[przepisy] Re: ZRobilem i zjadlem bylo : tofu ? jecie to ?

Data: 2005-02-09 07:21:45
Temat: [przepisy] Re: ZRobilem i zjadlem bylo : tofu ? jecie to ?
Od: Lozen <i...@S...com>

On Tue, 8 Feb 2005 13:39:07 +0100, Jan Kos wrote:

> Calosciowo bardzo dobre , same kostki dosc dobre , smak ciekawy ,
> konsystencja z zewnatrz byla chrupka , srodek troche jak watrobka drobiowa.
> Ogolnie da sie to jesc ale trzeba lubic i troche doprawic.

To pierwsze kroki masz juz za soba :-)
Podam Tobie dwa przepisy na Chili i marynate do tofu, ktore sama czesto
robie:

=========
*Chili z tofu*

skladniki:
2 i pol szklanki ugotowanej fasolki pinto
wody tyle aby zakryc fasolke
pol kilo tofu - nalezy wczesniej zamrozic, odmrozic, odcisnac i porwac
na male (ale nie za drobne) kawalki
1/4 szklanki wody
2 lyzki sosu sojowego
1 lyzka masla orzechowego
1 lyzeczka cebuli w proszku lub starkowanej swierzej
1/4 lyzeczki czosnku w proszku
1 lyzka oleju
1 duza papryka zielona, pokrojona w kostke
1 duza cebula, pokrojona w kostke
2 zabki czosnku
1 lyzka sproszkowanego chili
1 lyzeczka soli

Piekarnik nagrzac do 180 stopni. W miseczce wymieszac razem 1/4
szklanki wody, sos sojowy, maslo orzechowe, cebule i czosnek w proszku.
Polac po kawalkach tofu i pougniatac je tak, by caly sos zostal
wchloniety. Na malej blasze posmarowanej lyzka oleju rozlozyc
rownomiernie kawali tofu. Piec 20 minut, przewrocic na druga strone i
piec jeszcze 10 minut. W garnku podsmazyc lekko papryke, cebule i
czosnek w lyzce oleju. Dodac ugotowana fasolke z woda, sproszkowanego
chili, sol i kawalki tofu.
Zagotowac, poddusic troche na malym ogniu.
Podawac z ryzem.
=============
==================
*Marynata do piersi tofu*

skladniki:
1 1/2 szklanki (250 ml) wody
1/4 szklanki sosu sojowego
3 lyzki drozdzy odzywczych
2 lyzeczki pokruszonych lisci suchej szalwi lub 1 lyzeczka mielonej
szalwi
1/2 lyzeczki rozmarynu
1/2 lyzeczki tymianku
1/2 lyzeczki cebuli w granulkach (ja uzywam cebuli starkowanej na tarce
na stronie, gdzie tarkuje sie ziemniaki)
ok 1 kg tofu (extra firm)

Wymieszac wszystkie skladniki marynaty. Zamiast przypraw typu tymianek,
szalwia itp mozna uzyc kminek, kolendre, bazylie, majeranek,
jakiekolwiek ziola potrzebne w potrawie, jaka przygotowujesz. Mozna
rowniez zrobic piers bardziej pikantna, wedle smaku i gustu.

Pokroic tofu w plastry o polcentymetrowej grubosci. Marynowac w zalewie
conajmniej kilka godzin az do dwoch tygodni (w lodowce). Od czasu do
czasu poprzewracac plastry na druga strone, lub przechowac w szczelnie
zamknietym pojemniku i potrzasnac raz na jakis czas.
Nalezy smazyc plastry wedle potrzeb na patelni (zeliwna, teflonowa) na
srednim ogniu z obu stron, az sie zabrazowi. Wykozystac cieple, lub
schlodzic i przechowac w lodowce (do paru dni) lub zamrazalniku (do paru
tygodni). Mozna plastry przelozyc papierem, czy folia przezroczysta, by
pozniej latwiej je bylo rozdzielic.

smacznego
Kasia