Re: zakwaszanie-odpowiedz

From: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: zakwaszanie-odpowiedz
Date: Mon, 20 Mar 2000 01:30:25 +0100
<HQBx4.3246$Sf1.102023@news.tpnet.pl> <8a8v42$lc8$1@sunsite.icm.edu.pl>
<vjay4.9484$Sf1.257175@news.tpnet.pl> <8abfu3$hs5$1@sunsite.icm.edu.pl>
<UZyy4.13184$Sf1.338771@news.tpnet.pl>
<C_Uy4.16429$Sf1.403657@news.tpnet.pl> <8ai6m5$hlh$1@sunsite.icm.edu.pl>
<3...@m...iw.lodz.pl>
<EL2z4.17733$Sf1.432659@news.tpnet.pl>
<3...@m...iw.lodz.pl>
<8amh5p$ef8$11@aquarius.webcorp.com.pl>
<8apru9$qp1$6@aquarius.webcorp.com.pl>
<8arn2m$kk9$9@aquarius.webcorp.com.pl> <3...@r...pl>

>Jesli mnie pamiec nie myli, to aby powstal wegiel kamienny, to
material>organiczny musi byc w srodowisku beztlenowym, gdzie nastepuje
proces>humifikacji. Chyba to tak samo jest z torfem niskim.

No cóż - to Ty jesteś ze śląska :-)

>Jasne, ze geologia nie tworzy zloz torfu, bo to tylko nauka o tych
>zlozach :-)

Chodziło mi o erozję minerałów - skrót myślowy:-)

>Do pewnego momentu tak.

Tzn. tworzenie torfu i węgla przebiegają do pewnego momentu na podobnych
"zasadach"!!!

Popatrz - naprowadziłeś mnie teraz na taką myśl.
Z tego co pamiętam, to torfowiska potrafią się palić miesiącami i latami.
Pamiętam też, że bele torfowe były używane do palenia w piecach.
Czyżby torf był jakimś rodzajem "wczesnego stadium" węgla kamiennego?!!
Tzn.najpierw torf, potem brunatny, a potem kamienny? A może materiały z
których się tworzyły są innego pochodzenia?
Kamienny ze skrzypów, widłaków i innych drzew karbońskich, brunatny z mniej
pierwotnych drzew, a torf po prostu z mchu??? czyli i czas ma tutaj jakieś
znaczenie.

Bo ropa naftowa to też przecież produkt rozkładu materii organicznej - przez
pewien czas uważano nawet, że pochodzenia wyższego - zwierzęcego.

Czyżby torf był prawie czystym węglem???? Ale skąd wtedy "kwaśność"?

>Moze dlatego, ze nie jest to srodowisko beztlenowe? Cisnienie nie ma
>tutaj znaczenia.

Możliwe też że typ drobnoustrojów już nie istnieje.
np. w gorących źródłach występuje specyficzny rodzaj bakterii, które nie
występują w innych warunkach.

>Nie Ty jeden :-)

To fajnie:
teorię tworzenia torfu możemy nazwać teorią Siciarskiego-Koterby:-)

Ale trzeba w końcu zajrzeć do chemii organicznej, bo może ktoś już ma na to
patent?

Pozdrowienia
p...@r...pl