Re: Przesadzanie różaneczników

From: "jerz" <j...@p...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Przesadzanie różaneczników
Date: Sat, 18 Mar 2000 16:23:02 +0100

> Kiedyś, ktoś przekonywał mnie, że dobrze jest wkładać pod każdy sadzony
> krzak pomidora, jeden bochenek chleba.

Mam nadzieję, że mu do końca nie uwierzyłeś?

Przy glebie piaszczystej tak ale bez przesady, chlebek lepiej zjeść a pod
pomidorki to to co po nim zostanie, ale od krówki najlepsze,
przefermentowane, obowiązkowo i zgodnie z kalendarzem biokosm..... bo jak
nie to pogadamy inaczej.

> Myślę, że do zakwaszania można wykorzystywać także, drobno zmielone ogórki
> kiszone obok już wymienionej kapusty.

a co z solą?

> Ph sporządzonego do podlewania roztworu (nieszkodliwego dla roślin), w
> niewielkim stopniu przekłada się na zakwaszenie które ono spowoduje.
Trzeba
> przecież pamiętać o buforowych właściwościach gleby.

!!! Masz tutaj całkowitą rację.

> Wskazane przez Ciebie zakwaszenie można uzyskać stosując prostsze, także
> wymieniane przez innych środki jak kwas azotowy, fosforowy, siarkowy,
> mlekowy. Te, w przypadku przedawkowania mogą doprowadzić do zniszczenia
> roślin. W normalnej praktyce, do zakwaszania gleby, stosuje się siarkę.

Prostsze?, ... Te, w przypadku przedawkowania mogą... chyba trudniejsze?! A
poza tym nie bądź teoretykiem, tylko praktykiem!
Miłośnikiem!!!
I napisz o efektach zakwaszania KWASAMI!!!!

"Kwas siarkowy reaguje gwałtownie z wodą tworząc kilka rodzajów hydratów.
Stężony kwas może więc działać jako wydajny środek suszący, pochłaniający
wilgoć z powietrza, a nawet wyrywający cząsteczki wody z innych związków
np.: cukru lub skrobi. Stężony kwas siarkowy jest silnym środkiem
utleniającym.
W podwyższonej temperaturze reaguje z większością metali wydzielając przy
tym tlenek siarki SO2."

Nie wszystkie "kwasy" mają odczyn kwaśny.
I to często jest mylone, tzn. kwas a kwasowość!
Obrazowo rzecz ujmując, cytryna jest kwaśna ale w efekcie daje odczyn
zasadowy.

Podobnie z kwasami, i ich solami nie muszą być wcale "kwaśne" w sensie pH.

Większość z wymienionych przez ciebie kwasów "załatwi" to co żyje w glebie
na amen.
I czasami bezpowrotnie (EROZJA GLEBY).

Ufff, wystarczy, następny proszę.
Pozdowieniaj Jerz.