Niezły film dzisiaj widziałem...

następny post »
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Fri, 7 Jul 2017 00:42:17 -0700 (PDT)
Subject: Niezły film dzisiaj widziałem...
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

http://www.filmweb.pl/film/Szpieg+Szoguna-1969-12437
9/descs

Fabułę filmu oparto na autentycznym wydarzeniu z czerwca 1752 r. Za rządów IX szoguna
Ieshige Tokugawa, na skutek incydentu z holenderskim statkiem, porty Japonii zostały
zamknięte dla statków z Europy, ponieważ władcy japońscy słusznie obawiali się, że
ingerencja przybyszów zza morza będzie wpływać na wewnętrzny układ sił. Głównie
dzięki tej decyzji Japonia uniknęła losu innych azjatyckich krajów, zmienionych w
europejskie kolonie. W tym kostiumowo-sensacyjnym widowisku, który bił rekordy
popularności, szczególną uwagę zwraca niespotykana wprost wirtuozeria pojedynków.
[Filmoteka Narodowa]