Re: Ciastka maślane z jabłkiem

Data: 2005-02-17 09:21:43
Temat: Re: Ciastka maślane z jabłkiem
Od: "Sowa" <m...@w...pl>

Użytkownik "Agnieszka" <a...@b...org.nospam> napisał w wiadomości
news:slrnd18le3.ggp.agnieszka@ogg.invalid...
> Moj TŻ od paru już tygodni męczy mnie, żebym zrobiła mu maślane ciastka z
> jabłkiem. A ja zupełnie nie mam pojęcia jak się zabrać za takie maślane
> ciasto :-(. Znalazłam w sieci przepisy na różne tego typu ciasta, ale w
> każdym były drożdże. Zrobiłam nawet takie jakby buły z jabłkami z ciasta
> maślano - drożdżowego, ale to nie o to chodziło. Czy ktoś z Szanownych
> Grupowiczów zna dobry przepis na ciasto maślane, z którego wyjdą mi
> ciastka z jabłkiem w środku? I czy owa persona mogłaby podać mi ten
> przepis?
> Z góry dziękuję za pomoc

Może tartę Tatin mu zrób.
Maślana, słodka, z jabłkami.
No niebo w gębie po prostu:

100 gr mąki pszennej
łyżkę kukurydzianej lub ziemniaczanej
szczypta soli
łyżka cukru pudru
100 gr miekkiego masła

mąkę pszenna wymieszać z reszta sypkich składników, wrzucić do tego masło,
rozetrzeć razem wszystko w palcach, zagnieść, owinąć w folię i włożyć do
lodówki na ok 30 min.

50 gr jasnego brązowego cukru
50 gr masła
szczypta mielonego cynamonu
ok 3-4 jabłek (obranych, pozbawionych gniazd nasiennych i pokrojonych w 6)

Na patelni połączyć cukier z masłem i cynamonem, ciągle mieszając podgrzewać
aż cukier się lekko skarmelizuje i wszystko będzie miało konsystencje
gęstego syropu.

Syrop gorący przelać do formy tartowej, rozprowadzić po dnie i brzegach,
ułożyć na tym cząstki jabłek.
Ciasto rozwałkować na placek odrobinę większy od formy, przykryć jabłka,
brzegi upchnąć lekko miedzy jabłka a brzeg formy. Ponakłówać ciasto
widelcem.

Wstawić do nagrzanego piekarnika (180-max200 st) na ok 35-40 min.
Upieczone odstawić na ok 10 minut, potem przykryć naczyniem na którym ciasto
ma być podane i energicznie przekręcić, po czym zdjąć formę. Ciasto podaję
się do góry jabłkami.
Można dodać do niego bitą śmietaną, lody waniliowe, albo posypać prażonymi
migdałami bez skórek.

Sowa