peklowanie

1. Data: 2004-06-17 07:49:22

Temat: peklowanie
Od: "Sławek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ile soli peklujacej dać najlepiej na 1 litr wody, czy dodajecie jeszcze jakieś
przyprawy , ile trzymacie mięso w zalewie, Mięso ma być przeznaczone do wędzenia

1. Data: 2004-06-17 10:37:07

Temat: Re: peklowanie
Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Użytkownik "Sławek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> ile soli peklujacej dać najlepiej na 1 litr wody, czy dodajecie jeszcze
jakieś
> przyprawy , ile trzymacie mięso w zalewie, Mięso ma być przeznaczone do
wędzenia

Nie na litr tylko na 1 kg mięsa. 200-220 g na 10 kg mięsa. Wody tyle żeby
mięso było całkowicie przykryte solanką.
A przyprawy to ziele angielskie, liść laurowy i czosnek. Kiedy będziesz
wędził (skąd jesteś)?
Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

1. Data: 2004-06-17 10:41:27

Od: "sławek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

według ciebie przykłoadowo 1 kg miesa np karkówki lu kurczaka zaleje 2lwody i
zuzyje tylko 20g soli peklujacej? nie będzie to za słabe
jestem z gdańkska zbudowałem sobie na działce wędzarke ryby mi jakoś wyszły,
teraz w sobotę chce dla próby uwędzić 1 kurczaka i kg karkuey dla próby

1. Data: 2004-06-17 11:08:14

Od: "andy" <andyro @ poczta. onet. pl> szukaj wiadomości tego autora

kg. mięsa zalejesz szkalnka wody, chyba ze peklujesz w wannie. trzeba dobrac
odpowiednie naczynie do masy mięsa. W 2 l. wody mozna zapeklowac ok.6-7 kg.
mięsa. Pozdrawiam.

--
Mazury czarter jachtu www.rocichy.republika.pl

1. Data: 2004-06-17 12:12:54

Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

> [...]
wyszły,
> teraz w sobotę chce dla próby uwędzić 1 kurczaka i kg karkuey dla próby

Wystarczy 20 g dodaj jeszcze 20 g samej soli. Peklosól zmienia strukturę
mięsa i dzięki niej mięso nie robi się szare po sparzeniu. Rozpuść w jak
najmniejszej ilości wody niezbędnej do pokrycia mięsa. Jak dziś zapeklujesz
to do soboty za krótko. Nawet jak mocniej posolisz to i tak w pewnym
momencie nie skrócisz czasu peklowania, ponieważ solanka ma określoną
zdolność do penetracji mięsa. Peklosól lepiej wnika w mięso, które było
wcześniej zamrożone, a potem rozmrożone. Jeżeli nie możesz dłużej trzymać to
nastrzyknij solanką. Dla kawałków 2-3 kg pekluje się ok tygodnia (uwaga na
temp - im bliższa 0 tym lepiej - nie rozwija się flora bakteryjna). Kawałek
1 kg ok. 4 dni.
W domu mam kilka książek o technologii produkcji wędzonek zapraszam na
priv.

1. Data: 2004-06-19 16:24:10

Od: Boguslaw kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał Wylociński wrote:
> [...]
> 1 kg ok. 4 dni.
> W domu mam kilka książek o technologii produkcji wędzonek zapraszam na

sa dwie szkoly peklowania, w jednej mieso naciera sie sola z
przyprawami, zostawia ciasno upakowane w naczyniu i tu ilosc soli na
kilogram miesa jest istotna, a druga - natrzec mieso sola z przyprawami,
zostawic na dwa dni w temperaturze pokojowej a potem zalac solanka. Tu
ilosc soli na kilogram miesa nie ma znaczenia, wazne jest jej stezenie w
solance.
Ile jej trzeba - nie wiem, stosuje stara wyprobowana metode, ktora
podpowiedzial mi kiedys rzeznik. Wrzucic do wody surowy ziemniak i tak
dlugo dosypywac soli, az wyplynie na gore.

BK

przechowywanie czeresni.
Kuchnia mikrofalowa
masala ??