Odkurzacz wodny po raz kolejny ;)

1. Data: 2008-09-05 11:58:47

Temat: Odkurzacz wodny po raz kolejny ;)
Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Archiwum przekopałem, ale tematy mocno przestarzałe, może coś się
w międzyczasie zmieniło.
Chcę kupić odkurzacz, priorytet - czyste powietrze na wylocie,
dobra jakość wykonania.
Mam Zelmera koszmarka który capi okrutnie.

Warunki sprzątania - 1 mieszkanie + okazyjnie 2 inne (mama, tesciowa).
Dobrze by było aby miał funkcję prania.

Po odfiltrowaniu i wzięciu pod uwagę opinii na grupie,
mam następujący zestaw:

- Wodnik Trio
- DeLonghi WFZ 1300SDL
- Philips Triathlon FC6844
- Karcher DS 5500

Ewentualnie myślałem nad czymś droższym, Karcher Putzi 8/1 lub 100,
ale nie wiem czy to ma sens?

Może macie jeszcze jakieś inne propozycje z tego co jest teraz
na rynku?

Pzdr.
L.

2. Data: 2008-09-05 12:14:05

Temat: Re: Odkurzacz wodny po raz kolejny ;)
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lisciasty" <l...@p...pl> wrote in message
e.googlegroups.com...
[...]

Hyla czyli Żaba - ale ta tylko w MLM - nie ma jej w sklepach. Może być
jeszcze Rainbow. Tylko te odkurzacze są naprawdę wodnymi, bo mają turbinę -
separator - nie potrzebują w zasadzie żadnych worków szmacianych czy
papierowych - chyba, że muszą osiągać stopnie HEPA...

3. Data: 2008-09-05 15:54:49

Od: cherokee <c...@n...uk> szukaj wiadomości tego autora

Lisciasty wrote:

> - Wodnik Trio

Po pieciu latach uzytkowania stwerdzam:

-ciezki jak jasna cholera
-jeszcze sie nie popsul
-filtry wymienialam raz
-pierze dosc dobrze
-kupilabym inna szczotke, bo ta ma za malo "szczotki w szczotce"
-nie polecam do domow ze stromymi schodami
-przezyl transport na Wyspy i zmiane wtyczki na tutejsza

Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze chcialabym kupic Dysona, ale
Zelmer wydaje sie byc niezniszczalny, wiec jeszcze poczekam:(

pozdr

cherokee

4. Data: 2008-09-05 20:03:12

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Wrz, 13:58, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:
> [...]
> Chcę kupić odkurzacz, priorytet - czyste powietrze na wylocie,
> dobra jakość wykonania.
> Mam Zelmera koszmarka który capi okrutnie.

2 lata temu, wypieszczony, wydmuchany i wogóle cudny super-hiper-
truper, kupiony bez promocji, HEPA, srepa itd odkurzacz rozpadł się
całkiem i lepienie taśmą i inne cuda nie pomogły, tak więc po
niespełna 3 latach stanąłem przed okazją zmiany sprzętu. Pech chciał
że byłem bez pieniędzy więc kupiłem tzw. zapchaj dziurę Metor 2
(Zelmer) za coś koło 100pln (na pewno nie więcej niż 200). Przy tej
kasie nie ma mowy o żadnych udogodnieniach z górnej pólki i teraz
jestem (a także żona i sprzątaczka) szczęśliwi. Mały, lekki, w miarę
cichy ta że w sumie odkurzanie moich 200m2 jest niewielkim problemem.
Jak sobie pomyślę że mialbym znowu ciągać jakiegoś potwora z wodą to
mnie pot oblewa i od razu przechodzi idea zmiany (bo niby po co?).
Jak Ci zależy na czystym powietrzu do dowolny sprzęt z filtrem HEPA
będzie wysatrczający dla potrzeb zdrowotnych, a żeby nie capiło to po
pierwsze worki papierowe a dla bardzo czułego nosa zapach do
odkurzacza.
ale na koniec ja Ci dobrze radzę - Ty zrób jak chcesz.

--
ZZ@private

5. Data: 2008-09-05 20:33:34

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Wrz, 22:03, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:

> [...]
> odkurzacza.
> ale na koniec ja Ci dobrze radzę - Ty zrób jak chcesz.

No właśnie też mamy Meteora, i to niestarego, ma niecały rok.
Worki pakuję oryginalne, ostatnio nawet rozebrałem dziada na części
pierwsze i wymyłem wszystko, ale po kilku odkurzaniach kiedy nawet
nie ma 1/4 worka, zaczyna capić od nowa i wyraźnie czuć kurz :(

Targanie za sobą wodniaka mi nie straszne bo mamuśka ma
coś o nazwie "Optimum", kupione chyba za 300 zł, działa wyśmienicie
mimo że wielkie i nieporęczne. Bardziej mnie wk. brud na wylocie
niż nieporęczność.
Popatrze jeszcze na te HEPY ale mam wrażenie że jednak woda
lepiej wyciągnie syf. Ale to musze zobaczyć u kogoś na chodzie...

