Orzechy włoskie - co z nich?

Data: 2003-10-06 13:18:53
Temat: Orzechy włoskie - co z nich?
Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl>

Witam!
Orzechy mi obrodziły! W tym roku wyjątkowo dużo. Co ja mam z tym
zrobić? ;-)
Wymyśliłem, że można by je przerabiać na krem w rodzaju Nutelli, czy
czegoś takiego. Ale jest jeden problem, nie mogę zastosować mleka (w
żadnej postaci, ani pochodnych np. masła). Czy ma ktoś pomysł jak?
Ja wymyśliłem cos takiego:
- orzechy zmielić
- zrobić syrop z cukru i wody
- wymieszać orzechy z syropem, zagęścić na ogniu i dodać jakiegoś
tłuszczu (margaryny) żeby się nie zrobiła "landryna" ;-).
Czy to ma szanse się udać? Nie chodzi mi o składniki, tyle co o
ewentualnie stracony czas.

A może ktoś zna przepis na coś w rodzaju "sezamek" z orzechów?

Zbychu (Ivan)
N...@p...onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"