Mięso - co robić, żeby nie było "gumowe" itd.?

1. Data: 2010-05-12 08:21:27

Temat: Mięso - co robić, żeby nie było "gumowe" itd.?
Od: Yarael Poof <m...@p...USUNTOonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy ktoś ma może gdzie spisane zasady jak piec/gotować różne rodzaje
mięsa? Nigdy tego nie pamiętam. Jedne żeby były miekkie trzeba długo
smażyć lub gotować, inne właśnie wtedy robią się gumowate itd.
Generalnie interesuje mnie wieprzowina, wołowina i drób, dokładniej
kurczaki i indyk.
Zawsze albo mi wyjdzie za twarde-gumowate, albo suche, albo surowe.
Osttanio widziałem w kuchnia.tv jak Jamie Olivier robił jakąś pieczeń
wieprzową - normalnie aż się sama rozpadała...

Maciej

2. Data: 2010-05-12 08:59:05

Temat: Re: Mięso - co robić, żeby nie było "gumowe" itd.?
Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Yarael Poof pisze:
> [...]
> Osttanio widziałem w kuchnia.tv jak Jamie Olivier robił jakąś pieczeń
> wieprzową - normalnie aż się sama rozpadała...

W skrócie:
Mieso chude, ,,czyste'', czyli samo mięso bez włókien, np. piersi z
kurczaka - krótko w niskiej temperaturze.
Mięso tłuste, a nawet nie tyle tłuste, co poprzerastane włóknami jak np.
karkówka, wołowina - długo w wysokiej temperaturze.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl

baranina / jagniecina ???