Co powinnas wiedziec o kluseczkach Barilla !!

1. Data: 2013-10-03 14:39:42

Temat: Co powinnas wiedziec o kluseczkach Barilla !!
Od: a...@s...net szukaj wiadomości tego autora

!). Jak wyglada producent kluskow, czyli Guido Barilla.

http://www.lintraprendente.it/wp-content/themes/cc_n
ewspaper/timthumb.php?src=http://www.lintraprendente
.it/wp-content/uploads/2013/04/guido-barilla.jpg&q=9
0&w=479&zc=1

2). Jak wygladaja konsumenci kluseczkow:

http://us.123rf.com/400wm/400/400/sumners/sumners090
7/sumners090700012/5204818-an-overweight-man-enjoyin
g-a-plate-of-spaghetti--shot-with-fish-eye-lens--foc
us-is-on-the-face.jpg

http://i.istockimg.com/file_thumbview_approve/114391
84/2/stock-photo-11439184-big-man-eating-spaghetti.j
pg

http://thumbs.dreamstime.com/x/fat-man-eating-pasta-
17962637.jpg

3). Jak wyglada z bliska sam produkt:

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-fr
c1/578705_10152023223152985_1371968490_n.jpg

Smacznego,
Basia

2. Data: 2013-10-03 20:36:18

Temat: Re: Co powinnas wiedziec o kluseczkach Barilla !!
Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Przecież powszechnie wiadomo, że nie tyje się od umiarkowanych ilości "klusków" ani
"kluseczków", a od tego, ile się ich je i co się z nimi podaje...

Ania

3. Data: 2013-10-03 21:31:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Oct 2013 11:36:18 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Przecież powszechnie wiadomo, że nie tyje się od umiarkowanych ilości "klusków" ani
"kluseczków", a od tego, ile się ich je i co się z nimi podaje...

...a zwłaszcza co się z nimi podaje; kiedyś na wsi jedzono głównie
ziemniaki i mleko/ser i nikt gruby nie chodził...

4. Data: 2013-10-04 12:51:05

Od: u...@d...invalid szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-03 21:31, Ikselka pisze:

ani "kluseczków", a od tego, ile się ich je i co się z nimi podaje...

> ...a zwłaszcza co się z nimi podaje; kiedyś na wsi jedzono głównie
> ziemniaki i mleko/ser i nikt gruby nie chodził...

Kiedyś to się jadło ciężki chleb ze słoniną lub smalcem. Ziemniaki
krasiło skwarkami i polewało tłuszczem, gdzie kwaśne mleko było tylko
dodatkiem. Kiełbasa była tłusta jak cholera, bo po uboju się niczego nie
marnowało a ten tłuszcz w coś trzeba było władować. Chude było tylko od
święta (szynki, schaby). Dobry rosół rozpoznawało się po rozmiarach
pływających oczek. A sery twarogowe... to nie były dzisiejsze 0.5%
tłuszczu, oj nie.... Nikogo nie było stać na dzisiejsze "light" frykasy
a większość była chuda jak patyki, w przeciwieństwie do nas. Chyba
chodzi o bilans energetyczny... (kcal zjedzone/kcal spalone) ;) Ech...
dzieciństwo mi się przypomniało :)

5. Data: 2013-10-04 16:49:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 04 Oct 2013 12:51:05 +0200, u...@d...invalid napisał(a):

> [...]
> marnowało a ten tłuszcz w coś trzeba było władować. Chude było tylko od
> święta (szynki, schaby). Dobry rosół rozpoznawało się po rozmiarach

To mówisz o tzw bogatej wsi, nie o zwyczajnej. Zwyczajna jadała głównie
pokarm roślinny i mleko/ser/jajka. Przy czym już jajka to był luksus...
Typowy obiad to ziemniaki i mleko. Rzadko jajka, bo jajka się sprzedawało
na targu. Podczas żniw jajka, ser i ew. mięso dostawali głownie kosiarze z
uwagi na wysiłek fizyczny. Mój ojciec pisał pracę magisterską na temat
żywnosci na przełomie wieków, pisał ją 2 lata, bardzo intensywnie pracując
nad zebraniem materiałów - najwięcej czasu spędził na Wawelu w Archiwum i
Bibliotece Krakowskiej Kapituły Katedralnej i tamtejsze źródła koscielne
podają to wszystko bardzo szczegółowo.

6. Data: 2013-10-04 18:11:47

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój ojciec pisał pracę magisterską na temat
> żywnosci na przełomie wieków, pisał ją 2 lata,

Szacun.

7. Data: 2013-10-04 21:32:24

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> najwięcej czasu spędził na Wawelu w Archiwum i
> Bibliotece Krakowskiej Kapituły Katedralnej i tamtejsze źródła koscielne
> podają to wszystko bardzo szczegółowo.

a podpijał wino mszalne?

8. Data: 2013-10-05 08:39:32

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-03 14:39, a...@s...net pisze:

> [...]
>
> 3). Jak wyglada z bliska sam produkt:
> https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-fr
c1/578705_10152023223152985_1371968490_n.jpg

Bez kozery powiem, że jest co najmniej pińcet produktów bardziej
tuczących od kluseczków złożonych z mąki i wody, jedzonych z umiarem.

9. Data: 2013-10-05 12:25:27

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bez kozery powiem, że jest co najmniej pińcet produktów bardziej
> tuczących od kluseczków złożonych z mąki i wody, jedzonych z umiarem.

500 potraw z ziemniaka

10. Data: 2013-10-05 12:44:56

Od: u...@d...invalid szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-04 16:49, Ikselka pisze:

> [...]
> Bibliotece Krakowskiej Kapituły Katedralnej i tamtejsze źródła koscielne

No widzisz... a i tak chudzi jak patyki, ale dziadek krzepę miał to
trzeba było przyznać. Mimo to do bogatych to ja ich bym nie zaliczał,
szczególnie że kartofle, słonina do rarytasów nie należały. Własne
zboża, krowy, konie, kaczki, świnie, kury mieli, więc może inaczej
powinienem na to patrzeć.

Wielkie żarcie...?
Kuchnia molekularna.
Czubajka kania