Odp: lek na przeziębienie

Data: 2000-11-16 19:48:32
Temat: Odp: lek na przeziębienie
Od: "Prezes" <k...@m...com.pl>

Użytkownik Mariusz Krawiec <k...@c...edu> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@c...edu...

> nurofen to zdaje sie ibuprofen, wiec dziala tez przeciwbolowo
> tak jak acetaminofen, a nie leczy...
> co do tego drugiego preparatu to nie wiem jaki jest jego sklad
> czy mechanizm dzialania, ale przypuszczam, ze podobny.
> Takich "lekow" przeciw grypie sa setki. Tyle, ze one nie lecza
> bezposrednio, tylko lagodza przebieg/symptomy choroby.
>
> Mariusz
>
>Wybacz, ale sprawdź najpierw, jak co działa, a potem się wypowiadaj.
Paracetamol (acetaminofen) staje się niebezpieczny powyżej 8g (czyli 16
tabl. codiparu, apapu,panadolu itp.). Pseudoefedryna nie ma nic wspólnego z
odflegmianiem, natomiast ma sporo wspólnego z odetkaniem zatkanego nosa
(obkurcza śluzówkę) i ułatwieniem oddychania (rozszerza oskrzela).
Dekstrometorfan jest lekiem przeciwkaszlowym (działa ośrodkowo, więc to on
może wywoływać senność), chlorfeniramina jako lek przeciwhistaminowy (czyli
przeciwalergiczny) ułatwia zwalczyć objawy grypy (też wywołuje senność).
Żadnych usypiaczy w lekach OTC nie ma prawa być, gdyż te, jako psychotropy,
podlegają ścisłemu zarachowaniu. Odpowiednikiem występującym na naszym
rynku jest GRIPEX. Uff, dość wymądrzania się. POzdrawiam, a Thomasowi życzę
zdrowia. Agn.