Re: 2 dorsze - jak?

Data: 2006-02-17 14:33:38
Temat: Re: 2 dorsze - jak?
Od: "Ollla" <o...@p...onet.pl>

> Witam!
> Mam 2 całe sprawione dorsze i nie wiem jak sie do nich zabrać, a nie chcę
> robić poprostu smażonych.

Hej.
Dostałam właśnie w newsletterze wyborczej, może się przyda :
Zapiekanka z dorsza i ziemniaków

Czas przygotowania: 10 minut, czas pieczenia: 25-30 minut

1 słoiczek majonezu, 5 łyżek ostrej musztardy (np. chrzanowej), 3-4 łyżki
soku z cytryny, sól, pieprz, 80 dag ziemniaków (obranych i pokrojonych w
cienkie plasterki), 4 filety z dorsza lub innej białej ryby morskiej (po 20
dag), 4 łyżki posiekanej natki, olej do smarowania

Rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni. Blachę wykładamy warstwą folii
aluminiowej i smarujemy olejem. Mieszamy majonez z musztardą i sokiem
cytrynowym, przyprawiamy solą i pieprzem. Mieszaniną polewamy ziemniaki i
mieszamy, aż całe pokryją się sosem. Na 3/4 powierzchni przygotowanej blachy
układamy warstwę ziemniaków (każdy plasterek otrząsamy z nadmiaru sosu).
Pieczemy jakieś 13-14 minut, aż ziemniaki zaczną się robić brązowe (około
12-13 minut). Ryby smarujemy pozostałym sosem majonezowym, przyprawiamy solą
i pieprzem, układamy na wolnej części blachy obok ziemniaków. Wstawiamy do
piekarnika jeszcze na jakieś 10 minut - ryba powinna być w środku upieczona,
a ziemniaki miękkie. Przed podaniem posypujemy natką.

Pozdrawiam, Ollla