Odp: Kwiaty jednoroczne a byliny

From: "tymaczsowo" <b...@p...gliwice.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Odp: Kwiaty jednoroczne a byliny
Date: Sat, 12 Jan 2002 10:24:41 +0100

Użytkownik Bogusław Bielawski <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a1oo0t$ei3$...@n...tpi.pl...

> Posadziłem też jesienią sadzonki bylinowe rudbekii purpurowej i tez jak
> jednoroczne żółtej - ale wydaje mi się że to inne kwiaty. Czy ktoś z Was
ma
> do czynienia jednocześnie z rudbekiami bylinowymi i jednorocznymi i mógłby
> podzielić się doświadczeniami?

Purpurowa - inna nazwa jeżówka prpurowa. Bardzo piękna bylina, oczywiście o
zupełnie inaczej wyglądających kwiatach. U mnie niestety lubi wymarzać (!) i
w ogóle wymaga zdaje się dobrej i świeżej ziemi. Natomiast rudbekia
wieloletnia (błyskotliwa) wyglądem bardzo przypomina jednoroczną, może tylko
jest trochę bardziej wybujała. Zasiewa się i rozrasta, potrai się też
krzyżować z innymi rudbekiami. Właściwie co roku oczekuję niespodzianek -
raz są brązowe plamki wewnątrz kwiatów z nowych siewek, raz platkiwęższe, za
to czerwono-brunatne itd. - naprawdę spora uciecha. Wolę bylinowe od
jednorocznej. Jest jeszcze rudekia lśniąca, też wieloletnie, z zielonym
środkim kwiatu, o głakich pędach i liściach, wyrasya wysoko jak sloneczniki,
pięknie się rozgałęzia i jest niezwykle dekoracyjna. Rudbekii nagiej nie
libię, zbyt wiotka.

Pozdrawiam, Basia.