyzne przerodzilo sie w dodatki do niej no coz
co mi pozostalo...
smutna pieczen jak zawsze

1. Data: 2002-11-13 00:30:26

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"ac3" <a...@p...onet.pl> a écrit dans le message de news:
aqrbo3$jl1$...@n...tpi.pl...
> witam!
> widze ze moje zapytanieo dziczyzne przerodzilo sie w dodatki do niej no
coz
> co mi pozostalo...
> smutna pieczen jak zawsze

Alez cos Ty !!

Kup bordeaux tyle, zeby Ci koziolka przykrylo, nie zapomnij dodac liskow
laurowych i ziela angielskiego

Ewcia

ps. bordeaux kup tyle, zeby na napitek starczylo tysz (0,75 l / leb)

-efff-
-soczyscie-

--
Niesz !

1. Data: 2002-11-13 14:43:35

Od: "ac3" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kup bordeaux tyle, zeby Ci koziolka przykrylo, nie zapomnij dodac liskow
> laurowych i ziela angielskiego

no to troche bede musial kupic koziolek wypije i ja troszke pociagne to ze 6
butelek trza

1. Data: 2002-11-15 14:42:37

Od: a...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Z wykwintnych rzeczy, to jest przepis na eskalopki z sarny w panierce z
orzechów w sosie z dzikiej rozy autorstwa exszefa kuchni z bristolu Bernarda
Luisianny podany w ksiazce "polski pejzaz kulinarny" Robilem trzy razy,
wychodzi dobrze, ale trzeba dodac mniej przypraw (szczegolnie jalowca)do
marynaty niz w przepisie.Moge przytoczyc tresc po weekendzie bo nie che podawac
z pamieci. Boje sie ze o czyms zapomne.
Poza tym z poledwicy sarniej wychodzi swietny strogonoff. Ja robie tak:
Kroje mieso w paseczki, podsmazam na goracym ogniu krociutko. Rownolegle szkle
2 cebule na masle i dodaje dosc sporo pieczarek. Potem do pieczarek i cebuli
dorzucam mieso, dodaje slodka papryke, pieprz sol, przecier pomidorowy,
troszeczke chilli a na koncu smietane. Podduszam i podaje.
Pozdrwaiam AndrzejN

1. Data: 2002-11-16 17:45:57

Od: "ac3" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
Bernarda
> Luisianny podany w ksiazce "polski pejzaz kulinarny" Robilem trzy razy,

o wlasnie i o to chodzi bo z poledwicy mozna robic cuda jest tak delikatna
i smaczna ze nie trzeba zbytnio kombinowc gorzej z udzcem

szaszłyki - jaka temperatura ?
papierowe foremki
zapiekanka
gulasz