Cydr, jabłecznik

następny post »
From: Yarael Poof <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Cydr, jabłecznik
Date: Sat, 15 Sep 2012 13:17:41 +0200

Dzień dobry wszystkim, mam kolejne pytanie z cyklu cierpień młodego Wertera.
Jesień, jabłka, więc - czemu nie cydr? Wino robiłem wiele razy, cydru
nie, jeżeli ktoś może rozwiać moje wątpliwości.

1) Czym właściwie się różni cydr od młodego wina? Tylko brakiem dodatku
cukru?

2) Czy do cydru kupić "specjalne drożdże do cydru"? Czy to ściema
marketingowa i nadadzą się "Tokaj" czy "Burgund" albo inne powszechnie
dostępne.

3) Być może dostanę zagęszczony sok jabłkowy prosto z sadu (do
rozcieńczenia 10:1 maksymalnie), ale gdyby do tego nie doszło, jakie
jabłka najlepiej się nadają na cydr? Także pod względem ilości soku.

4) Co wpływa na "wytrawność" lub nie cydru?

5) I nade wszystko - jak długo można przechowywać cydr? Zabutelkowany
oczywiści, zależy mi na musującym. W końcu jabłka, szczególnie w krajach
tradycyjnie cydrowych typu Wielka Brytania nie rosną cały rok, a cydr
cały rok się pija. Czy można więc zrobić cydr "na zapas", jeśli tak to
jakoś szczególne zabiegi? Myślę oczywiście nie o wieloletnim leżakowaniu
tylko od sezonu do sezonu.

6) Jeżeli będę robił jednak samodzielnie z jabłek - jak najlepiej
uzyskać sok? Sokowirówka i przecedzić i odcisnąć papkę? Czy tak jak
wyleci (z "pianką...") do fermentacji? Sokownika nie posiadam.

7) Jak to jest z powstawanie alkoholu metylowego podczas fermentacji
akurat jabłek, co chwilę czytam sprzeczne opinii.

Pozdrawiam

Maciej