Re: Antyszczepionkowi psychole

From: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Antyszczepionkowi psychole
Date: Sun, 20 Oct 2019 21:51:49 +0200

Am 20.10.19 um 19:53 schrieb Kviat:

> Czy sceptyczni to eufemizm na antyszczepionkowi?

> Ostatnio się dowiedziałem, córka dawnej sąsiadki dzięki szczepieniu
> uniknęła zarażenia i powikłań. Chcesz do niej numer telefonu?
>
> Możesz swojej sąsiadce przekazać, że rozwój medycyny postępuje:
> http://www.czytelniamedyczna.pl/2156,poszczepienne-p
owiklania-neurologiczne-u-dzieci.html

Przypomnieliscie mi o szczepieniach i sprawdzilem w moich zoltych
ksiazeczkach (mam je dwie, bo jak bylem w instytucie medycyny
tropikalnej, to nie wzialem tego ze soba, wiec dostalem nowy). Przeciw
grypie zaszczepilem sie przed paru dniami (przyznaje, nie robie tego
systematycznie), przeciw schorzeniom przenoszonym przez kleszcze rzadko
sie szczepie, czasem z lenistwa, czasem lekkomyslnosci. Okazalo sie ze
mam jeszcze dwa lata na odnowienie zoltej febry (gdybym chcial ruszac
gdzies do Afryki, gdzie tego wymagaja) i poczwornej szczepionki (polio,
tetanus, dyteryt i cos tam jeszcze). Rodzina tez sie szczepila i chyba
szczepi, i jakos zadnych powiklan nie odnotowalismy.
Raz tylko w roku 2011 przed wyjazdem do Ekwadoru doktor od tropikow
zaszczepil mnie przeciw zoltej febrze i skierowal do lekarza domowego,
zebym uzupelnil inne. Pani doktorka machnela reka i wstrzyknela mi pare
szczepionek (poczworna i grypowa) na raz! Wlasciwie powinna pare dni
poczekac. Przezylem, choc krotko czulem sie jakby lekko przeziebiony.
A ze wzgledu na kontakty z ludzmi mielismy systematyczne badania poziomu
antygenow i odnawianie szczepien przeciw zoltaczce. Nikt nie umarl i
zadnych komplikacji nie odnotowal.
Dziwne, choc ostatnio bylo cos w telewizorze o "szczepionkowych
sceptykach" - okazuje sie, ze wielu lekarzy tez sie nie szczepi. Czy z
lenistwa, leku lub przekonania, nie mowili.

--
saluto
silvio balconetti

'tu nawet jak mnie kopią, to kopią mnie swoi, a jak swoi kopią, to
przecież mniej boli'