Odp: Tort dla alergika - pilnie poszukiwany

Data: 2001-02-14 09:50:36
Temat: Odp: Tort dla alergika - pilnie poszukiwany
Od: "Anna Dulny" <a...@t...pl>

Moj alergik (do 10 roku zycia bezmleczny, bezjajeczny, bezglutenowy) od
niedawna je jablecznik na kaszy mannej (no wiem - gluten - ale jakos juz
sobie z tym radzi):

6-8 jablek w zaleznosci od wielkosci
1 szklanka maki
1 szklanka kaszy mannej
1 szklanka cukru
1 cukier waniliowy
1 lyzeczka proszku do pieczenia
1/2 kostki masla (jest w nim mniej mleka niz w margarynie - jesli chcesz byc
rygorystycznie bezmleczny, mozna maslo sklarowac - roztopic i zebrac
szumowine a potem zastudzic z powrotem)

Substancje sypkie wymieszac, jablka zetrzec na grubej tarce i podzielic na
dwie porcje.
Do sredniej tortownicy ukladac warstwami: 1 szklanke wymieszanego sypkiego,
1 porcje jablka, 1 szkl sypkiego, druga porcja jablka, ostatnia szklanka
sypkiego. Warstwy jablek mozna posypac cynamonem.
Wierzch pokryc maslem pokrojonym na cieniutkie warswy. Piec w 200 stopniach
do uzyskania zlotego koloru.

Smacznego
Ania
Użytkownik MIGDAŁEK <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup