Re: Ciasto -PIZZA

From: "Wkn" <w...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Ciasto -PIZZA
Date: Tue, 26 Mar 2002 17:02:29 +0100

Użytkownik Dominik Perkowski <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...
> Czy moze ktos ma dobry przepis lub moze mi pomoc jak w domowych warunkach
> zrobic ciasto do pizzy ktore by smakowalo jak w lepszych pizzeriach i nie
> wiem czy to tylko kwestia odpowiedniego "przyrzadu" do pieczenia , czy
> wlasnie przepisu.
> z gory dziekuje za odpowiedz.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!
no dobra, podam Ci, ale jako w miarę stary grupowicz dostaję drgawek, jak
ktoś co kilka dni pyta o to samo i nie pofatyguje się, żeby poczytać posty
sprzed kilu dni :(

530 g mąki pszennej
45 g drożdży
250 ml ciepłej wody
płaska łyżeczka soli
pół łyżeczki cukru
2 łyżki oliwy

Drożdze rozprowadzić z cukrem i ciepłą wodą, wymieszać z ok. 4 łyżkami
mąki, przykryć i odstawić na 15 minut aż wyrosną.
Do mąki z solą wlać rozczyn drożdżowy i wymieszać i zagnieść dość miękkie
ciasto, dolać oliwę, wszysto razem ponownie zagnieść.
Ciasto powinno sprawiać wrażenie, jakby chciało już zacząć rosnąć.
I to wszystko, można się zająć nadzieniem. Ciasto nie musi rosnąć nie
wiadomo ile, można je w pięć minut po zagnieceniu rozwałkować i przełożyć na
blachę. Wystarczy mu te 10 minut, w czasie których będziemy przygotowywać
składniki na farsz.

Rada: Najlepiej rozwałkować ciasto na trochę większy placek niż forma, a
potem w brzegi zawinąć paseczki sera żółtego. Ser stopi się podczas
pieczenia, a ciasto zrobi się bardziej apetyczne, pamiętajcie żeby na trochę
wyższy brzeg z serem żółtym nie nakładac już nadzienia. Powstanie pulchny
rancik jak w pizzerii, można go ewentualnie odrobinę posmarowac sosem
pomidorowym dla koloru.

Smacznego
na wszelki wypadek podam Ci dwa ulubione przez mojego męża farsze:

10 plastrów dobrego salami
10 plasterków wędzonki krotoszyńskiej albo innej surowej wędliny
kilka dużych plastrów szynki
30 dag sera mozarella na pizzę
kilkanaście zielonych oliwek
czerwone papryczki chili z zalewy
keczup
mieszanka ziół do pizzy

Ciasto posmarować cienką warstwą keczupu (ja używam słoiczkowego włocławka),
poukładac na nim plastry mozarelli, a następnie salami i wędzonkę. Całość
posypać pokrojoną w kostkę szynką. Poukładać oliwki i papryczki. Radzę
pozbawić je najpierw gniazd nasiennych, przekrawając wzdłuż i usuwając
nasionka. A jeszcze lepiej pokroić je potem na mniejsze kawałki i rozsypać
równomiernie po całej pizzy, bo są one naprawdę ostre i w całości nie
każdemu smakują.
Gotową pizę posypujemy jeszcze ziołami i wstawiamy do piekarnika. Pieczemy
około 25-30 minut w 230 stopniach.

30 dag mielonej wołowiny albo kurczaka
5 plastrów wędzonego chudego boczku
5 plastrów salami puszka pomidorów
25 dag sera edamskiego
25 dag pieczarek
cebula
kilka oliwek
łyżka kukurydzy
bazylia, oregano
sól, pieprz, ostra papryka
olej

Cebulę pokroić w kostkę albo w piórka i podsmażyć na oleju, dorzucić plastry
pieczarek (najlepiej duże), posolić, popieprzyć i chwilę posmażyć pod
przykryciem aż odparuje woda. Przełożyć na miseczkę.
Na patelni usmażyć mięso, przyprawiając je solą, pieprzem i papryką.
Ser zetrzeć na tarce o dużych oczkach.
Pomidory wyjąć z puszki, zmiksować, posolić i przyprawić ziołami. W razie
potrzeby dodać odrobinę płynu z zalewy. Jeśli użyjecie pomidorów z puszki w
kawałkach i zmiksujecie całość, być może trzeba je będzie lekko osączyć z
nadmiaru płynu na sicie.
Przecierem pomidorowym posmarować spód pizzy, na nim rozożyć mielone mięso,
przykryć je startym serem, poukładać plastry salami i małe kawałki boczku,
rozłożyć ładnie plastry pieczarek z cebulą. Posypać odrobiną kukurydzy i
oliwkami.
Piec około 30 minut w wysokiej temperaturze (ok. 230 stopni)

Rada: Uważajcie, żeby pizza nie była mdła, a może się to stać, jeśli nie
przyprawicie odpowiednio sosu z pomidorów oraz mielonego mięsa. Dlatego
koniecznie pamiętajcie o sporej ilości soli do pomidorów oraz soli, pieprzu
i ostrej papryki do mięsa mielonego.

jeszcze lubimy pizzę z tuńczykiem, serem, oliwkami i kaparami polaną
rozbełtanym jajkiem i zapieczoną

Ufff
Wkn