Rabarrrrrbarrrrrrrr... . :-)

51. Data: 2016-05-22 10:47:03

Temat: Re: Rabarrrrrbarrrrrrrr... . :-) DŁUGIE!!!!
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2016 o 07:19 Crimi <r...@w...pl> pisze:

> W dniu 2016-05-22 o 07:16, Crimi pisze:

(...)

> I jeszcze.
> Jak zrobię błąd w interpunkcji i ktoś mi zwróci uwagę to się palę ze
> wstydu a co dopiero mówić o błędach w ortografi ?

Nie zwracam uwagi, bo dla mnie to jest co najmniej niegrzeczne.
Ale w drodze wyjątku, mimo wszystko przeczytaj jeszcze raz swoje powyższe
i przestań czepiać się Stokrotki.
Stokrotka jest ważną częścią polskiego usenetu. Znana, rozpoznawalna i
konsekwentna w swoich przekonaniach.

Zamiast czepiać się Stokrotki, lepiej zainteresujcie się jakością
polszczyzny w naszej rzeczywistości.
W TV coraz więcej programów ma angielskie tytuły, nie zawsze z
tłumaczeniem na polski.
W końcu "Taniec z gwiazdami" jest taki wstydliwy... A "Dancing with the
stars" jest takie mega zajebiste i hiper cool...
Gwiazdy i politycy mówią mieszanką niegramatycznej polszczyzny, okraszoną
kalkami z angielskiego i angielskimi wtrąceniami.
Do dobrego tonu należy zdradzać "swój" angielski akcent, w niektórych
obszarach jest to wręcz niezbędne (programy kulinarne, moda, muzyka). Taka
"gwiazda" z akcentem natychmiast nabiera większej wartości!
Wiele wyrazów powoli znika z polszczyzny, ustępując takim jak "zajebisty",
"mega", "hiper" itd. (jak pozwoliłem sobie powyżej).

Pomijając konsekwentną ortografię, Stokrotka używa znacznie czystszej
polszczyzny od większości internautów.

Stokrotka, "nie podzielam Twoich poglądów, ale umrę za to, być mogła je
głosić" (przypisywane Wolterowi).
:)

--
Trefniś

52. Data: 2016-05-22 13:35:18

Temat: Re: Rabarrrrrbarrrrrrrr... . :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 May 2016 09:29:21 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2016-05-20 19:15, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> A to już nie na ręce?

Ja tylko w oczy. A kto mi na ręce - to już jego problem był. W tym Wrocku.

53. Data: 2016-05-22 13:37:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 May 2016 07:16:35 +0200, Crimi napisał(a):

> [...]
> Jak byli byśmy traktowani przez inne nacje ?
> Wyobraź sobie brak zasad ortografii w kulturze żydowskiej, anglosaskiej,
> łacinie ? Czy zdajesz sobie sprawę jaki ogrom szkód robisz
> innym ludziom pisząc w ten sposób ? Starsi i mądrzejsi od Nas
> przestrzegają i nakazują zachowywać zasady ortografii. Posłuchaj albo
> poczytaj profesorów Miodka, Bralczyka.
> Poszukaj na własną rękę dlaczego ortografia jest tak ważna dla każdego
> narodu.
> Ja Cię proszę Stokrotka a wręcz błagam przestań pisać w ten sposób.

Jedna jaskółka klęski nie czyni.

54. Data: 2016-05-22 13:37:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 May 2016 07:19:37 +0200, Crimi napisał(a):

> (...)to się palę ze
> wstydu a co dopiero mówić o błędach w ortografi ?

Niom. A FI!

55. Data: 2016-05-22 13:38:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 May 2016 10:47:03 +0200, Trefniś napisał(a):

> [...]
> polszczyzny od większości internautów.
>
> Stokrotka, "nie podzielam Twoich poglądów, ale umrę za to, być mogła je

Nic dodać, nic ująć.

56. Data: 2016-05-22 14:22:10

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tylko w oczy. A kto mi na ręce - to już jego problem był. W tym Wrocku.

A patrzeć w oczy na ręce patrzące to już nie problem.

miej serce i patrzaj

57. Data: 2016-05-22 15:41:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 May 2016 14:22:10 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2016-05-22 13:35, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> A patrzeć w oczy na ręce patrzące to już nie problem.

