Heteromatrix

291. Data: 2009-10-22 11:20:13

Temat: Re: Heteromatrix
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Oct 2009 23:30:07 -0700 (PDT), Józefinka napisał(a):

> Dokładnie też bym tak zareagowała....dokładnissimo eko :)
> A historyja grande romantyczna łał.... ehhh :)
>
> pozdrawiam 1 raz - bo już myśłałam żeś Ty święta :P
> Józefinka

Nie święci garnki... czy jakoś tak to było ;-)
Pzdr.
--

Ikselka.

292. Data: 2009-10-22 11:25:05

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> Cóż, gdybym od swoich dyskutantów na grupach wymagał zawsze logiki i
> spójności to chyba wszystkich miałbym w KF włącznie z sobą;-)
Nie o to mi szło:-). Jeśli mi pokażesz, że w tym a tym zwrocie wykazałem się
brakiem logiki- to, jeślio to zobaczę- to przyznam rację, a nierzadko
podziękuję. Glob- będzie się zachowywał podobnie, jak alkoholik: będzie
kłamał, zaprzeczał, wykaże agresję w stosunku do zwracającego uwagę.

> Ostatnio jak pamiętam dyskutowałem z Globkiem na temat wolnej woli (bodaj
> rok temu) i zupełnie dobrze sobie radził, niedawno też coś pisaliśmy
> razem - chyba o roli nauki - miał sporo dobrych tekstów - zerknij na
> dyskusje Glob-vonBraun. Jak dla mnie zupełnie OK.
Trudno by mi to było zweryfikować...Ja pamiętam swoje pierwsze z nim
dyskusje: jak np czytałem, z czymś się zgadzałem, z innym- nie (np: glob
używał stwierdzenia, które IMO jest oksymoronem: "pozytywna manipulacja".
Jak mu pokazywałem, że to nonsens i zapytałem, czy to jego pomysł czy ma
jakieś źródło- odpowiadał, że ma jakiś zeszyt i z niego "jedzie".). Jednak w
pewnym momencie (z czym się nie kryję) glob zorientował się, że jestem
katolikiem- i wszystkie dyskusje ze mną na dowolny temat sprowadzał do tego,
że KRK jest złem, a na zwracane uwagi- że to zupełnie nie na temat-
zachowywałsię chamsko i agresywnie. Mam pomysł, że jak byś zadeklarował się
jako katolik- i Ciebie by podobnie potraktował.

> Chodzi mi o to, że we wcześniejszej dyskusji Redarta z Globem na ten temat
> padły argumenty /Redarta/, których nie chce mi sie powtarzać, a które w
> części (nie pamiętam jakiej) podzielałem. Traktuję to jako odsyłacz.

> Słusznie - nie da się zmusić nikogo aby uwierzył w to, że dobrze się
> zastanowiłem czy piszę szczerze czy nie, zanim puściłem to w sieć;-)
wykazałeś się niespójnością, jak mi się zdaje. Właśnie w tym jednym zdaniu.
Zauważyłeś to- i...dopuściłeś do siebie. To zdarza się IMO każdemu zdrowemu
człowiekowi. Człowiek psychicznie chory będzie stosował całą gamę
zaprzeczeń, wyparć, uników, szantaży, chamstwa etc- byle tylko tego nie
zauważyć. Tak zachowuje się glob. Mam spore doświadczenie z nałogowcami,
którzy reagują właśnie praktycznie tak, jak glob. Problemem dla nich są
(oprócz nich samych) ludzie współuzależnieni- którzy ich w tym trzymają.
Taki (taka) współuzależniony usprawiedliwi go, pogłaszcze po główce, powie:
nie jest źle, stary. Robi sobie w ten sposób dobrze- np: "patrzcie, jaki
jestem dobry! To łotr, zbok, a ja go nie odpycham! Patrzcie, jaki jestem
wspaniały!". Niestety- rzadko który uzależniony ma na tyle siły, by taką
osobę wysłać do wszystkich diabłów...choć czasem to robią- a wtedy wchodzą
na drogę ku wyzdrowieniu

serdecznie pozdrawiam

Chiron

293. Data: 2009-10-22 11:25:18

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Oct 2009 13:15:34 +0200, XL napisał(a):

> Wiesz, to dokładnie na tej samej zasadzie, co nasz

nasza

> (moja i Twoja) tutaj
> domniemywana zmowa ;-PPP

j.w.

