Przesadzanie różaneczników

91. Data: 2000-03-18 14:29:57

Temat: Re: zakwaszanie-odpowiedz
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydaje mi sie, ze nie. Woda, a dokladnie poziom
pośrednio tak

> jej lustra w torfowisku,
> wyznacza tylko rodzaj torfowiska (wysokie, niskie)
jakie będzie torfowisko zależy od rodzaju i poziomu wody a nie odwrotnie;

> i to jak przebiegaja
> procesy w torfowisku.
tak

> Natomiast sama na odczyn nie wplywa.
rozwiń tę myśl

> Musze poszukac w ksiazkach z geologii - pewnie kiedys gdzies to mialem
> ale juz zapomnialem :-(

Pozdrawiam serdecznie
*<[:-)
KTO CZYTA TEN WIE

92. Data: 2000-03-18 14:36:49

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

mylę).

> Nie Ty jeden :-)

CaCO3

Pozdrawiam serdecznie
*<[ :-)
KTO CZYTA TEN WIE

93. Data: 2000-03-18 14:55:46

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja proponuję kawą. Całkiem poważnie. Czytałem, że fusy po małej
czarnej nadają
> się pod kwasolubne. Mam w tym celu słoik obok pojemnika na odpady
organiczne.
> Również dżdżownice uwielbiają fusy ...
> Lesław
Popatrz no ty, codziennie piję poranną kawę i wiedziałem o tym, że świetnie
zakwasza ale po prostu zapomniałem. Polecam i ten sposób.
pozdr jerz

94. Data: 2000-03-18 14:58:02

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może to tak, że zimno jest wtedy, kiedy brak ciepła?
Nie, atmosfery podobnej do naszej "ziemskiej".
pozdr jerz

95. Data: 2000-03-18 15:23:02

Temat: Re: Przesadzanie różaneczników
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedyś, ktoś przekonywał mnie, że dobrze jest wkładać pod każdy sadzony
> krzak pomidora, jeden bochenek chleba.

Mam nadzieję, że mu do końca nie uwierzyłeś?

Przy glebie piaszczystej tak ale bez przesady, chlebek lepiej zjeść a pod
pomidorki to to co po nim zostanie, ale od krówki najlepsze,
przefermentowane, obowiązkowo i zgodnie z kalendarzem biokosm..... bo jak
nie to pogadamy inaczej.

> Myślę, że do zakwaszania można wykorzystywać także, drobno zmielone ogórki
> kiszone obok już wymienionej kapusty.

a co z solą?

> Ph sporządzonego do podlewania roztworu (nieszkodliwego dla roślin), w
> niewielkim stopniu przekłada się na zakwaszenie które ono spowoduje.
Trzeba
> przecież pamiętać o buforowych właściwościach gleby.

!!! Masz tutaj całkowitą rację.

> Wskazane przez Ciebie zakwaszenie można uzyskać stosując prostsze, także
> wymieniane przez innych środki jak kwas azotowy, fosforowy, siarkowy,
> mlekowy. Te, w przypadku przedawkowania mogą doprowadzić do zniszczenia
> roślin. W normalnej praktyce, do zakwaszania gleby, stosuje się siarkę.

Prostsze?, ... Te, w przypadku przedawkowania mogą... chyba trudniejsze?! A
poza tym nie bądź teoretykiem, tylko praktykiem!
Miłośnikiem!!!
I napisz o efektach zakwaszania KWASAMI!!!!

"Kwas siarkowy reaguje gwałtownie z wodą tworząc kilka rodzajów hydratów.
Stężony kwas może więc działać jako wydajny środek suszący, pochłaniający
wilgoć z powietrza, a nawet wyrywający cząsteczki wody z innych związków
np.: cukru lub skrobi. Stężony kwas siarkowy jest silnym środkiem
utleniającym.
W podwyższonej temperaturze reaguje z większością metali wydzielając przy
tym tlenek siarki SO2."

Nie wszystkie "kwasy" mają odczyn kwaśny.
I to często jest mylone, tzn. kwas a kwasowość!
Obrazowo rzecz ujmując, cytryna jest kwaśna ale w efekcie daje odczyn
zasadowy.

Podobnie z kwasami, i ich solami nie muszą być wcale "kwaśne" w sensie pH.

Większość z wymienionych przez ciebie kwasów "załatwi" to co żyje w glebie
na amen.
I czasami bezpowrotnie (EROZJA GLEBY).

Ufff, wystarczy, następny proszę.
Pozdowieniaj Jerz.

96. Data: 2000-03-19 23:52:40

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>co masz na myśli? (piekarki czy piekarzy?) nazwij je?

