Dynia Ambar.

11. Data: 2014-11-01 21:20:48

Temat: Re: Dynia Ambar.
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie niestety sernik dyniowy się nie przyjął i pewnie przyjdzie mi go
> zjeść w samotności.

Biedactwo... ale pomyśl sobie, że to prawie samo zdrowie.
Przy okazji samozdrowia z muffinkami marchwiowymi to się zaznajomiłam
ostatnio dosłownie na moment (czytaj: jedna sztuka), bo za chwilę już
bachory wszystko (czytaj: dwadzieścia cztery) zeżarły.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

12. Data: 2014-11-01 21:40:50

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-01 21:20, Qrczak pisze:

> [...]
> ostatnio dosłownie na moment (czytaj: jedna sztuka), bo za chwilę już
> bachory wszystko (czytaj: dwadzieścia cztery) zeżarły.

To daj przepis, może to chwyci.

Ewa

13. Data: 2014-11-01 22:19:15

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To daj przepis, może to chwyci.

Muffiny marchewkowe

- szklanka cukru;
- 2 szklanki startej marchewki;
- 1 1/2 szklanki mąki;
- 1/2 łyżeczki soli;
- 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia;
- 2 łyżeczki cynamonu;
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej;
- 3 jajka;
- 3/4 szklanki oleju;

Przesianą mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, sodą oczyszczoną,
cynamonem oraz solą.
Jajka utrzeć z cukrem i olejem. Dodać startą marchewkę.
Całość wymieszać, po czym połączyć z suchymi składnikami.
Papierowe foremki do babeczek napełnić do 2/3 wysokości.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec przez 25 min.
Upieczone muffinki odstawić na kratkę do całkowitego ostygnięcia.

Cukru dałam mniej, z tego połowę stanowił trzcinowy. Smacznego!

14. Data: 2014-11-01 22:21:53

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-01 22:19, Qrczak pisze:

> [...]
> Upieczone muffinki odstawić na kratkę do całkowitego ostygnięcia.
>
> Cukru dałam mniej, z tego połowę stanowił trzcinowy. Smacznego!

Dzięki! Na pewno przetestuję.

Ewa

15. Data: 2014-11-01 22:41:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 01 Nov 2014 08:48:32 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dzięki za info.
> W tym roku zażeram się hokkaido, ale może i tą wyczaję gdzieś.

Jesli nie w tym roku, to w przyszłym sezonie poluj.

> BTW kiedy się kończy sezon na dyńki?

Trwa póki się dyńki przechowują - a już hokkaido to mam wrażenie, że całą
zimę w Tesco widuję.

> Chcę jeszcze trochę puree do zamrażary wepchnąć.

Ja już nie mam miejsca tam, więc pakuję w słoiki. No i w słoikach dzieciom
łatwiej zawieźć, bo mało że moje potomstwo "dyniowe" jest okropnie, to i na
gotowe łase :-))

16. Data: 2014-11-01 22:42:28

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 01 Nov 2014 09:12:45 +0100, J. napisał(a):

> Dziewczyny puree tak po prostu do sloikow i do zamrazarki?
> Tez mam niesamowity "wysyp dyni" ...
> Tylko moja to pizmowa.
> i tak sie zastanawiam co z nia zrobic :)

Puree do słoików - bez żadnych dodatków, pasteryzacja 20-30 minut, zalezy
od wielkosci słoika.

17. Data: 2014-11-01 22:44:28

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 1 Nov 2014 01:37:42 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Lepiej do woreczków - ekonomiczniej jeśli chodzi o miejsce - i łatwiej wyjąć
zawartość nawet nie do końca rozmrożoną.

> Ale z piżmową niewiele trzeba robić. Świetnie i długo się przechowuje w całości.

Owszem, byle była "wysezonowana" jak należy, tj przed zbiorem w pełni
dojrzała i zahartowana na polu gdzien rosła, w suchej pogodzie.

18. Data: 2014-11-01 22:45:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 1 Nov 2014 01:38:54 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Ja wyhodowałam trzy muscade de Provence. Wielkie, mam nadzieję że tak pyszne jak
oryginał, z którego wzięłam nasiona.

Nie znam z autopsji, ale słyszałam. Tak samo mączysta i esencjonalna jak
piżmowa?

19. Data: 2014-11-01 22:50:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 1 Nov 2014 16:39:46 +0100, ZZZ napisał(a):

> A wspomniana w wątku Ambar ma strasznie "ziemniaczany" posmak

Moja nie ma; jest wręcz przesmaczna, robię z niej nawet desery na ciepło -
pieczoną z cynamonem i cukrem, dodatek do pieczenia drożdżowego ciasta, do
dżemów z moreli idealna.

> rzeczywiście ma dużo suchej masy (może witaminy A też) ale poza
> zupą nie widzę dla niej zastosowania.

Ja obecnie tylko tę - w każdym zastosowaniu. Dobra szczególnie dla dzieci.

20. Data: 2014-11-01 22:53:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 01 Nov 2014 19:30:05 +0100, FEniks napisał(a):

> U mnie niestety sernik dyniowy się nie przyjął

Ciasto drożdżowe z dodatkiem puree dyniowego jest super.

Obiad zapińdźzłoty :-)
Pijmy kiszonki!
Jakie jabłka to racuchów
Fenkuł
Kaczka pieczona rozpływająca się w ustach - po ikselsku :-)