maliny

1. Data: 2007-10-12 12:04:17

Temat: maliny
Od: "piotrn" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam nietypowy problem. Kupiłem działkę na której rosną maliny na pow. ok 30
arów, podobno mają 2 lata. Jako, że nie mam zielonego pojęcia o pielęgnacji
malin może ktoś dałby mi kilka porad o niezbędnych czynnościach jakie trzeba
wykonać przy tych krzaczkach.
Od razu mówię, że to hodowla amatorska i nie zamierzam dużo inwestować ani
ciągle przy nich chodzić.
Mam dostęp do ciągnika z kosiarką ale rozstaw rzędów jest za mały, więc
koszenie ręczne albo oprysk. Mam opryskiwacz ręczny - od biedy można nim to
obskoczyć.
Co do podlewania zastanawiam się czy coś takiego by się sprawdziło - mam
kilka 200 litrowych zbiorników mogą one stać na wys. 1 metra, napełniać je
mogę pompą ze studni, ze zbiorników grawitacyjnie woda spływała by
przewodami (jaka musi być średnica?) gumowymi z otworami.
Czy koniecznie trzeba nawozić ? można obornikiem ?
Poguglałem trochę i włosy stają dęba ile trzeba zainwestować w profesjonalną
uprawę.
W tym roku trawa urosła po pachy, maliny nie były podlewane sztucznie a
owoce były ładne i to nawet sporo. Wychodzę z założenia, że "trochę"
pielęgnacji zwiększy plon.

z góry dziękuję za porady
PiotrN

2. Data: 2007-10-12 13:16:51

Temat: Re: maliny
Od: Werreq <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

piotrn pisze:
> [...]
> W tym roku trawa urosła po pachy, maliny nie były podlewane sztucznie a
> owoce były ładne i to nawet sporo. Wychodzę z założenia, że "trochę"

Mój wujek ma maliny od kilku lat - dwa razy w roku je obcina, i zostawia
co najwyżej główną gałąź. Powiem tak, jeżeli będziesz to co kilka dni
zbierał w okresie dojrzewania owoców i wykorzystywał to do soków itp. to
smacznego. Ale jeżeli chcesz robić to samo na jedną rodzinę to trzy
krzaki w zupełności wystarczą. Wujek nie podlewa i ok kilku lat maliny
dają radę. Tylko duuuużo cięcia tych badyli ma.

3. Data: 2007-10-12 15:04:23

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fennos$gma$1@news.onet.pl piotrn <p...@o...pl>
napisał(a):

> [...]
> Od razu mówię, że to hodowla amatorska i nie zamierzam dużo
> inwestować ani ciągle przy nich chodzić.

Hejka. Zajrzyj tu:
http://www.piorin.gov.pl/cms/upload/akt/ipmalin2005.
pdf
Pozdrawiam zdrowo Ja...cki

4. Data: 2007-10-12 16:37:47

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Mam nietypowy problem. Kupiłem działkę na której rosną maliny na pow. ok 30
> arów, podobno mają 2 lata.

Policz najpierw ludzi w domu, czy będzie miał kto,te maliny zbierać.
Na potrzeby domowe za dużo,a ze sprzedaży ich nie utrzymasz się, nie wiem czy
zysku wystarczy na pracowników. Miałem 5 rzędów trzydziestometrowych, wywaliłem
z ulgą. Odrosty wychodziły jeszcze kilka lat.
Przez zimę wyrównaj rzędy, powbijaj brakujące słupki, porozciągaj druty.
Powycinaj gałęzie które już owocowały,wiosną przytnij te co mają owocować.
Nudzić się nie będziesz.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2007-10-19 02:55:21

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Przez zimę wyrównaj rzędy, powbijaj brakujące słupki, porozciągaj druty.
> Powycinaj gałęzie które już owocowały,wiosną przytnij te co mają owocować.

Żeby owocowały mniej? Z cięciem malin trzeba uważać, bo niektóre odmiany
owocują na nowych pędach, a niektóre na ubiegłorocznych.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2007-10-19 05:00:39

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Żeby owocowały mniej? Z cięciem malin trzeba uważać, bo niektóre odmiany
> owocują na nowych pędach, a niektóre na ubiegłorocznych.

Po to przycina się koncówki pedów,aby się rozkrzewiły i miały więcej owoców.
Można podejrzewac,że plantacja jest ze starych odmian.
Pozdrawiam.Mirzan

Chrzan na działce
ziemia ogrodowa lub torf
Jak wygląda zabezpieczone przed mrozem drzewo?
Skad wziac gliniasta ziemie do uprawy róż
Sternbergia lutea i Crocus speciosus ?