Może u Qr. Nie wiem.

58. Data: 2016-05-22 16:28:33

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może u Qr. Nie wiem.

Czegoś nie wiesz?
A łyżka na to: niemożliwe...

59. Data: 2016-05-22 18:18:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 May 2016 16:28:33 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2016-05-22 15:41, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Czegoś nie wiesz?
> A łyżka na to: niemożliwe...

Cóż, Qrą nie jestem.

60. Data: 2016-05-22 18:53:54

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Napracowałeś się i piszesz jak myślę na poważnie, dlatego odpowiem:

Nie wiem, zależy od hierarhi wartości, pszemyśleń.

Nie. Jeszcze 100 lat temu w Polsce było wielu analfabetuw, a Polska
pszetrwała.

Nie się nie stanie, bo reforma ortografi w polskim języku pisanym była już
nie jedna.
Jak byś zobaczył orginał Pana Tadeusza byś się pewnie zdziwił, że jest
pisany inaczej niż obecnie obowiązująca lektura.

Zależy kto.
Dzieci były by szczęśliwe, a pszecież patriotyzm jest dbałością właśnie o
pszyszłe pokolenia.
Rodzice też, bo było by mniej skarg na dzieci.
Ludzie w średnim wieku i nauczyciele byli by nieco pokszywdzeni, bo oni będą
dźwigać ciężar samej reformy jej pszeprowadzenie.
Starszym było by to obojętne, bo gazety mają coraz mniejsza poczytalność, a
obecna komputeryzacja spokojnie umożliwi czytanie treści w dowolniej
ortografi: tradycyjnej , uproszczonej i mieszanej.
Gazet o gupie docelowej "najstarsi" reforma by pewnie nie dotyczyła.

Normalnie, a pszez słowian z wdzięcznością.
Niemcy będą wściekli ze względu na wpływ reformy ortografi na konsolidację
Słowian.

To nie na temat. Uproszczona ortografia ma zasady, a w angielskim
praktycznie nie ma zasad i to jest złe.

Nie robię szkody, tylko urabiam opinię .
Ortografia jest umową , nie prawdą bezwzględną. Dlatego reformy ortografi w
Polse już były i słusznie. Język polski jest żywy i dlatego co jakiś czas
muszą być reformy ortografi, za każdym razem , gdy jakaś część fonetyki
języka się wyklaruje.
Uproszczona ortografia jest bliższa podstawy naszego języka pisanego -
zasady zapisu znakiem dźwięku. Tym nasz alfabet rużni się od pisma np
obrazkowego, tam znak ma znaczenie, nie jest czystym dźwiękiem.

Oglądam, i właśnie dlatego mam pewność, że ortografia to umowa, że
ortografia ma ułatwiać nam życie, a nie utrudniać (byśmy mogli łatwo się
porozumiewać), że ortografia jest czasem zmieniana.

Jak wyżej byśmy mogli się dogadać , porozumieć, ale do tego niezbędna jest
spujność ortografi,
czyli nie zbyt dalekie oddalanie się od pierwotnej zasady zapisu
fonetycznego.
I właśnie dlatego , dla zahowania ciagłości reformy ortografi nie powinny
być czymś bardzo żadkim, wyjątkowym , to powinna być stała praca
jezykoznawcuw i społeczeństwa.

> Jak zrobię błąd w interpunkcji i ktoś mi zwróci uwagę to się palę ze
> wstydu a co dopiero mówić o błędach w ortografi ?

Nareszcie doszłeś do najważniejszego.
Nie rozumiesz ewidentnie, że interpunkcja jest ważniejsza niż ortografia,
ponieważ błąd ortograficzny żadko zmienia sens tekstu, a interpunkcja bardzo
często.
A piszesz by się porozumieć, by pszekazać sens, a nie dla ćwiczenia ręki i
długopisu.

Ilustruje to stary dowcip o sołtysie, ktury napisał, ale źle postawił
pszecinki:
"Obywatele bydło,
horuje starosta, zakazał z niego jeść mięso."
A miało być:
"Obywatele,
bydło horuje,
starosta zakazał z niego jeść mięso."

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Szparagowe pyszności
Móżdżek - gdzie kupić w Poznaniu?
ciastko amerykan
Promocji : Witamina D + olejek z filtrem UV
Chałwa - zrób to sam