Pzdr.
L.

6. Data: 2008-09-06 04:16:42

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lisciasty" <l...@p...pl> wrote in message
e.googlegroups.com...

Woda to jest to, ale nie w postaci miseczki - tutaj skuteczność
niewielka, tylko z turbinką - one mają 13 -18 tysięcy obrotów, więc
odrzucają wszystko, co cięższe od powietrza. Dodaje się jakiś zapach a
jednocześnie emulgator czy inny środek np. płyn do mycia garów i aby tłuste
brudy zwilżały się lepiej i się jedzie.
Odkurzacz (piszę o Hyli) ciężki nie jest - woda to tylko cztery litry,
pobór mocy 800W, różne ssawki i szczotki do odkurzania wszystkiego oraz
trzepania dywanów na sucho, do mycia gładkich powierzchni i zbierania z nich
wody, do prania dywanów i mebli tapicerowanych, siedzeń samochodowych na
mokro (choć tutaj preferuję płyn do prania dywanów i tapicerek - także
samochodowych z aplikatorami firmy Amway).
Hylą można wyciągnąć wodę z dodatkami z zapchanego syfonu umywalki
zlewozmywaka, pralki i zmywarki czy nawet wanny. Nie do pogardzenia jest
możliwość nawilżenia i jednoczenego odkurzenia oraz aromatyzacji leczniczej
odkurzacza napełnionego wodą (bez rur - w ciągu paru minut pełne
przepuszczenie powietrza z pomieszczenia przez tę wodę) z dodatkiem nawet
leków - kiedyś w czasie epidemii zaziębień jesiennych dodawałem Olbas - dla
marudzących maluchów było to rozwiązanie idealne lekarstwo podane, choroby
na drugi - trzeci dzień mijały, a stresów ze stosowaniem inhalatorów nie
było.
Na roztocza w komplecie był duży worek z wytrzymałej folii - wystarczyło
włożyć weń to, co chciało się oczyścić - np. zamiast wielogodzinnego
wietrzenia wilgotnej z potu pościeli parę odpompowań w worku i pościel jak
nowa. Także wełniana, czy z pierza - pod pierzyną najlepiej się śpi - w
tradycyjnym łóżku - wierzcie mi - tylko droga, bo hodować gęsi to ciężka
praca.
Taką Hylę można odłączyć od podwozia - wtedy jest jeszcze lżejsza -
można wziąć na schody - da się trzymać jedną ręką i drugą manewrować rurami.
Nie trzeba do tego wielkiej siły - można ją przestawiać ze stopnia na
stopień, zbiornik ma niewielką średnicę nie przekracza ona 30cm. Do prania
ma naczynie wstawiane na górę odkurzacza - ja stosuję w nim zupełnie czystą
wodę - zmywam mopem podłogę, a następnie zbieram brudną wodę jednocześnie
spłukując powierzchnię czystą wodą - znacznie skraca to czas i zmniejsza
wysiłek na wymycie posadzki, czy też podłogi.
Ma tylko jedną wadę - sama nie chce tych prac wykonywać - trzeba do tego
przyuczyć wasze Marudy, albo zap....ć samemu, gdy gały nie chciały widzieć
co biorą... Mnie ta wiedza kosztowała 3500zł.

7. Data: 2008-09-06 12:39:12

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Wrz, 06:16, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
>     Ma tylko jedną wadę - sama nie chce tych prac wykonywać - trzeba do tego
> przyuczyć wasze Marudy, albo zap....ć samemu, gdy gały nie chciały widzieć
> co biorą... Mnie ta wiedza kosztowała 3500zł.

A wiesz gdzie toto można zakupić? Napisałem do dystrybutora
ale póki co olewa mnie ;)
Jak to jest dobrej jakości i wytrzyma te 10 lat to taka cena
nie jest tragedią.

Pzdr.
L.

8. Data: 2008-09-06 13:48:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lisciasty" <l...@p...pl> wrote in message
b.googlegroups.com...
> [...]

ale póki co olewa mnie ;)
Jak to jest dobrej jakości i wytrzyma te 10 lat to taka cena

To z Zielonej Góry - powinien przyjechać człowiek i zrobić pokaz...

9. Data: 2008-09-06 14:34:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłem taki link http://www.hyla-net.pl/

10. Data: 2008-09-06 15:12:39

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Wrz, 16:34, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> Znalazłem taki linkhttp://www.hyla-net.pl/

Do nich właśnie pisałem :]
Z tym że wolałbym uniknąć jakiś pokazów itp. występów
bo nie bardzo mam na to czas. Nie wiem czy tak się da
ale spróbuję. Póki co czekam na odpowiedź.

Pzdr.
L.

Re: Zakup ekspresu do kawy - Saeco
Alarm w domu niewrazliwy na zwierzaki - jest taki?
Gniazdko elektryczne na zewnatrz budynku
Zaślepienie rury
Gniazdka elektryczne do pralki - gdzie planowac?