Re: Bouba czy Kiki?

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Bouba czy Kiki?
From: XL <i...@g...pl>
Date: 24 May 2018 22:12:20 GMT

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Dla mnie nie - bouba okrągłą, kiki - spiczasta , kolczasta
> obie kobiece, ale Bouba kojarzyła mi się z dużą małpą, a kiki z małą małpką.

Bouba kojarzyła mi się z Buką z ,,Muminków", dynią, bombą (przezwisko dla
grubasów popularne w moim dzieciństwie w odniesieniu do grubych
kobiet/dziewcząt, Bubą (częstym przydomkom pulchnych, dużych kobiet w
środowisku ich przyjaciół) itd.
Kiki też kogarzyła mi się z małą, psotną małpką o okrągłej głowie - ale
tylko jako skojarzeniowy ślad po postaci ,,małej małpki Fiki-Miki"...
Tu znalazłam też probę wytłumaczenia pewnych mechanizmów badanych w teście:
https://www.crazynauka.pl/efekt-buba-kiki-mozg-laczy
-rzeczy-ktore-sa-zupelnie-rozne/
Nie mam zdania na temat tego wytłumaczenia - bo mam swoje własne, inne,
znacznie prostsze wytłumaczenie :-)

--
XL