jaka sól do kiszenia kapusty?

1. Data: 2009-11-05 08:57:35

Temat: jaka sól do kiszenia kapusty?
Od: Krzysztof <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Niejodowana, czy jodowana?
Miałka czy kamienna gruba?
70 kg kapusty w drodze. Kiszenie niebawem.

2. Data: 2009-11-05 09:04:48

Temat: Re: jaka sól do kiszenia kapusty?
Od: jilet <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Lis, 09:57, Krzysztof <k...@g...com> wrote:
> Niejodowana, czy jodowana?
> Miałka czy kamienna gruba?
> 70 kg kapusty w drodze. Kiszenie niebawem.

kamienna nie jodowana
___________
jilett

3. Data: 2009-11-05 09:15:41

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof" <k...@g...com> wrote in message
Niejodowana, czy jodowana?
Miałka czy kamienna gruba?
70 kg kapusty w drodze. Kiszenie niebawem.

Jest w sklepach Sól do przetworów.

4. Data: 2009-11-05 09:21:07

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Prawusek" <p...@i...pl> wrote in message

> "Krzysztof" <k...@g...com> wrote in message
> Niejodowana, czy jodowana?
> Miałka czy kamienna gruba?
> 70 kg kapusty w drodze. Kiszenie niebawem.
>
> Jest w sklepach Sól do przetworów.

Sół kamienna niejodowana, bez antyzbrylacza - z Kłodawy.
Do kapusty 25dag na 10kg (sieczki z kapusty + marchew)

5. Data: 2009-11-05 12:56:38

Od: roman <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

jilet pisze:

> kamienna nie jodowana
> ___________
> jilett

nie ma to znaczenia, ważne jest dobrze ubić
r.

6. Data: 2009-11-05 18:06:59

Od: Ap3k <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 05 Nov 2009 13:56:38 +0100
roman <r...@l...pl> wrote:

> ważne jest dobrze ubić

I przebijac drewniana palka.

--
PRecz

7. Data: 2009-11-05 18:10:28

Od: Ap3k <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 5 Nov 2009 10:21:07 +0100
"Prawusek" <p...@i...pl> wrote:

> Sół kamienna niejodowana, bez antyzbrylacza - z Kłodawy.
> Do kapusty 25dag na 10kg (sieczki z kapusty + marchew)

hm... nie za duzo tej soli? Ja na 10kg kapusty daje 200g soli i
wydaje mi sie, ze soli jest w sam raz, a ciut wiecej i bedzie za
slone. No ale nie wiem, nigdy nie sypalem wiecej, moze jest ok? :-)

--
PRecz

8. Data: 2009-11-05 18:24:52

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ap3k wrote:

> hm... nie za duzo tej soli? Ja na 10kg kapusty daje 200g soli i
> wydaje mi sie, ze soli jest w sam raz, a ciut wiecej i bedzie za
> slone. No ale nie wiem, nigdy nie sypalem wiecej, moze jest ok? :-)

Jest OK, najwyżej się przed spożyciem wypłucze, a wieksza pewność, że się
nie popsuje.

Justyna

9. Data: 2009-11-05 18:52:24

Od: Ap3k <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 05 Nov 2009 19:24:52 +0100
krys <k...@p...onet.pl> wrote:

> Jest OK, najwyżej się przed spożyciem wypłucze, a wieksza pewność, że
> się nie popsuje.

Plukac kapuste? :-)
Wiesz, kilo soli na 10 kilo kapusty da wrecz
gwarancje, ze sie nie popsuje. ;-) Tylko wlasnie moje pytanie, co ze
smakiem?

--
PRecz

10. Data: 2009-11-05 18:59:53

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ap3k wrote:

> Plukac kapuste? :-)

Jakbyś spróbował mojej kapusty, jak jest już dobrze ukwaszona, to byś
szczękościsku dostał:-). I nie od soli, tylko od kwasu.

> Wiesz, kilo soli na 10 kilo kapusty da wrecz
> gwarancje, ze sie nie popsuje. ;-)

Jakie kilo? Mowa była o ćwierć kilo na 10 kapusty.

> Tylko wlasnie moje pytanie, co ze
> smakiem?

Rzecz gustu. Kiszę 40 kg kapuchy z kilogramem soli i nie narzekamy.Ale
płukać trzeba, dla usunięcia nadmiaru kwasu.
Justyna

Buraczki (chyba) zasmażane.
MARGARYNA
Zamów prenumeratę Gazety Wyborczej już dziś!
PIEROGI
Re: Jak upiec ćwiartki z kurczaka?