piana z białek

1. Data: 2004-09-22 06:27:12

Temat: Re: piana z białek
Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> 5 jajek.
> Dodaję do niej pół szklanki cukru > Kasia

Moim zdanie dajesz za mało cukru. Najlepsz proporcja to 3 łyżki na 1 iałko.
Madzia G.

1. Data: 2004-09-22 06:36:11

Od: "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Moim zdanie dajesz za mało cukru. Najlepsz proporcja to 3 łyżki na 1
> iałko.

Ale to NIE BEZY (o ile dobrze zrozumiałem).

Pozdrowienia, MarcinB.

1. Data: 2004-09-22 08:56:37

Od: "Kasia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo wszystkim dziękuję za odpowiedzi !!! :-)

Bede teraz eksperymentować z tą kartoflanką (mąką ziemniaczaną) to chyba to
samo co?

Pozdrowienia
Kasia

1. Data: 2004-09-22 08:59:21

Od: "Kasia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andro" <a...@p...tp.pl> napisał w wiadomości
> NIech ciasto po upieczeniu chwilę poczeka w piecu

Ciasto czekało w piecu az temperatura spadla, i to nic nie dało...

Pozdrowionka
Kasia

1. Data: 2004-09-22 09:03:00

Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bede teraz eksperymentować z tą kartoflanką (mąką ziemniaczaną) to chyba
> samo co?

a tak z ciekawosci w jakich rejonach naszego pieknego kraju ziemniaki zwane
sa kartoflami?
Ja z Gdanska pochodze i u mnie w domu sie tak mawialo i zastanaiwma sie czy
to regionalna (kaszubska) nazwa.
Pochodzi chyba od niemieckiego slowa ktore podobnie brzmi....
W Poznaniu pyry, a moze funkcjonuja jeszce inne nazwy?

Ktoska

1. Data: 2004-09-22 16:55:35

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a tak z ciekawosci w jakich rejonach naszego pieknego kraju ziemniaki
zwane
> sa kartoflami?

To chyba wszędzie tam, gdzie były wpływy niemieckie. Na śląsku na pewno.

Natalia

1. Data: 2004-09-24 18:32:27

Od: "AniaM" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kasia" <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
> Robie pyszny sernik na którym na wierzchu jest właśnie piana z 5 jajek.
> Dodaję do niej pół szklanki cukru i w piecu piana ta pięknie wyrasta,
> poprostu marzenie, ale gdy wyłącze piec zaraz zaczyna opadać :(. Czy ktoś
> wie, co należy dodać do takiej piany aby nie opadła?
>
> Pozdrawiam
> Kasia
>
>Zawsze, gdy pieke ciasto z piana na gorze, stosuje taki sposob - 15 min,
>przed koncem pieczenia przechodze na termoobieg /wczesniej obie grzalki/.
>Termoobieg powoduje, ze piana robi sie sztywna i nie opada.
Zycze powodzenia.
A moze podasz przepis na sernik ?
Anna

Ouzo - jak podawac?