Płatki ułatwiają życie :-)

91. Data: 2016-09-01 20:03:19

Temat: Re: Płatki ułatwiają życie :-)
Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-01 o 18:15, Qrczak pisze:
> Dnia 2016-09-01 13:09, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

> Bo to jest biernik, patryjoto, a nie narzędnik.

Tak tak - nalej mi tamtĘ zupę, z tego dużego gara. To chyba krupnik z
płatków.

92. Data: 2016-09-01 20:03:59

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-01 o 18:12, Qrczak pisze:

> Chociażby w Biedronce, Lidlu, Kauflandzie, InterMarche, Auchanie.

W czterech pierwszych (i wielu innych sklepach) nie stwierdzono
obecności poszukiwanego towaru.

93. Data: 2016-09-01 20:37:40

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun napisał:

> Zdaje się robisz zagadnienie z sprawy prozaicznie prostej. Otóż krupnik
> to była ta taka sobie "bieda zupa". A więc te wielkie "krupy" czyli
> niedogotowana gruba kasza wynikała z tego ze taka jest najsmaczniejsza,
> tylko z tego powodu że na "dobre" ugotowanie owej kaszy mało kogo było
> stać. Tak, wtedy nie było w domach taniego gazu, węgiel był drogi, a za
> zbieranie chrustu w jaśniepańskim lesie często groziły publiczne baty.

A ziemniaki trzy razy gotowano w raz osolonej wodzie. Taka bieda była!
Wtedy też zapałkę dzielono na czworo. Za sprawą braku onych zapałek
(takoż i braku centralnego ogrzewania) we chłopskiej chacie ogień palił
się bez przerwy przez większą część roku. Krupnik to taka zimowa zupa,
na przednówku mogło już ziarna na nią nie być. Zimą dało się ją warzyć
tak długo, jak potrzeba. Rozgotowane krupy miały kolejną zaletę -- przy
brakach w uzębieniu spożyć było łatwiej.

> Nie daje głowy za to że z tych płatków wyjdzie super zupa, jednak
> zdaje się że piszesz trochę na wyrost o 'fastfudztwie..

Ja to widzę zupełnie odwrotnie. To może być całkiem dobra zupa, a jeśli
komuś rzeczywiście smakuje -- wtedy jest na pewno. Nadużyciem jest tylko
nazywanie tego "krupnikiem". Większość spożywanych zup, to zupy bezimienne.
Znane najwyżej jako "zupa, jaką gotuje ciocia Helena". Krupnik, to jeden
z rzadkich przykładów dań, które mają swój kanon (a przynajmniej wyróżnik
w postaci krupy). Poza tym rzecz jasna każdy może woleć barszcz z kartonika,
zupę z płatków (najlepiej liofilizowanych) i pure z torebki. Jeśli woli
zdająć sobie przy tym sprawę, że to fastfudztwo -- wszystko jest w porządku.
Nazywajmy rzeczy po imieniu. Tak jest najlepiej.

Jarek

--
-- Ja podpisałem umowę na gajowego z wąsami.
-- A ja ogolić się nie pozwolę! Noszę zarost od przed wojny!

94. Data: 2016-09-01 20:53:22

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-09-01 20:03, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

> Tak tak - nalej mi tamtĘ zupę, z tego dużego gara. To chyba krupnik z
> płatków.

Ale masz świadomość, że to nie jest ten sam zaimek?

95. Data: 2016-09-01 20:56:31

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W czterech pierwszych (i wielu innych sklepach) nie stwierdzono
> obecności poszukiwanego towaru.

No to zostaje już tylko samodzielna uprawa.

96. Data: 2016-09-01 20:57:11

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-09-01 13:15, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

I nowę gramatykę polskę.

97. Data: 2016-09-01 21:27:56

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> No to zostaje już tylko samodzielna uprawa.

E tam od razu uprawa. Jęczmień jest, w postaci kaszy chociażby. Trzeba go
tylko samodzielnie na płatki przerobić. Można próbować metodą Jagienki.

--
Jarek

98. Data: 2016-09-02 00:28:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Sep 2016 20:03:59 +0200, Trybun napisał(a):

> W czterech pierwszych (i wielu innych sklepach) nie stwierdzono
> obecności poszukiwanego towaru.

E tam. Szukaj uważniej - Tesco, LeClerc itp. Płatki jęczmienne
błyskawiczne, np. firmy Melvit - też stosuję, drobne, fajne.
https://www.google.pl/search?q=melvit+p%C5%82atki+j%
C4%99czmienne&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe
_rd=cr&ei=t6rIV4C2O4yAzAXxrJvAAQ
Najlepsze są z firmy Kupiec:
http://www.tabele-kalorii.pl/kalorie,Platki-jeczmien
ne-blyskawiczne-Kupiec.html

99. Data: 2016-09-02 00:30:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 01 Sep 2016 20:56:31 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2016-09-01 20:03, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

> No to zostaje już tylko samodzielna uprawa.

I pracowite rozgniatanie :-))

100. Data: 2016-09-02 00:30:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Sep 2016 21:27:56 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> E tam od razu uprawa. Jęczmień jest, w postaci kaszy chociażby. Trzeba go
> tylko samodzielnie na płatki przerobić. Można próbować metodą Jagienki.

Łupą dupać?

Weków nie ma nigdzie!
Znalezione
cukinia lub kabaczek - najlepszy przepis
Bób prażony
Dedykacja