Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Jagoda" <j...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: zerowka - dziecko ze stycznia
Date: Sun, 14 Oct 2001 17:47:28 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl
Lines: 27
Message-ID: <9qcc7u$78v$3@news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: pa7.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl
X-Trace: news.tpi.pl 1003074622 7455 213.76.36.7 (14 Oct 2001 15:50:22 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: 14 Oct 2001 15:50:22 GMT
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
X-MSMail-Priority: Normal
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:108890
Ukryj nagłówki
Czy moglibyscie mi napisac, jakie sa (o ile sa i to oglene) obecnie trendy w
sprawie rozpoczynania nauki przez dzieci urodzonych mniej wiecej w srodku
roku szkolnego?
Nasza corka urodzila sie w styczniu i powoli zaczynamy zastanawiac sie czy
za rok powinna pojsc do zerowki - bedzie miala wowczas ok. 5,5 roku. Mala
zaczela chodzic obecnie 2 razy w tygodniu do "przedszkola" w domu kultury
(zajecia trwaja 4 godziny) i po kryzysie w okolicach trzecich zajec teraz
wydaje sie, ze wszystko jest OK. Pewnie spory wplyw ma na to fakt, ze
znalazla tam sobie przyjaciolke z ktora spotyka sie obecnie takze w parku.
Nasza corka jest jedynaczka i wczesniej nie miala zbyt duzego kontaktu z
rowiesnikami.
Czy wskazane jest, zeby byla w grupie dzieci nieco starszych od niej, czy
raczej odwrotnie?
Wydaje mi sie, ze intelektualnie od nich nie odstaje (zna litery, potrafi je
"pisac", liczy, troche dodaje, potrafi mowic dosc plynnie i dlugo
opowiadac), natomiast raczej odstaje nieco fizycznie (jest mniejsza i
lzejsza). Jest wrazliwa, nigdy przed tym rokiem szkolnym nie zostawala z
obcymi (tylko rodzice, dziadkowie, ciocie i wujkowie) i raczej niesmiala.
Jak byloby dla niej lepiej z punktu widzenia psychologii i jej rozwoju
uczuciowego?
Pozdrawiam
J,
|