Re: Odp: lek na przeziębienie

Data: 2000-11-16 21:36:34
Temat: Re: Odp: lek na przeziębienie
Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu>

Prezes wrote:

> Użytkownik Mariusz Krawiec <k...@c...edu> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@c...edu...

> Paracetamol (acetaminofen) staje się niebezpieczny powyżej 8g (czyli 16
> tabl. codiparu, apapu,panadolu itp.).

no wlasnie, bylem bardzo blisko; na opakowaniach pisza,
by nie brac wiecej niz 4g/dobe, zostawiajac pewnie jakis margines...

> Pseudoefedryna nie ma nic wspólnego z
> odflegmianiem, natomiast ma sporo wspólnego z odetkaniem zatkanego nosa
> (obkurcza śluzówkę) i ułatwieniem oddychania (rozszerza oskrzela).

uzyte przeze mnie okreslenie wynikalo nie z niewiedzy,
tylko z nieznajmosci polskiego odpowiednika slowa "degongestant"...
no wlasnie jak to jest, moze odtykacz drog oddechowych ?
w skrocie ODO :-)

> Dekstrometorfan jest lekiem przeciwkaszlowym (działa ośrodkowo, więc to on
> może wywoływać senność), chlorfeniramina jako lek przeciwhistaminowy (czyli
> przeciwalergiczny) ułatwia zwalczyć objawy grypy (też wywołuje senność).
> Żadnych usypiaczy w lekach OTC nie ma prawa być, gdyż te, jako psychotropy,
> podlegają ścisłemu zarachowaniu.

czy nasenne leki OTC tez zawieraja glownie antyhistamins ?

> Odpowiednikiem występującym na naszym
> rynku jest GRIPEX. Uff, dość wymądrzania się. POzdrawiam, a Thomasowi życzę
> zdrowia. Agn.

Mariusz