Gruszkami zasypanam!

następny post »
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Gruszkami zasypanam!
From: XL <i...@g...pl>
Date: 15 Sep 2018 20:44:06 GMT

No słodkie w tym roku moje gruszki jak ten ulepek! I obrodziły jak szalone.
Bery Williamsa i Konferencje. Cztery grusze. Tzn. trzy - jedna mi prawie
uschła podczas suszy, ale ją właśnie reanimuję.
Gruszki w lekkim (1:4) i cięższym (3:5) syropie i te smażone na szarlotkę -
już zrobione, w ilościach hurtowych. Do zrobienia jeszcze gruszki w occie.
A, i jeszcze z najbardziej dojrzałych i ulęgniętych zrobię wreszcie
(piewszy raz!) powidła gruszkowe, takie mmmm-mmmm, wyprażone prawie do
stanu stałego, na kolor bursztynowo-karmelowy. W tym roku gruszki mają tyle
cukru, że własna ich słodycz w powidłach aż zanadto wystarczy. Gruszkowe
powidła sa boskie! - dla mnie bezdyskusyjnie wygrywają z węgierkowymi.

--
XL