Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Przyczyna ogolnego zniechecenia coraz wiekszej liczby ludzi. Przyczyna ogolnego zniechecenia coraz wiekszej liczby ludzi.

Przyczyna ogolnego zniechecenia coraz wiekszej liczby ludzi.

From: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Przyczyna ogolnego zniechecenia coraz wiekszej liczby ludzi.
Date: Mon, 3 Jun 2002 22:11:14 +0200

Witam,

Tak wlasnie pisalem pewien tekst w odpowiedzi na kolejna notke w rodzaju
"na nic nie mam ochoty, wszystko wydaje mi sie czarno biale, wszystko jest
takie monotonne...". Zadalem sobie po reaz kolejny pytanie dlaczego tak
wielu traci obecnie zapal do robienia czegokolwiek? To wprost epidemia
prawdziwa. I nagle pojawila sie mysl:

Czy to moze telewizja zaczyna zbierac swoje zniwo?

Zawsze sie mowilo, ze TV oferuje taka papke odmuzdzajaca. Wszystko podane
na talerzu, czlowiek nie musi myslec tylko obserwowac. Byc moze przez to
ucierpiala ludzka kreatywnosc? Czlowiek zapomnial jak ubarwic wlasne
zycie. W koncu ciagle robila to za niego telewizja. Jak mozna miec zapal
do robienia czegokolwiek jesli jest sie nauczonym biernie obserwowac
obrazy? Czlowiek zaczyna biernie ogladac nie tylko to co sie dzieje na
szklanym ekranie ale takze wlasne zycie.

Co o tym sadzicie? Czy w powyzszym jest moze choc ziarenko prawdy, czy
totalne bzdury gadam? :)

pozdrawiam
Greg