--

Ikselka.

294. Data: 2009-10-22 11:33:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Oct 2009 16:38:54 -0700 (PDT), de Renal napisał(a):

> Miej tylko pretensje do siebie, że zaniemogłaś, kiedy ci propanowałem
> upojne noce .......i dnie;)

Zaniemogłam ze śmiechu :-)

--

Ikselka.

295. Data: 2009-10-22 11:46:14

Od: "Red art" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

> Może. Jednak jak od innych też otrzyma coś podobnego- a od nikogo-
> poparcia- jest szansa, że to na niego zadziała. KAŻDE głaskanie po głowce,
> jakie mu pokazujesz- wywołuje u niego reakcję: "mam rację! Popierają
> mnie!" i wtedy wzmacniasz jego agresję w stosunku do innych. A że Tobie
> nie bluzga...no

Ja tak wcale mechaniki globa nie postrzegam. Moim zdaniem, jak dodać do
tego efekt bezwładności i opóźnienia, to nabardziej 'drastyczne' reakcje
globa są wynikiem 'drastycznego traktowania'. Mom zdaniem najbardziej
pobudzająco na globa działa agresja skierowana w jego kierunku oraz
czasem podrzucanie jakichś skrajnych, drastycznych obrazów nie
koniecznie w jego kierunku, ale mających związek z jego 'obszarami
zainteresowań'.

Zresztą sam podałeś link na zachowania obsesyjno-kompulsywne.
Takie działania są wynikiem wewnętrznych napięć, nierozładowanych
stresów, a nie formalnego 'zgadzania się' i 'przyklepywania'.
Źródła pobudzeń nie leżą tu w płaszczyźnie intelektualnych treści,
ale w treściach pobudzajacych siedzące dużo bardziej 'pod spodem'
kompulsywne 'ja', które rozbudza widok krwi, seksu, walki, zagrożenia.
To, czy ktoś się z tym zgadza, czy nie - i wyraża to w formie
dyskusji na tak lub nie - ma tu znaczenie naprawdę 'marginalne' ;)

Natomiast sytuacja ta jest o tyle niewygodna dla różnych dyskutantów,
że glob ma 'jaskrawą formę wyrazu', która dla wielu jest nie do zniesienia
i jest odczuwana jako atak (bije katolika po oczach ... ;). W poczuciu
misji osoby te traktują ten 'atak' dużo bardziej poważnie, niż by należało
- i rozpoczynają walkę. I dochodzi do eskalacji. W dodatku dochodzi
do permanentnej pomyłki co do zrozumienia 'kto zaczął' ;))).
W dodatku uważasz(cie - np. Ty, Duch, czasem Edward), że Ci, którzy
tę jaskrawą formę w przypadku globa akceptują - przyklepują jego
'poczucie słuszności i bezkarności' i prowokują do dalszych ataków ;)
I tu jest imho gruba pomyłka. Zgoda na jaskrawą, przerysowaną formę
intelektualnych rozważań globa nie prowokuje go do agresji, ale imho
wręcz przeciwnie - pozwala mu się wypowiedzieć i załapać z otoczeniem
jakiś kontakt na płaszczyźnie idącej ponad 'krwisto-jaskrawym ja'.

296. Data: 2009-10-22 11:46:50

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Owszem, powiedziałam wtedy, że budzi się we mnie CB, ale dotyczyło to
> ogółu tego, co tam się dzieje. Nigdy nie uważałam i nie będę uważała, że
> agresja jest dobrym sposobem rozwiązywania konfliktów - tak można co
> najwyżej ulżyć sobie, na chwilę.

> Przeceniasz mój udział. Ja nie wtrącam się zazwyczaj do waszych pyskówek.
> A z tego, że często mi się podoba to, co glob pisze na różne tematy, nie
> zamierzam się przed nikim tłumaczyć.

