Re: Co nas nie zabije...

Data: 2020-03-24 09:32:06
Temat: Re: Co nas nie zabije...
Od: Trybun <L...@j...cb>

W dniu 23.03.2020 o 18:21, XL pisze:

> To stary i piękny polski rycerski zwyczaj. Demonstracja pokojowego
> nastawienia - wzajemne demonstrowanie prawicy bez broni.

Zupełnie nie trafia do mnie "piękno" tego zwyczaju. Przecie można podać
prawą rękę a lewą wbić sztylet pod zbroję, i tak to z reguły w czasach
rycerskich się odbywało. "Rycerstwo", cóż niby w tej zgrai darmozjadów
było rycerskiego?

> [...]
> innych tylko ukłon głową i to preferuję i tak jest w mojej parafii. Jednak
> gdy zdarza się, że jestem na mszy poza własną parafią, w gronie ,,ręcznym",
> wystarczy że mam ręce opuszczone / nikt mi ich nie wyrywa do ściskania.
> Ludziom wystarczy, że nie uniosłsm dłoni - przyjmują to zwyczajnie. A w
> ogóle to zauważyłam o zauważam, że im bardziej człowiek prosty, tym więcej
> ma empatii i wyczucia; nawet gdy z tzw. wychowaniem może i trochę gorzej,
> lepiej potrafi się zachować i bardziej uważnie dostosowuje się do drugiego,
> niż nadęty yntelygent czy inny wyksztalciuch.

Nikt tu nie mówi o czymś nachalnym, taka jest po prostu (bezmyślna)
norma powitania.

No nie żartuj, ktoś "startuje " do Ciebie z wyciągnięta ręką a Ty go
sobie po prostu ignorujesz?

> Wspolny interes. To, co nas łączy.

W świecie poprzegradzanym płotami nie ma i nie może być wspólnych
interesów.