Re: Bitcoin tylko dla głupich ?

Subject: Re: Bitcoin tylko dla głupich ?
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Kviat
Date: Mon, 12 Feb 2018 08:15:16 +0100

W dniu 2018-02-11 o 19:02, Pszemol pisze:

> Niestety, w przeciwieństwie do akcji rzeczywistej firmy, niezwykle
> trudno oszacować rzeczywistą wartość bitcoin, więc nie wiadomo czy jest
> dziś droga i warto sprzedać czy jest tania i warto kupić. Nie ma po
> prostu żadnych fundamentalnych parametrów aby to ocenić, więc ta gra
> jest tylko dobra dla ludzi o mocnych nerwach, którzy mają jakąś tam sumę
> pieniędzy "na zabawę" i nie wpadną w wielkie tarapaty jak zabawa się nie
> uda i stracą wiele bo zyskać też mogą wiele.

To samo można odnieść do każdego innego papieru czy akcji.
Wartość akcji też zwykle nijak się ma do wartości firmy.
Gdyby to było takie proste, to przecież każdy mógłby zarabiać na
giełdzie kierując się racjonalnymi przesłankami. A tak nie jest. Bo ceny
akcji zależą od nieracjonalnych zachowań "graczy".
Mając pieniądze, wiedzę i stalowe nerwy też można przegrać pieniądze.
Ile razy jest tak, że wszystko przemawia za tym, że akcje będą rosły.
Wartość firmy, jej wyniki, portfel zamówień na na najbliższy rok itd.
I co? Lecą w dół i wszyscy zastanawiają się dlaczego ;)

Wiem, ze też trochę bawisz się na giełdzie, więc wiesz o czym piszę :)

Pozdrawiam
Piotr