Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?

Data: 2009-05-14 20:06:28
Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
Od: i...@g...pl

On 14 Maj, 21:52, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> Użytkownik <i...@g...pl> napisał w
wiadomościnews:8297efab-e7cc-4431-aa9f-323af90fa7a1@
v17g2000vbb.googlegroups.com...

> Odnosze wrazenie graniczace z pewnoscia, ze nie wiesz o czym piszesz.

Nocoty?
:->

> Co to
> jest Twoim zdaniem zarowka halogenowa?

Taka "inna" żarówka - bo niby też żarowa, ale z inną zawartością
bańki. I dlatego jej nie chcę - ta "inna" zawartość sprawia, że daje
białe światło, a ja lubię żółte. I ma też wady (jak dla kogo):
" * wysoka temperatura bańki i mocowania (trzonka),
* niższa sprawność niż innych źródeł wyładowczych np. świetlówek
(te jednak mają duże gabaryty),
* niższa żywotność w porównaniu ze źródłami wyładowczymi np.
świetlówkami (uwaga w nawiasie ta sama co wcześniej),
* wersje na niskie napięcie wymagają transformatora przy zasilaniu
sieciowym (niskie napięcie czasami jest zaletą, jeśli mówimy o pewnych
strefach np. w łazience, w których nie można zastosować lamp na
napięcie sieciowe),
* przy montażu trzeba uważać, aby na bańce nie pozostawić śladów
palców.
"

Generalnie nie odpowiada mi barwa światła. I już.