Odp: Zima - rosliny doniczkowe

From: "Marzena Rybarczyk" <m...@d...uni.wroc.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Odp: Zima - rosliny doniczkowe
Date: Sun, 3 Dec 2000 00:24:43 +0100
Sender: w...@1...116.164.48

Użytkownik Basia Kulesz <b...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:905485$jk9$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Orliczka ma liście w zarysie okrągłe, mocno powycinane. Nie
"paprociowate".

Właśnie poszłam do kuchni sprawdzić jakie ma liście moja paprotka i już mam
pewność że to jest orliczka, no i do tego na niedogodności środowiskowe
reagowała właśnie zaschnięciem wielu liści. Teraz ma się bardzo dobrze i oby
tak dalej.

> Ale ekspansywne jest - parę metrów na rok i bardzo duże liście? Jeśli tak,
> to "kasztanowiec" potoczna nazwa tetrastigmy, i na tym moje wiadomości
się
> kończą. Jeśli nie jest ekspansywne - nie są to bardzo długie i proste
> liany - to najprawdopodobniej jest to cissus rombolistny - bardzo odporne
> pnącze domowe, u mnie rośnie dwa metry nad rozgrzanym kaloryferem i to
> wytrzymuje:)

Chyba z kasztanowcem to to jednak się różni. Moja roślina jest bardzo gęsta
i nie ma długich i prostych lian. Ma za to listki w kształcie rombów i pnie
się w górę dość szybko, więc może jest to ów cissus o którym piszesz.

> W różnych książkach muszelki polecają. Jeśli ziemia jest takiej jakości,
że
> odstaje od doniczki, to zdecydowanie musisz zmienić dostawcę:)

Muszę przyznać, że nigdy nie przywiązywałam do tego zbyt dużej wagi ale
teraz widzę, jakie to ma skutki.

Chyba przelanie.

Dzięki, teraz czuję się dużo pewniej.
Marzena