Niby kuchennie, a jednak psychologicznie :-)

11. Data: 2015-06-17 21:19:39

Temat: Re: Niby kuchennie, a jednak psychologicznie :-)
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.06.2015 o 18:26, Ikselka pisze:

> No a myślisz, że na podstawie gwiazd Ci to piszę?
> 3333-)

Kurde, tak myślałem.
Tylko jaką metodą destylujesz, że Ci wychodzi 80%?

Klasyczna daje najwyżej 70, a stosowana przeze mnie (z kolumną Raschiga)
ok 96%.

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

12. Data: 2015-06-17 22:31:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Jun 2015 21:19:39 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

> Kurde, tak myślałem.
> Tylko jaką metodą destylujesz, że Ci wychodzi 80%?

Klasycznie. Średnia to jakieś 70, 80 jest na początku.

> Klasyczna daje najwyżej 70, a stosowana przeze mnie (z kolumną Raschiga)
> ok 96%.

Kolumnę dopiero kupię, jak będzie więcej potrzeb i surowca - wokoło całej
działki mam mirabelki, a raczej ałyczę - ałycza jest super. :-)

13. Data: 2015-06-18 09:45:48

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesiaczek wrote:

> [...]
http://wyborcza.pl/1,87648,16076160,Jak_oszczedzic_n
a_jedzeniu_1000_zl_miesiecznie___CYKL.html

> W trakcie destylacji dorzucam gałązkę świeżego jałowca, świetna wódeczka
> z odpowiednim aromatem:)

Gdzie dorzucasz ten jałowiec? do śliwek, czy do kolumny?
BTW, węgierki są boskie, zimą do herbaty tego prądu dodać, prawie jak
"szarlotka".:-)

J.

www.kontestacja.com

14. Data: 2015-06-18 17:10:26

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-17 o 09:03, stefan pisze:
a_jedzeniu_1000_zl_miesiecznie___CYKL.html

> Ja raczej rzadko chodzę do Almy, Dudusia i innych super i hipermarketów.
> Kupuję w pobliskich osiedlakach, na placu targowym, jak jest okazja to
> na i ze wsi.Z powodów diet lekarskich wielu rzeczy mi nie wolno, muszę
> jeść świeżutkie. Jestem sam, 1 w miesiącu mam gości - córkę i syna z
> rodzinami. Raz w miesiącu - spotkanie z przyjaciółmi. Wydaję około
> 650-700 zł miesięcznie na wyżywienie. Ile oszczędzam? Nie wiem...
> pozdr
> Stefan

Generalnie artykuł nie zachwyca osiągnięciami. Ile może kosztować
rozsądnie zbilansowane wyżywienie rodziny czteroosobowej? Obiad - 10
złotych - dwie piersi z kurczaka (7zł), pół kg ziemniaków (0,7zł), jakaś
surówka za resztę. Śniadanie i kolacja po 10 złotych max na 4 osoby.
Razem 30 złotych na dzień. Bez zbędnych wyrzeczeń, bo przecież można
zjeść na obiad zupę za 4 złote na rodzinę, na śniadanie dwie kromki z
mielonką, a na kolację smażoną mortadelę. Wtedy wyjdzie pewnie 15
złotych na rodzinę dziennie. Nie wspominam nawet o czasach studenckich,
kiedy jadło się na obiad smażone ziemniaki z cebulą (kefir był
rarytasem), na śniadanie chleb z pomidorem, a na kolację makaron smażony
z jajkiem. Te osiągnięcia z artykułu jakieś takie średnie. Można z
każdego przytoczonego przykładu zejść o połowę :)

Pozdrawiam,
MW

15. Data: 2015-06-19 12:20:44

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.06.2015 o 17:10, wolim pisze:
> [...]
> z jajkiem. Te osiągnięcia z artykułu jakieś takie średnie. Można z
> każdego przytoczonego przykładu zejść o połowę :)

Mirabelki! Zapomniałeś o mirabelkach!

16. Data: 2015-06-19 12:36:25

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-19 o 12:20, Wiesiaczek pisze:

> Mirabelki! Zapomniałeś o mirabelkach!

Mirabelki tylko sezonowo. :)

17. Data: 2015-06-19 12:41:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Jun 2015 12:20:44 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

> Mirabelki! Zapomniałeś o mirabelkach!

Dokładnie.
A ja do obiadu (a raczej po obiedzie) to lubię wypić dobrą herbatę i zjeść
domowe ciasto, no i koniecznie owoce. Mięcho i ziemnaki to nie wszystko,
potrzebne są jeszcze witaminy i smaki.

Kurczaka ze sklepu nie znoszę, bo to sama woda, funta kłaków niewarte
nibymięso, pędzone na hormonach - wolę już kupić schab i zrobić na
plastrach tego schabu zalewajkę z ziemniakami i wkładką mięsną jako cały
obiad, albo zjeść wołowinę rosołową, z której mam jeszcze na pierwsze danie
rosół. Z pozostałej rosołowej wołowiny mogę zrobić na następny obiad choćby
krokiety do tego rosołu, który wtedy przerabiam na barszczyk czerwony
czysty.

18. Data: 2015-06-19 12:41:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Jun 2015 12:36:25 +0200, wolim napisał(a):

> Mirabelki tylko sezonowo. :)

Psują się? - źle je robisz 3-)

19. Data: 2015-06-19 12:46:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Jun 2015 12:41:04 +0200, Ikselka napisał(a):

> Kurczaka ze sklepu nie znoszę, bo to sama woda, funta kłaków niewarte
> nibymięso

...po którym po półgodzinie jest się głodnym - natomiast zawsze wołowina,
choćby ta "rosołowa", to zupełnie co innego, konkretny kawał prawdziwego
mięsa, który daje siłę i poczucie sytości.

20. Data: 2015-06-19 21:15:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Jun 2015 12:41:04 +0200, Ikselka napisał(a):

> Kurczaka ze sklepu nie znoszę, bo to sama woda, funta kłaków niewarte
> nibymięso,

"Botoksowanie" kurczaków:
https://www.facebook.com/iamIneya/videos/vb.56827219
9852738/976492629030691/?type=2&theater