Mieszkam niedaleczko piekarni to i wiem, że do ciasta dosypują substancję
chemiczną (nazywają to "polepszacz", nie wiem nic bliżej), pod wpływem
której chleb ma dłuższą "trwałość", lepiej się "wyrabia", kolor skórki
zgodny z polską normą, bez zakalca itd.
Spróbuj z własnych materiałów bez polepszaczy wypiec chleb na liściu
kapusty, żeby wyglądał jak ten z piekarni.
Postaram się dowiedzieć jakieś szczegóły na temat składu chem. tych
"polepszaczy", a może lepiej nie? coby sobie nie obrzydzić.

Pozdrowienia
p...@r...pl

97. Data: 2000-03-20 00:30:13

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>CaCO3
>Pozdrawiam serdecznie
>*<[ :-)
>KTO CZYTA TEN WIE

Nie wiem do czego dążysz.
Węglan wapnia to raczej minerał (marmury, kreda, +S to chyba gips, itp.).
Co to ma do torfu?

Przeczytaj sobie do końca.
p...@r...pl

98. Data: 2000-03-20 00:30:25

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Jesli mnie pamiec nie myli, to aby powstal wegiel kamienny, to
material>organiczny musi byc w srodowisku beztlenowym, gdzie nastepuje
proces>humifikacji. Chyba to tak samo jest z torfem niskim.

No cóż - to Ty jesteś ze śląska :-)

>Jasne, ze geologia nie tworzy zloz torfu, bo to tylko nauka o tych
>zlozach :-)

Chodziło mi o erozję minerałów - skrót myślowy:-)

>Do pewnego momentu tak.

Tzn. tworzenie torfu i węgla przebiegają do pewnego momentu na podobnych
"zasadach"!!!

Popatrz - naprowadziłeś mnie teraz na taką myśl.
Z tego co pamiętam, to torfowiska potrafią się palić miesiącami i latami.
Pamiętam też, że bele torfowe były używane do palenia w piecach.
Czyżby torf był jakimś rodzajem "wczesnego stadium" węgla kamiennego?!!
Tzn.najpierw torf, potem brunatny, a potem kamienny? A może materiały z
których się tworzyły są innego pochodzenia?
Kamienny ze skrzypów, widłaków i innych drzew karbońskich, brunatny z mniej
pierwotnych drzew, a torf po prostu z mchu??? czyli i czas ma tutaj jakieś
znaczenie.

Bo ropa naftowa to też przecież produkt rozkładu materii organicznej - przez
pewien czas uważano nawet, że pochodzenia wyższego - zwierzęcego.

Czyżby torf był prawie czystym węglem???? Ale skąd wtedy "kwaśność"?

>Moze dlatego, ze nie jest to srodowisko beztlenowe? Cisnienie nie ma
>tutaj znaczenia.

Możliwe też że typ drobnoustrojów już nie istnieje.
np. w gorących źródłach występuje specyficzny rodzaj bakterii, które nie
występują w innych warunkach.

>Nie Ty jeden :-)

To fajnie:
teorię tworzenia torfu możemy nazwać teorią Siciarskiego-Koterby:-)

Ale trzeba w końcu zajrzeć do chemii organicznej, bo może ktoś już ma na to
patent?

Pozdrowienia
p...@r...pl

99. Data: 2000-03-20 05:18:10

Temat: Odp: Przesadzanie różaneczników
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jerz" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości
...............> Nie wszystkie "kwasy" mają odczyn kwaśny.

To znaczy, że znalazłeś kwas o odczynie zasadowym ?

......................> Większość z wymienionych przez ciebie kwasów
"załatwi" to co żyje w glebie
> na amen.
> I czasami bezpowrotnie (EROZJA GLEBY).

Zaznaczyłem, że nie jestem zwolennikiem stosowania kwasów które wymieniłem.
Jednak, nawet, zastosowanie ich, nie będzie szkodliwe, w odpowiednim
stężeniu.
Zauważ! Jeden z "moich" kwasów występuje w Twoim "roztworze" chleba. Jakieś
kwasy występują w naszych organizmach a nie są szkodliwe. Wiele lekarstw
przedawkowanych jest truciznami.
Umiar, umiar, umiar.
Tylko my, kochamy ogrody, bez umiaru :-)
To ostatnie zdanie, dla podrażnienia niektórych.

--
:-) http://ogrod.to.jest.to

100. Data: 2000-03-20 07:38:10

Temat: Re: zakwaszanie
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>A co z octem?
>Chyba jest najsilniejszym srodkiem jako kwas.
>Pozostaje kwestia stezenia.
>Wot i ciekawostka
>
>Ocet
>
>Produkt niecalkowitego utlenienia alkoholu etylowego, wytwarzanego przez...
>Kwas octowy
>
>Kwas ten stanowi kwasny skladnik octu winnego....
No dobrze wszystko to prawda tylko co z tego wynika?
Juras

Kradzieże
mszyce
zazielenienie rusztowania