przyszedł czas na barszcz czerwony- kiszenie

11. Data: 2006-09-25 06:21:27

Temat: Re: przyszedł czas na barszcz czerwony- kiszenie
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Prawusek" <p...@i...pl> wrote in message
news:ef7s2h$ghv$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> zbyt stężony - resztki potrafią zepsuć smak - będzie siarkowodorowy zapach
> i posmak). Najszybciej i radykalnie działa gorący roztwór sody - obojętne
> czy żracej czy kaustycznej.
> Używać rękawiczek i osłony (przyłbicy z poliwęglanu) na twarz - ta
> ochrona przydaje się także przy smażeniu pryskających potraw - niedrogie,
> w sklepie z narzędziami.
> Nie wstydzić się środków ochrony - kobieca uroda nie ma ceny - naprawy
> sa drogie!!! ;-P)))))))
>
> Panslavista - kochający wszystkie miłe kobiety, które go nie skrzywdziły.

A tu linki:
http://www.browamator.pl/katalog.php?pwd[6]=%2F16392
9%2F165992&sortuj=&grp=&start=&grupa_p=6&grupa_rek[6
]=&aukcja=&pwd[6]=%2F163929%2F165992%2F2134618
http://www.muntons.pl/index.php?d=kategoria&k=2
http://www.biowin.com.pl/?bio=1&str=4&lang=pol&sessi
on=5bd22c539320a4225c23e501d5dce13b

Pod tymi linkami są także myjki i suszarki do butelek, słoików, szczotki do
balonów i kapslownice - te warto kupić - kapsle tanie - zamykanie szybkie i
dokładne, polecam stosowanie na soki, przeciery nie licząc piwa i wina.

12. Data: 2006-09-25 06:27:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gazą (podwójną). I po kilku dniach niestety się pojawiło to paskudztwo.
> Zrobię drugie podejście, ale już sama nie wiem, czy jest szansa na

Witaj!

Nie warto mnie plonkować - wystarczy nie czytać postów "niekulinarnych",
choć dla mnie związanych z konsumpcją.
Kulinarne są wypróbowane, techniczne - bogate moją wiedzą i doświadczeniem.

Pozdrawiam Maleńką (jeszcze nie ma imienia?).

13. Data: 2006-09-25 07:16:52

Od: "ABC" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

. Najszybciej i radykalnie działa gorący roztwór sody - obojętne czy
> żracej czy kaustycznej.

mógłbyś opisać to bardziej szczegółowo, sposób dezynfekcji ( wszystko co
potrzebujemy wiedzieć w kuchennych przetworach )

Jędrek

14. Data: 2006-09-25 08:03:27

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ABC" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
>
> mógłbyś opisać to bardziej szczegółowo, sposób dezynfekcji ( wszystko co
> potrzebujemy wiedzieć w kuchennych przetworach )

Sodą - prosto - przypalone naczynie, albo do odkażania - nasypać z pojemnika
trochę granulek sody (do kupienia w sklepach z chemią gospodarczą) i zalać
gorąca wodą - po odstaniu wylać i wypłukać (rękawice i osłona na twarz) -
wymyć jeszcze płynem do mycia naczyć, wypłukac - ostatnie płukanie wodą
gorącą min 60°. Większą ilość naczyń rozpuścić granulki w zlewozmywaku lub
większym naczyniu - soda nie "żre" stali, ani gumowych zatyczek
zlewozmywaków.
Podobnie po chloraminie i metabisulfacie - w przypadku naczynie wypłukać
przegotowaną wodą lub z filtra RO (tu jest wielka przydatność posiadania
takiego filtra)... Gdy nastawiamy wino - balony też można płukać
pirosiarczynem sodowym (składnik proszku do pieczenia) - nie potrzeba płukać
(niektóre proszki do pieczenia mogą być odkażaczem jak i pożywką dla
drożdży - gdy zawierają fosforany) podobnie po matabisulfacie - odrobina
dwutlenku siarki pomaga w prowadzeniu "zdrowej fermentacji".

15. Data: 2006-09-25 08:37:00

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek napisał(a):
[...]

Nowa twarz PanaS!
;-)
Zaczął się rozmnazać zgodnie z obietnicą.
:-)
pozdr. Jerzy

16. Data: 2006-09-25 08:55:11

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <0...@m...pl> wrote in message
> Prawusek napisał(a):
> [...]
>
> Nowa twarz PanaS!
> ;-)
> Zaczął się rozmnazać zgodnie z obietnicą.
> :-)
> pozdr. Jerzy

Kłamstwo, tylko z tego konta na kuchnię nie pisałem jeszcze.

17. Data: 2006-09-25 09:15:34

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Nowa twarz PanaS!
> ;-)
> Zaczął się rozmnazać zgodnie z obietnicą.

Ty Jerzy Ne-pomucen napisz coś merytorycznie kulinarnego...
Bo w przeciwieństwie do mnie trollujesz naprawdę.

18. Data: 2006-09-25 11:35:56

Od: "maślak" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie warto mnie plonkować - wystarczy nie czytać postów "niekulinarnych",
> choć dla mnie związanych z konsumpcją.

To nie jest restauracja z gabinetami, a tylko grupa dyskusyjna o jedzeniu, a
nie o konsumpcji

> Kulinarne są wypróbowane, techniczne - bogate moją wiedzą i
> doświadczeniem.
A tekonsumpcyjne to fantazja staruszka

> Pozdrawiam Maleńką (jeszcze nie ma imienia?).
Uuuuuuuuuuuuu - uwaga Wojtuś na grupie!

maslak

19. Data: 2006-09-25 11:50:33

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"maślak" <m...@o...pl> wrote in message

> A tekonsumpcyjne to fantazja staruszka

Przez grzeczność nie zaprzeczę.

20. Data: 2006-09-27 06:00:38

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czegokolwiek jest w powietrzu. Dlatego czyścić, wyparzać itd...
> A przysłaniać wielokrotnie złożoną gazą lub czymś równie "ścisłym".

Tak mi się skojarzyło... A co myslisz o dorzucaniu chleba razowego do
zakwasu? Moja Babcia zawsze tak robiła, ale nie pamiętam, czy powodowało to
powstawanie pleśni.
Kupiłam właśnie buraki, wyparzyłam garnek kamienny i chcę zrobić drugie
podejście. Boję się, żeby znowu coś sę nie popsuło.

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka

Powidła śliwkowe
Pasteryzacja w piekarniku..