> Ja staram się innych traktować z szacunkiem, więc dlaczego miałoby mi nie
> zależeć na takim samym podejściu do mnie? Widzisz w tym coś

OK- oprócz jednego:
czy chcesz powiedzieć, że to ja nie okazałem mu szacunku- i dlatego tak mnie
potraktował? To jesteś w błędzie. Mam pomysł, że zaczął się tak zachowywać w
momencie, w którym odkrył (z czym się nie kryję), że jestem katolikiem.
Jeśli chodzi o to, co robisz- no cóż- wasze relacje przypominają mi układ:
uzależniony- współuzależniony. Podobnie z michałem.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

297. Data: 2009-10-22 11:48:58

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

>W Usenecie Chiron <e...@o...eu> tak oto plecie:

> Chironie - boję się spotkać Ciebie na ulicy. Jesteś tak Prawdziwy i
> Miłosierny, aż nierzeczywisty.
>
> Qra, a Anioły przeca różniste są, i z gałązką oliwną, i z mieczem

Może przeoczyłaś, lub nie zrozumiałaś:
napisałem Ci, że jestem weganinem- to nie oznacza, że z gwiazdozbioru Vegi,
lecz że nie jadam niczego odzwierzęcego- Qr także. Czemu się więc boisz?

serdecznie pozdrawiam

Chiron

298. Data: 2009-10-22 11:49:58

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron wrote:

> [...]
>
> Nie o to mi szło:-). Jeśli mi pokażesz, że w tym a tym zwrocie wykazałem
> się brakiem logiki- to, jeślio to zobaczę- to przyznam rację, a
W mojej subiektywnej of korz ocenie, nie jest to zupełnie zgodne z
prawdą, i dlatego niechętnie (na razie) z Tobą dyskutuję.
Nie mam po prostu jeszcze jasności jak uruchomić to: "jeśli to zobaczę".
Wydaje mi się, że lepiej idzie Hance.

> Glob- będzie się zachowywał podobnie, jak
> alkoholik: będzie kłamał, zaprzeczał, wykaże agresję w stosunku do
> zwracającego uwagę.

U ciebie natomiast pojawia się obwinianie rozmówcy o zadziwiające
czasami rzeczy ;-)

> [...]
>
> wykazałeś się niespójnością, jak mi się zdaje. Właśnie w tym jednym
> zdaniu. Zauważyłeś to- i...dopuściłeś do siebie. To zdarza się IMO
Wykazałem się nieścisłością. Powinienem był napisać dosłownie - "ja
traktuję to jako PRAWDZIWY sygnał". Użyte sformułowanie narzucało z góry
pogląd rozmówcy, czyli wychodziło poza moje kompetencje. Nie ma powodu
aby bronić sformułowań, które nie oddają dokładnie tego co chcę przekazać.

> [...]
> na tyle siły, by taką osobę wysłać do wszystkich diabłów...choć czasem
> to robią- a wtedy wchodzą na drogę ku wyzdrowieniu
Chcesz wyleczyć Globa? Nie masz prawa. Nie prosił cię o to.

pozdrawiam
vonBraun

299. Data: 2009-10-22 11:52:01

Od: "Red art" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chironie - boję się spotkać Ciebie na ulicy. Jesteś tak Prawdziwy i
> Miłosierny, aż nierzeczywisty.

To mniej więcej tak, jak ja bałem siejako dziecko, że mi siępojawi w pokoju
"Chrystus Natarczywie Stojący W Ciemnościach Obok Łóżka" ;).
A wsród dzieciaków straszyliśmy się nawzajem okrzykiem:
"Matka Boska Częstochowska stoi za Tobą !"

300. Data: 2009-10-22 11:58:18

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Wiesz, to dokładnie na tej samej zasadzie, co nasz (moja i Twoja) tutaj
> domniemywana zmowa ;-PPP

Tylko żadne z nas nie powołuje się na drugiego w dyskusji z kimś ani tym
bardziej nie występuje w jego imieniu:-)

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Obrona Romana
NA CZASIE