Pytanie, praca niepełnosprawnych w normalnych warunkach

następny post »
From: "Eduardo Pereira" <t...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Pytanie, praca niepełnosprawnych w normalnych warunkach
Date: Tue, 09 Mar 2004 23:56:29 GMT

Witam,

Mam 26 lat studiuje i pracuję w dużej firmie telekomunikacyjnej, jako
specjalista, dobrze sobie radzę, odnoszę sukcesy i jestem doceniany. Pracuję
jako zdrowy pracownik, nie poinformowałem HR o swojej niepełnosprawności
podczas zatrudniania - bałem się dyskryminacji z tego powodu.
Mam drugą grupę niepełnosprawności przyznaną mi moim zdaniem uczciwie :) mam
poważne kłopoty wewnetrzne - nie widać ich na zewnątrz (nie będę się
rozpisywał bo nie o to tu chodzi)

Pracuję dużo, tak dużo jak wszyscy inni w mojej firmie, bynajmmniej nie 30 h
tygodniowo :)
Nie chciałbym musieć pracować 30h/tyg lubię swoją pracę, poza tym kasa jest
ok.
Tyle w ramach wstępu, teraz pytania o porady....

1. Czy będąc na moim miejscu "przyznalibyście się " do niepełnosprawności
(muszę widywać lekarzy częściej niż standart) jednocześnie nie chcę stracić
szans na karierę a obawiam się że tak by się to mogło skończyć.
2. Czy mojemu pracodawcy lub mi coś grozi za nie ujawnienie stopnia
niepełnosprawności i moją pracę na normalnych warunkach.
3. Czy mimo że jestem zatrudniony jako zdrowy moge korzystać z ulg
podatkowych dla ON
4. Jakie konsekwencje Waszym zdaniem niosło by to że moja niepełnosprawność
się wydała.
5. Czy pracodawca mógłby odnieść jakieś korzysci z mojej
niepełnosprawności - o tyle żeby mu się to opłacało mnie zachować gdy się
wyda...(nie ma ludzi niezastąpionych - wielu zdrowych wykwalifikowanych
chciało by moją pracę :) w dzisiejszych czasach)

Proszę Was o radę, czy byliscie w takiej sytucji, co zrobiliście?
Dodam że mój pracodawca jest cywilizowany, uważany za jednego z liderów
branży, może jednak wartości merytoryczne mojej osoby przełamały by
problemy proceduralne, ale tego nikt mi nie zagwarantuje.
Nie zatrudnia się w mojej firmie ON, nie ma takich stanowisk obawiam się że
nie chciało by się im twożyć czegoś tylko dla mnie, pozatym, czuję że to
(warunki specjalne-inne traktowanie) mogło by złamać dobrze zapowiadającą
się karierę.

Proszę o odpowiedź na forum, mail z adresu jest niedziałający.

Ciepło pozdrawiam

M.